Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
p
pawko04
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 17 lut 2010, 19:07

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: pawko04 »

świece,akumulator i filtr paliwa są dobre,zmieniam rozrząd a przy tej okazji mój mechanik ma sprawdzić kąt wtrysków
s
sebol89
Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 16 sty 2010, 20:24

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: sebol89 »

A ustawienie kąta wtrysku to drogie jest?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: szymekgd »

Mam pytanko, czy zle ustawiony (przyspieszony/opozniony) poczatkowy kat wtrysku ogranicza zakres regulacji kata przez zawor N108 ?
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, 18:38 przez szymekgd, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mlody158
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 22 lis 2008, 17:59

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: mlody158 »

szymekgd pisze:Mam pytanko, czy zle ustawiony (przyspieszony/opozniony) poczatkowy kat wtrysku ogranicza zakres regulacji kata przez zawor N109 ?

Tak on działa tylko w niewielkim zakresie i jest regulowany przez ECU w zależności ok kilku czynników m.in. temp. otoczenia, obciążenie, temp. płynu, paliwa itp, i jak masz źle ustawiony statyczny to po prostu nie wyrabia, jak są duże odchyłki, lub N109 nie działa prawidłowo to silnik potrafi wydawać odgłosy jakby za chwilę miał się rozlecieć. Czy drogie niedrogie zależy na kogo trafisz jak masz pojęcie i masz kabel bez problemu zrobi samemu, zależy jeszcze jaki silnik albo ustawiasz pompa, albo odkręcasz 3 śruby i kołem pompy - to trudniej. Kąt nie musi być idealnie może być w przybliżeniu.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: szymekgd »

Od wielu czynnikow? - z grupy 000, bierze sie 2 i 9 pozycje do wyliczenia, wynika, ze kat poczatkowy jest zalezny tylko od temp. paliwa, ale to tylko moje przypuszczenia.

Jednym slowem, zle ustawiony kat poczatkowy to nie tylko problemy z odpalaniem (glownie w zimie), ale przy jego skrajnych odchylkach N108 nie bedzie przeprowadzal wlasciwej korekty co spowoduje twardsza/mieksza prace silnika i pewnie wahania, w zaleznosci czy kat jest przyspieszony/opozniony, w mocy auta..
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, 18:38 przez szymekgd, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mlody158
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 22 lis 2008, 17:59

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: mlody158 »

Od wielu czynnikow?
Gdy ustawiasz statyczny na wolnych obrotach itp to tak, ale podczas jazdy jest już inaczej. Kto nie wierzy niech zaślepi we wtyczce styki przewodów od N109 odpali i zobaczy jak silnik chodzi nawet niech się kawałeczek przejedzie, odgłos przypomina stara młocarnie. Z tego co pamiętam to temperatura min 80C i punkty mają być jak najbliżej niebieskiej linii. Pomiędzy czerwoną a zieloną jest obszar w zakresie którym N109 jest w stanie dynamicznie wyregulować kąt, dlatego jak się ustawia trzeba znaleźć swój typ silnika, rozgrzać i sprawdzić, i jak się nie zgadza starać się ustawić jak najbliżej niebieskiej, idealnie czasem jest wręcz niemożliwe np. kręcąc kołem pompy jak ma przykładowo AHF, co innego poluzowując pompę i nią kręcić na zapalonym silniku. Ja mam ustawione w granicy z tego co pamiętam 43, 45 i niema żadnych problemów, gdy ktoś potrafi można też na słuch nieraz sie trafi prawie idealnie jak potem się patrzy na wykres.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: szymekgd »

Jezeli kat stat. jest ustawiony poza zakresem to nie trzeba przejechac sie, zeby sprawdzic, wystarczy podlaczyc kabelek i wejsc w nastawy BS-uslyszymy wtedy jak silnik pracuje bez korekcji przeprowadzanej przez ECU ;)

Taki przypadek wlasnie jest u mnie, co ciekawe, za ustawienie kata krzycza sobie 120-150zl, oszolomy...


No i kat ustawiony ;) Byl opozniony, ok. 10' (zawor n108 w logu dynam. 001 ogarnial caly zakres pracy), zostal przestawiony na ok. 58'-czyli teraz jest lekko przyspieszony, ale tak zalecaja ustawiac, podobno lepiej zapala w zimie i jest ciut mocniejszy.
Roznice czuc od razu przy zapalaniu-pali od strzala, przed zmiana przy rozgrzewaniu troche smrodzil niespalona ropa-teraz nie, szybciej reaguje na gaz i najwazniejsze- teraz klekocze jak prawdziwy diesel ;)
Awatar użytkownika
rednight20
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 20 lip 2010, 22:24

Ustawienie pompy! pomocy

Post autor: rednight20 »

witam! prosze o pomoc ktore sruby nalezy poluzowac zeby mozna bylo krecic pompa-chodzi o ustawienie kata wtrysku bo vag-com pokazuje mi 255 czyli za duzo i nie wiem jakie sruby trzeba odkrecic-prosze o jakies fotki. mam seata z 99 silnik ahf 110 km
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: Szymek08 »

Poprawna wartość to 47-51 czy 49-53 dokładnie nie pamiętam. A w dobrym polu sprawdzałeś bo 255 jest mało prawdopodobne :shock: Ale niech wypowiedzą się koledzy co sie bardziej znają
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: Sony »

rednight20, sprawdzałeś na rozgrzanym silniku wartości ?

W polu numer 2 jest podana wartość kąta wtrysku.

Wklej najlepiej logi statyczne i tyle ;)
ODPOWIEDZ