Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Roxon40 »

Na to wygląda że tak bo u mnie też bardziej słychać ten dźwięk i jest za każdym razem kiedy gaszę auto :)
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

A nie przyszlo ci na mysl, ze to n18 wydaje ten dzwiek? Dochodzi on z lewej strony (u mnie) turbiny i sugeruje to zawor. Podobny mialem z n75 jak kierownice staly deba.
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Roxon40 »

Wiesz mi się nic nie psuje teraz z turbiną a ona zawsze będzie robiła ziuummmm bo przecież od razu ci się nie zatrzyma. Nie dosłyszałem żeby to był zawór ale sprawdzę przy okazji jak będę w aucie i ktoś mi je zgasi :)
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

Przed odcieciem podcisnienia z egr'a nie mialem tego dzwieku ("odkurzacza"), a przeciez w momecie wylaczenia zaplonu egr zamyka doplyw spalin z kolektora wydechowego i w obydwu przypadkach spaliny leca tylko w turbine, wiec skad wzial sie ten dzwiek?
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Roxon40 »

Wiesz co ja miałem wcześniej też ten dźwięk tylko nie był aż tak słyszalny a po zaślepieniu się nasilił ale nie pytaj mnie czemu tak bo nie znam odpowiedzi :-) Ty z tego co widzę masz 1L więc może u ciebie jest nieco inaczej rozwiązane.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

szymekgd, mam w dalszym ciągu odrzutowiec przy gaszeniu silnika :D
Ale nie przejmuję się tym, bo u mnie to się od razu po zaślepieniu EGRu pojawiło o ile mnie pamięć nie myli, więc przyczyna raczej znana ;)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

Powiem tak: jezeli mowimy o tym samym dzwieku ´odrzutowca´ to chlopaki prosze was, stancie przed otwarta maska i niech ktos zgasi silnik,a uslyszycie skad dobiega ten dzwiek i od razu mowie,ze to nie zatrzymujaca sie turbina..
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

szymekgd, a czy zawór N18 może tak hałasować po zaślepieniu EGRu ?

Przecież on odpowiada za zgaszenie silnika bez telepania całą budą - czyż nie tak ?

O ile myślę o tym samym o czym Ty pisałeś :D :P ;)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

N18 odpowiada tylko za sterowanie silownikiem egr'a (jego wysterowanie widac w logu 004), moze masz na mysli gaszak i bodajze zawor N239 ktory sluzy do tego co napisales? W 1L nie ma tego ustrojstwa, wiec strzelam.

A co do halasowania, dzis zona zmusila mnie do zlokalizowania tego dzwieku i to na 100% (u mnie) n18, ktory zaczal sie tak zachowywac po zaslepieniu, sciagnietego z egra, wezyka podcisnienia..Teraz pozostaje pytanie dlaczego brzeczy?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

szymekgd, ja też wężyk zaślepiłem :P No tak miałem na myśli to ustrojstwo o potocznej nazwie gaszak jednak hehe :D

Tak czy siak raczej nic się od tego dźwięku odrzutowca nie popsuje, więc mi to nie przeszkadza :)
ODPOWIEDZ