[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Kitaj »

Kolego a moze zeszkliłes klocki ? Czasami dochodzi do czegoś takiego ze wierzchnia warstwa klocka od temp sie lekko przetopi i wtedy takie cuda sie bedą działy ;-)

Dzieje sie tak od długiego mocnego hamowania....
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: siwy_a1 »

Wyplosz pisze:
a tarcze wymieniamy raz na kilka lat
od kiedy??
na jedną zmianę tarcz przypada 2 zmiany klocków, tak jest zalecane


To trochę ślepe kierowanie się zaleceniami :-P
A co jeśli sytuacja będzie odwrotna niż u kolegi szmoła, tzn dobierzemy zbyt miękkie klocki do tarczy? Klocki będą ścierały się błyskawicznie i mamy wywalić dobre tarcze tylko dlatego, że zajechaliśmy już 2 komplety klocków? ;-)

Kolega Kitaj ma rację. Tarcze zmienia się, kiedy dojdziemy do grubości jaką wyznacza producent :-)
siwy_a1
s
szmoła
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 21 cze 2010, 21:12
Auto: Seat Toledo II
Model: 1,9 TDi ASV
Lokalizacja: Rogowo

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: szmoła »

Ferodo Premier raczej nie należą do twardych klocków ale może faktycznie zaszła jakaś reakcja typu „zeszklenie” - tak jak pisze Kitaj, a wtedy klocek twardy jak skała zdziera mi tarcze…. A zdarta tarcza = krzywa tarcza = problemy… itp.,itd. Myślę, że powinno używać się „pełnego zestawu” tj. tarcza i klocek tego samego producenta, uniknęło by się wtedy loterii dopasowania zestawu. :roll:

Macie jakieś info. lub używaliście tarcz i/lub klocków EBC Brakes ciekawi mnie ta firma…

A co powiecie o JURID ? Podobno zakładane są na pierwszy montaż w BMW, ale ile w tym prawdy…??? Gdzieś indziej piszą, że JURID to „zwalniacz” a nie hamulec…??? :566:
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Sony »

Panowie ja mam pytanie w sprawie tarcz hamulcowych.

Niebawem będę je wymieniał razem z klockami i w związku z tym zastanawiam się jaka jest średnica tarcz w serii...

Przód = 280mm, a tył 232mm - dobrze myślę ?

W związku z tym pytanie za 100 punktów:

Zauważyłem, że pojawiły się tarcze nacinane również na tył do Tolka za stosunkowo podobne pieniądze jak zwykłe gładkie.

Czy takowe tarcze na tył Waszym zdaniem podejdą ? Ma ktoś takie u siebie może ?
http://allegro.pl/tarcze-ate-tyl-pd-sea ... 88618.html

Ogółem cały komplet ATE zakładam. Klocki już mam, jedynie tarcze muszę dokupić i płyn hamulcowy ATE ;)

Czy 1l płynu ATE SL6 DOT4 starczy mi na wymianę czy będzie potrzeba go więcej ??
Awatar użytkownika
bart111
Forumowicz
Posty: 599
Rejestracja: 13 kwie 2011, 21:54
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASZ
Lokalizacja: Cegłów/Wwa

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: bart111 »

Sony pisze:Panowie ja mam pytanie w sprawie tarcz hamulcowych.

Niebawem będę je wymieniał razem z klockami i w związku z tym zastanawiam się jaka jest średnica tarcz w serii...

Przód = 280mm, a tył 232mm - dobrze myślę ?

W związku z tym pytanie za 100 punktów:

Zauważyłem, że pojawiły się tarcze nacinane również na tył do Tolka za stosunkowo podobne pieniądze jak zwykłe gładkie.

Czy takowe tarcze na tył Waszym zdaniem podejdą ? Ma ktoś takie u siebie może ?
http://allegro.pl/tarcze-ate-tyl-pd-sea ... 88618.html

Ogółem cały komplet ATE zakładam. Klocki już mam, jedynie tarcze muszę dokupić i płyn hamulcowy ATE ;)

Czy 1l płynu ATE SL6 DOT4 starczy mi na wymianę czy będzie potrzeba go więcej ??


Sony ATE to bardzo dobry wybór, ale jak założysz nacinane to szybciej Ci klocki zeżrą. Ja mam u siebie z przody nacinane ATE, a z tyłu ATE gładkie. Dodatkowo przy nacinanych tarczach może (ale nie musi) wystąpić zjawisko drgania kierownicy przy hamowaniu. Wszystko zależy od tego jak szybko tarcza oczyszcza się z pyłu hamulcowego.
Co do płynu to nie pamiętam ile tam wchodzi dokładnie, ale chyba coś ok 1 litra. Spróbuj zalać może płynem MOTULA. Droższy ale bardziej skuteczny od ATE
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Sony »

bart111, wiadoma sprawa, że bardziej klocki się będą zużywać jednak chcę się przekonać na własnej skórze jak to będzie z hamowaniem ;)

Co do Motula to masz taki na myśli -> http://www.motul.pl/index.php?id=13 ?

Ogółem drogie cholerstwo, ale ma fajną temperaturę wrzenia :) Pytanie jednak czy podpasi do Naszego układu hamowania (coś tam o carbonie bądź stali wspominają) :P ?
Awatar użytkownika
bart111
Forumowicz
Posty: 599
Rejestracja: 13 kwie 2011, 21:54
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASZ
Lokalizacja: Cegłów/Wwa

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: bart111 »

Sony pisze:bart111, wiadoma sprawa, że bardziej klocki się będą zużywać jednak chcę się przekonać na własnej skórze jak to będzie z hamowaniem ;)

Co do Motula to masz taki na myśli -> http://www.motul.pl/index.php?id=13 ?

Ogółem drogie cholerstwo, ale ma fajną temperaturę wrzenia :) Pytanie jednak czy podpasi do Naszego układu hamowania (coś tam o carbonie bądź stali wspominają) :P ?


No jeśli chcesz się przekonać to OK ;-)

Tak, dokładnie o taki Motul mi chodzi. Ja mam taki sam zalany u siebie
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Sony »

bart111, a Ty masz wersję RBF 600 czy RBF 660 :P ?

Może i się skuszę na ten Motul'owski wynalazek ;)
Awatar użytkownika
bart111
Forumowicz
Posty: 599
Rejestracja: 13 kwie 2011, 21:54
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASZ
Lokalizacja: Cegłów/Wwa

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: bart111 »

Sony pisze:bart111, a Ty masz wersję RBF 600 czy RBF 660 :P ?

Może i się skuszę na ten Motul'owski wynalazek ;)


RBF 600.

Dla mnie jest bardzo OK, ale jeszcze do kompletu to by się przewody w stalowym oplocie przydały i pewnie niedługo się pojawią ;-)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Sony »

bart111 pisze:Dla mnie jest bardzo OK, ale jeszcze do kompletu to by się przewody w stalowym oplocie przydały i pewnie niedługo się pojawią ;-)
To już dla mnie póki co zbędny wydatek :P Będę miał nadmiar kasy to pomyślę ;)
ODPOWIEDZ