Mój brat nabył sobie ostatnio Seata Cordobę z 2000 roku w silniku 1.9 TDI. Kilka dni temu jadąc drogą gdzie leżało kilka gałęzi jedna z nich wbiła mu się w intercooler i zrobiła dziurę, samochód natychmiast osłabł i stracił dużo mocy. Niestety z braku kasy jeździ tak do teraz, moje pytanie brzmi czy coś się może stać z silnikiem gdy jest pęknięty intercooler a auto wciąż jest użytkowane ???
[ Dodano: 2009-06-30, 19:29 ] Dziś zauważyłem że gdy silnik jest zimny to pali od razu, a gdy jest ciepły nawet po przejechaniu kilku km ciężko pali i niekiedy trzeba go kręcić 2-3 razy czy to też wina coolera ??
utrudniony rozruch nie jest spowodowany "dziurawym" intercoolerem, jednak ja długo bym tak nie jeździł jak jest duża nieszczelność bo silnik może zaciągać kurz lub inny syf
A wiecie może koledzy jak się dostać do intercoolera w 1.9TDI AHF? Postanowiłem sobie go przeczyścić no i chciałbym go wykręcić ale nie mam pojęcia jak się do tego zabrać. Czy dostane się do niego od dołu czy może muszę wykręcać nadkole a może trzeba jeszcze coś innego zrobić aby go wykręcić?
mam w domu kanał więc podnośnik nie potrzebny. A czy jestem wstanie wyciągnąć intercooler wykręcając tylko nadkole bo znając moje szczęście to jak zacznę ściągać zderzak to coś połamię i będzie kiszka
ale jak chcesz go wyczyścić w środku czy na zewnątrz, bo jak na zewnątrz to ściąg nadkole i umyjesz karszerem a z przodu przez wlot i obejdzie się bez ściągania zderzaka
- Miałeś kiedyś marzenia ??
- Tak miałem zostać kierowcą rajdowym
- I co ?
- I zostałem piratem drogowym
Możesz spróbować przez nadkole powinien wyjść tak przynajmniej wnioskuję ze zdjęć bo teraz przeglądałem jak montowałem kratkę do przewiewu IC.
Powinno pomóc ---->
Tak to wygląda jak zdejmiesz to plastikowe nadkole.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb