Koledzy mam pytanie!
Czy kolor auta ma wpływ na temperaturę w środku auta? Oczywiście w słoneczny dzień?
Podobno było w programie pogromcy mitów! Szukałem, ale nie mogłem jakoś poszukać.
"Wszystka wiedza pochodzi z doświadczenia. Doświadczenie jest produktem rozumu."
Immanuel Kant
Wiesz co powiem ci w oparciu o budę Sprintera. Jest brązowa i latem nie da się wejść na pakę taki upał tam jest. Niedługo będę jeździł białym to ci powiem czy jest różnica
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Jak dobrze pamiętam to jest. Biały się mniej nagrzał przez odbijanie promieni przez kolor. Analogicznie: co lepiej widać w słońcu: białą kartkę, która odbije światło, czy czarną która pochłonie?
Biały lakier jest tańszy i łatwiej na nim zamaskować niedoskonałości, trudniej sprzedać białe auto, choć aktualnie jest to modny kolor.
Ps. Pamiętaj: KAŻDY KOLOR JEST ŁADNY POD WARUNKIEM, ŻE JEST CZARNY.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
No to chyba przegrałem zakład. Ja twierdziłem, że nie powinno być różnicy więcej niż 5'C. Sądziłem, że blachy nie mają większego znaczenia. Środek nagrzewa się głównie przez szyby, a dach i ewentualnie drzwi maja jakąś izolacje lub są pokryte plastikowymi elementami i w mojej ocenie powinno nie być dużej różnicy..
"Wszystka wiedza pochodzi z doświadczenia. Doświadczenie jest produktem rozumu."
Immanuel Kant
remiq najlepsi jeżdżą białymi a najszybsze są te bez naklejek firmowych, czyli takie jak mój a co do kolorów to fakt kiedyś miałem niebieskiego sprinta i jak było ponad 30 to zrobiliśmy z kolegą test ile można wytrzymać w zamkniętej pace. Auto stało koło godziny w pełnym słońcu, nie dało rady wytrzymać nawet jednej minuty w środku.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2011, 23:34 przez migacz1981, łącznie zmieniany 1 raz.