- maly zalacza sie zawsze po wlaczeniu klimy,
- duzy w zaleznosci od temp. czujnika na chlodnicy, nie pamietam jakich, ale w przyblizeniu tak, zeby zapewnic 90st.C w ukl. chlodzenia.
Nie wiem tylko czy faktycznie sa to wentylatory 2u biegowe.
Ok ale jest małą nieścisłość pomiędzy tymi dwoma postami.
Młody pisze że jak włacza klimę to załącają się 2 wentylatory
Szymek potwierdzasz ale piszesz że z klimą hodzi 1 wentylator a drugi tylko w przypdu potrzeby chłodzneia silnika.
A co się dzieje bez klimy. Któryś z nich powinien się włączać?
Czy w takim razie mam jakąs ustarkę. macie pomysł co to może być?
Jezeli nie wlaczasz klimy to wg. mojej teorii powinien zalaczac sie tylko, w zaleznosci od temp. plynu, duzy wiatrak.
Ne przygladalem sie u siebie co chlodzi maly wiatrak, ale zakladam, ze jest to chlodnica klimatyzacji (parownik), zupelnie niezalezna od ukladu silnika.
Duzy wiatrak zalacza sie w b.malym zakresie temp. wiec mozesz go ew. tylko slyszec.
W 1M przy klimie kręcą się dwa naraz. Z tego co pamiętam to przy włączeniu wiatraka z pozycji wyższej temperatury cieczy też załączają się dwa.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Jezeli auto ci sie nie przegrzewa to czym sie przejmowac-wg. mnie jest wszystko ok. Duzy wiatrak jest sterowany dodatkowa czujnikiem w ok. chlodnicy.
Nie rozumiem dlaczego ma sie krecic od razu duzy wiatrak - przeciez na zimnym silniku termostat zamyka duzy obieg i chlodnica jest wylaczona z ukl. chlodzenia...
Zasada chlodzenia jest prosta, najpierw dziala termostat, pozniej, w razie potrzeby, wiatrak trzyma temp w ok. 90st.C, skoro wiatrak ma od poczatku chodzic ciecz (a raczej chlodnice), to po co komu termostat?
U mnie po włączeniu klimy chodzą dwa wentylatory,bez względu na temperaturę silnika.Tak ma być.Temat przerabiałem zeszłego lata.Włączał mi się tylko jeden.Ten od klimy(mniejszy) był spalony,a objawiało to się samoistnym wyłączaniem klimy podczas jazdy w upalne dni w korku.klima musi mieć zapewnione odprowadzenie ciepła i podczas jazdy w korku jeden wentylator nie daje rady.Pompa wytwarza wtedy zbyt duże ciśnienie i gdy się przeciąża sama się wyłącza-takie zabezpieczenie.Żeby temu zapobiec dwa wentylatory pracują cały czas.Tak mi tłumaczył elektryk i potwierdził spec od klimy.Po wymianie wentylatora w największe upały klima działa bez zarzutu.
W moim 1L 1.9 110 k/m chodzą obydwa po włączeniu klimy bo są łączone chyba paskiem klinowym, i po włączeniy klimy przez moment chodzą na pierwszym biegu a pózniej włącza się drugi i chodza jak oszalałe a przy załączeniu się drugiego biegu aż silnik przygasa.To normalne przy klimie bo to moje pierwsze autko z klimą.
Panowie czy ktoś zna jakiegos kumatego szpeca z W-wy co by mi posprawdzał wiatraki na chłodnicy? Mam prawdopodonie spalony I bieg na wentylatorach i chce to naprawić/sprawdzić.
U mnie bez klimy czasem włącza się duży wiatrak. Po włączeniu klimy ruszają oba. A jak jest upał, to na włączonej klimie oba za chwilę zaczynają chodzić na II biegu.