Pompowtryski

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Pompowtryski

Post autor: szymekgd »

toledziak95 pisze:Tak tak, a jeśli na przykład jeden ma -2 to drugi stara się wyrównać i daje+2 to nie można powiedzieć, że nadrabia? Grupa 13 to nie wszystko tak dla Twojej wiadomości, poczytaj sobie o BIPach bo widzę, że najprościej wyskoczyć z czymś o czym ma się tylko pobieżne informacje... a poza tym wartość -2.8 +2.8 jest graniczna wg. VW


Wg. mnie wartosci korekty podawane sa wzgledem wtrysku sterujacego, w innym przypadku korektom by nie bylo konca, prawda?
Mogles sie wysilic i zapodac co to sa BIP'y, informacja pewnie by sie przydala, ale widac tajemnica zawodowa :evil: I tu tez pomoge, BIP to czas zwloki otwarcia pompki ktory liczony jest od wyslania sygnalu elektr. z ecu do zaworu.
Wartosc podalem z pamieci, ale skoro zostalem wywolany do tablicy to prosze:

wartosci graniczne dla pompowtryskiwaczy w danych grupach wg. vaga:
013 korekta dawki powinna być od -2,8 do 2,8
018 wszystko na 0
023 korekcja czasu wtrysku powinna być od -150 do 150

Ale na forach mozna wyczytac, ze przy +/-1.5 w 013 i +/-60 w 023 zaczynaja sie juz problemy.
Nie mam pompek, wiec moje informacje sa tylko pobiezne, co wyraznie zaznaczylem odsylajac do netu.
Awatar użytkownika
golotheone
Forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 26 gru 2010, 21:04
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: OPOLE

Pompowtryski

Post autor: golotheone »

Witam.
Mój problem na 80% polega na pompie paliwa,ponieważ od 4 dni nie moge odpalić auta i ciągle szukam przyczyny a nie chce odrazu jechać do mechanika bo on oczywiście znajdzie coś co niema nic wspólnego z moim problemem.
Do rzeczy,dzisiaj ściągnełem filtr paliwa przy silinku i gdy włączyłem sam zapłon to powinna pompa paliwa dostarczyć rope do silnika i nic nie poszło ,bo wężyki od filtra leżały luzem i do niczego nie były przypięte i żadna najmniejsza kropla ropy nie pociekła.Następnie ściągnełem z tyłu kanape,odkręciłem 3 śruby i dostałem się do pompy,lecz nie potrafiłem tych 2 wężyków odczepić tylko kabel udało mi się.
Poprosiłem kolege,żeby się przysłuchał uważnie czy coś tam się dzieje jak włączam zapłon i totalna cisza,tylko coś tam w silniku się przygotowuje i tyle.
Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć czy jak włącza się zapłon to słychać coś jak ładuje ta pompa paliwa z tyłu pod kanpą od strony pasażera i czy w dobrym kierunku ide ????????

Się kurcze rozpisałem.
Awatar użytkownika
toledziak95
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:25

Pompowtryski

Post autor: toledziak95 »

Tak, powinno być ją słychać.
Awatar użytkownika
golotheone
Forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 26 gru 2010, 21:04
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: OPOLE

Pompowtryski

Post autor: golotheone »

Czyli jednak,mogła zepsuć mi się pompa paliwa,która nie chce wogóle podawać ropy.
Czy komuś z was też się taki przypadek kiedyś zdarzył ???
Widziałem,że były podobne,ale nie identyczne problemy.

[ Dodano: 2011-04-03, 12:02 ]
Panowie...a czy ktoś wie jak ściągnąć 2 wężyki (niebieski i czarny) w tej pompie paliwa????
Bardzo prosze o rade.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Pompowtryski

Post autor: vwir »

?! Jaki masz silnik? Przecież w VP nie ma elektrycznej pompy paliwa... Jest tylko w PD, czyli TDI 130/150KM
Awatar użytkownika
golotheone
Forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 26 gru 2010, 21:04
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: OPOLE

Pompowtryski

Post autor: golotheone »

haa,no mam 110km ASV,to w takim razie chodzi mi o element który jest w linku poniżej i to właśnie z tego co wiem zasysa paliwo z baku do silnika a u mnie to nie działa.
http://moto.allegro.pl/a3-golf-4-octavi ... 20988.html
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Pompowtryski

Post autor: vwir »

Skąd wiesz, że to ten element jest uszkodzony? Nie wiem, co wypisuje ten gość na aukcji, ale nie spotkałem się jeszcze z elektryczną pompą wstępną w VP. Ty masz tam tylko pływak podłączony do deski rozdzielczej pokazujący poziom paliwa i ssak/powrót paliwa. Z tego co pamiętam, to jest jeszcze elektrozawór blokujący wypływanie paliwa przy dachowaniu (tego nie jestem pewien).
Masz układ podciśnieniowy i paliwo jest zasysane bezpośrednio przez pompę rotacyjną znajdującą się przy silniku. I dzieje się to tylko wtedy, gdy odpalisz silnik. Podepnij wszystko tak jak powinno być, zalej filtr paliwa i poluzuj przewody wysokociśnieniowe idące od pompy do wtryskiwaczy. Przy kręceniu rozrusznikiem powinno się z nich wydobywać paliwo. Jeśli tak się nie dzieje to szukaj nieszczelności w przewodzie idącym od zbiornika do pompy.
k
kwit1523
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 31 sty 2011, 10:23

Pompowtryski

Post autor: kwit1523 »

Witam,

Poszukuje sprawdzonego zakładu zajmującego się diagnostyką, regeneracja pompowtryskiwaczy. Chodzi o silnik 1.9 ARL 150 KM .

[ Dodano: 2013-07-16, 10:43 ]
Witam,

Czy słyszał ktoś może jakieś opienie o firmie

Przedsiębiorstwo MJ

Warsztat:

Ul Reymonta 2

Starogard Gdański

http://www.regeneruje.pl/

??
w
west21
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 28 lut 2014, 17:13
Auto: Seat Toledo 1m
Model: 1.9 TDI ARL
Lokalizacja: Gryfino

Pompowtryski

Post autor: west21 »

Siemka

Mam pytanie , ma ktoś sprawdzony zakład regeneracji pompowtryskiwaczy w Szczecinie lub Gorzowie WKP ? Chodzi o to ze moje pompki sa na wykończeniu regeneracja jest juz potrzebna
A
Alicante
Forumowicz
Posty: 106
Rejestracja: 25 gru 2010, 13:17
Auto: Toledo 1M Sport
Model: 1,9 TDI ASZ
Lokalizacja: Kraków / Mielec

Pompowtryski

Post autor: Alicante »

west21 pisze:Chodzi o to ze moje pompki sa na wykończeniu

Jakie są objawy kończenia sie pompowtrysków?
Czy regeneracja jest opłacalna? czy wymieniacie na nowe?
ODPOWIEDZ