Też muszę wymienić tuleje, tylko jeden warsztat w Warszawie chce ok. 250 PLN za robociznę. Czy może mi ktoś polecić jakieś miejsce gdzie zrobią to dobrze i taniej?
rysiekkk1 pisze:ile płaciłeś w sklepie za sztukę tulei
Ja dogadałem się z gościem z allegro, co do sklepów to ceny mają jakie mają. Wyszło mnie 100zł plus przesyłka za komplet. Może drożej niż Febi ale LEMFORDER to bardzo dobra marka.
Niedawno pojawił się u mnie dziwny dźwięk przy ruszaniu i "gwałtowniejszym" przyspieszaniu. Dzieje się to niezależnie od skręconych kół (i tu wykluczam raczej przeguby) i niezależnie od nawierzchni czy dziurawa czy płaska. Jest to taki klik klok dochodzący z przodu tak jakby coś wpadało na swoje miejsce i później tego nie słychać aż do następnego przyspieszania. Słyszy się to przy przyspieszeniu zazwyczaj na jedynce i dwójce, ale jak podczas jazdy zwolnie i nacisnę na gaz np na 3 to też jest ten dźwięk. Najgorsze jest to że dochodzi to jakby z dwóch stron.
Ostatnio zmieniłem z przodu gumy stabilizatora (FEBI) bo stukały. Ostatnio wydawało mi się że zaczęły trzeszczeć (po niecałych 2k km!). Może jest to z tym powiązane.
Miesiąc temu na szarpakach jak byłem diagnosta powiedział że w zawieszeniu prócz tych gum jest wszystko sztywne.
Macie jakieś pomysły co to może być?
Samochód to Toledo '00 1.9 tdi ASV
Dzisiaj trochę pojeździłem i napisze trochę więcej. Te pukniecia to tak jakby coś się zazębialo lub jakby kulki przeskakiwały. Czasem stuknie dwa razy czasem trzy a czasem cztery. Poduszkę pod silnikiem raczej wykluczam bo jak np jadę na 2 i szybko naciskam i puszczan gaz to nic nie puknie ani nie szarpnie a wtedy silnik chyba się najbardziej buja. Poza tym te dźwięki dochodzą jakby z kół. Czy łożyska mogą stukać? Ten sam dźwięk/stul pojawia się przy przejeżdżaniu przez garby.
No ja też mam zagwozdkę U mnie słychać delikatne puknięcie kiedy puszczam sprzęgło przy 5 i czasami przy 4 biegu. No i teraz się zastanawiam czy to już skrzynia się zaczyna pomału sypać (łożyska 5 biegu, albo coś w różnicowym) ...
wierny62, też tak miałem... okazało się iż simerblocki ( nie wiem jak się pisze ;] ) się już wytukły...
a teraz ja zapytam... bo mi ponownie zaczeło coś pukać, przeważnie jak cofam i skręcam. Simerblocki maja 10 tyś. km, jest możliwość żeby znowu one były przyczyną ? jaki jest objaw jeżeli końcówki kierownicze są wybite?