Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
B
Bonbini
Forumowicz
Posty: 955
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:38
Auto: Był 1L
Model: 1.9 1Y
Lokalizacja: Gdynia

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Bonbini »

Wyplosz pisze:Bonbini, więc 1Y to silnik diesla bez turbo tak??


Dokładnie tak :-)
a
adamwwy

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: adamwwy »

Wyplosz pisze:lepiej przyśpiesza bo wyczyściłeś kolektor, a po drugie nie 1Y tylko 1Z ;-)


1Y bo to wolnossący.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: vwir »

Ale co Ty tam zaślepiałeś - przecież 1Y nie ma EGR-a. To stary zwykły diesel (przed erą SDI) konstrukcyjnie praktycznie identyczny z 1.6D w golfach I/II. Ma tylko zwiększoną pojemność do 1.9.
a
adamwwy

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: adamwwy »

Pomiędzy kolektorami jest paskudztwo przepuszczające spaliny do dolotu. Zdjęcie jutro zrobię. Mój jest z końca 1996r i ma EGR, miał też katalizator, ale poprzedni właściciel zostawił samą puszkę. Nie jest to SDI.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: vwir »

Ale mnie zaskoczyłeś. Moja ibiza 1Y była z 1994 roku i na 100% nie miała EGR-a.
Aż z ciekawości poczytałem i faktycznie istniały takie wersje 1Y o której piszesz. Miały nawet jakąś szczątkową elektronikę silnika (u mnie była czysta mechanika). Ta wersja którą masz wychodziła na rynek szwajcarski. Informacje mam z tego tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1196793-0.html
a
adamwwy

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: adamwwy »

Jest trochę elektroniki bo odczytywałem błędy silnika i podglądałem bloki pomiarowe. Nawet ssanie ma automatyczne sterowane elektronicznie i dogrzewanie świecami do momentu osiągnięcia przez silnik ok. 70st.
k
krzysztofgorals
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 06 lut 2011, 10:56

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: krzysztofgorals »

Ja w sobotę zdemontowałem ERG i się przeraziłem. Taki kur..... syf żę miałem 3 godziny czyszczenia. Przy okazji zaślepiłem go blaszką, narzie ze zwykłej blaszki ,grubej ale muszę zmienić na kwasówkę.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Wyplosz
Forumowicz
Posty: 868
Rejestracja: 11 cze 2010, 12:01
Auto: TOLEDO 1M
Model: AGZ
Lokalizacja: Krosno / Rzeszów / Stalowa Wola

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Wyplosz »

nie trzeba kwasówki tylko włóż jeszcze śruta do wężyka i będzie good
- Miałeś kiedyś marzenia ??
- Tak miałem zostać kierowcą rajdowym
- I co ?
- I zostałem piratem drogowym :D
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

Sony pisze:Panowie od czasu gdy EGR zaślepiłem mam fajowy dźwięk przy gaszeniu silnika...
Słychać tak jakby wyłączyć starszy odkurzacz (takie powolne zwalnianie czegoś) ew. kojarzyć się też może w wyłączeniem silników w samolocie (takie lekkie bziuuuu :D)...

Nie wiem jak to wytłumaczyć :) Czy to mogą być zatrzymujące się turbo ?


Dzwiek ustal, czy to norma po zaslepieniu egr'a?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

szymekgd pisze:Dzwiek ustal, czy to norma po zaslepieniu egr'a?
Wiesz, że nie wiem :D ? Nie zwracam na to już uwagi, bo się przyzwyczaiłem :) Dzisiaj jak zajadę do domu po pracy to napiszę ;)
ODPOWIEDZ