Witam koledzy, miałem Alana 109, ale postanowiłem zmienic ten szumofon na Unidena 520 XL, i mam problem z wymontowaniem 109ki, kiedyś mi go montował "elektryk" mam w schowku po lewej stronie kierownicy i jest chyba podpięty pod zapalniczke tzn zlutowany ? szczerze to sam nie mam pojęcia. Mam problem z odkręceniem deski bo próbowałem i nie chciała puscic, możecie mi jakoś pomoc? Chce go wymonotowac, żebym miał możliwośc podpięcia Unidena...
Ostatnio zmieniony 24 mar 2011, 20:28 przez wierny62, łącznie zmieniany 1 raz.
Pierwsze to wsadź głowę pod deskę i zobacz czy widać przewody i dokąd idą wtedy będziesz wiedział gdzie je odpiąć. Potem sprawdź czy widać kabel od anteny i czy da się go wykręcić. Jak się da to pozostanie wyjęcie radia ze schowka ale tu już zależy od elektryka jak te radio wsadził.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
U siebie tak wsadziłem radio, że muszę odkręcać deskę, żeby je wyciągnąć. Deskę odkręcasz z boku (ściagasz pokrywę bezpieczników i tam 3 albo 4 śruby). Później pozostałe - powinieneś znaleźć. Podpowiem tylko, że po prawej stronie kierownicy sa 2 sztuki - musisz poszukać Wygodnie jest też wyciągnąć wyłącznik świateł (wciskasz, przekręcasz lekko w prawo i wyciągasz, potem odpinasz go z kostki).
no właśnie radio udało mi się wyciągnąc, ale kabla od zasilania nie, ponieważ jest gdzieś podpięty chyba tak jak pisałem pod zapalniczkę, kabel od anteny wsadziłem w tą dziure w schowku , chyba wywierconą, i niestety utknął, czyli bd trzeba deskę wcyiągnąc tak jak piszecie. Tylko mam obawy co do śrubek, dokładnie chłopaki w którym miejscu musze je odkręcic? Te za pokrywą bezpieczników , koło kierownicy i jeszcze jakieś?
Jakby było radio podpięte pod zapalniczkę to musze sciągac konsole? czy zdjecie deski wystarczy? cos czuje ze duzo nerwow przy tym strace
wierny62 pisze:no właśnie radio udało mi się wyciągnąc, ale kabla od zasilania nie
To gdzie jest końcówka ta co wchodzi do radia ? Uciąłeś ją czy jak?
Jeśli radio masz wyjęte to kabel został tak to rozumuję.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Kurde to jak widzisz trochę tego przewodu przetnij i wlutuj się z kawałkiem przewodu z nowego radia i po sprawie. A jak nie to pozostaje ci szukać którędy idzie ten przewód.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
[quote="Roxon40"]Kurde to jak widzisz trochę tego przewodu przetnij i wlutuj się z kawałkiem przewodu z nowego radia i po sprawie. A jak nie to pozostaje ci szukać którędy idzie ten przewód.[/quote
Jak pomylisz plus z minusem to spalisz bezpiecznik albo uszkodzisz radio więc po ucięciu miernik w rękę celem ustalenia, który przewód jest (+) a który (-). po za tym łączenie przewodu nie powinno wpłynąć na pracę radia chyba że zrobisz to byle jak i będzie wtedy bardziej podatny na zakłócenia.
WAŻNE W tym przewodzie będzie płyną na pewno prąd więc uważaj przy cięciu żebyś zwarcia nie zrobił. Najpierw jedna żyła, potem druga.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Roxon40 pisze:Jak pomylisz plus z minusem to spalisz bezpiecznik albo uszkodzisz radio więc po ucięciu miernik w rękę celem ustalenia, który przewód jest (+) a który (-). po za tym łączenie przewodu nie powinno wpłynąć na pracę radia chyba że zrobisz to byle jak i będzie wtedy bardziej podatny na zakłócenia.
WAŻNE W tym przewodzie będzie płyną na pewno prąd więc uważaj przy cięciu żebyś zwarcia nie zrobił. Najpierw jedna żyła, potem druga.
Całkowicie się zgadzam, tylko porządnie zlutuj nowe kable, żeby nie pominąć bezpiecznika jeżeli jest bo jak zrobiłbyś na taką niezdarną skrętkę to mogłyby być problemy ;p