Jako że zestawy "xenon HID" są obecnie w cenie dwóch kompletów porządnych żarówek H7 postanowiłem zaryzykować i nabyć jeden z nich. Jest to wersja z przetwornicami typu "slim" i barwie palników 6000K.
Montaż zaczynamy od zdjęcia plastykowej osłony lampy, oraz wyjęcia żarówki H7. Jako że palniki mają takie samo mocowanie co żarówka, bez problemu wkładamy je w odpowiednie miejsce. Następnie podpinamy przewody łączące palnik z przetwornicą oraz zasilanie (kostka od oryginalnego zasilania żarówki), w moim przypadku przewód niebieski z czerwonym oraz czarny z brązowym (szczerze mówiąc nie wiem co producent miał na myśli dobierając taką kolorystykę przewodów)
Producent przewidział, że trzeba będzie wyprowadzić przewody z lampy do umieszczonej na zewnątrz przetwornicy, dlatego dołączył do zestawu "gumki uszczelniające".
Nawiercamy otwór fi 25mm w obudowie, przeciągamy przewody i uszczelniamy gumką. Ja nie wierciłem otworów, tylko przytrzasnąłem przewody klapką. Na wypadek gdyby "xenon" nie świecił wg. moich oczekiwań zawsze mogę go wyciągnąć i dalej mieć szczelnie, nie parujące lampy.
Przetwornice palnika lewej lampy schowałem między zbiorniczkiem płynu do spryskiwaczy a filtrem paliwa. Po prawej stronie udało się włożyć do plastykowej osłony między lampą a akumulatorem.
Z finalnego efektu jestem jak na razie zadowolony, granica światło-cień jest przyzwoita, lampy nie świecą w kosmos i nie rażą zbytnio po oczach. Porównywałem je z oryginalnym bi-xenonnem w A4 B7 i barwa jest nieco bardziej niebieskawa (co nie do końca mi się podoba) i odcięcie jest trochę słabsze. W każdym razie relacja jakość/cena jest na dobrym poziomie.
P.S. Na wszelki wypadek jutro jadę na stację diagnostyczną upewnić się czy mam dobrze ustawione światła.
Sorry za jakość ostatniego zdjęcia ale miałem tylko komórkę pod ręką.
Otóż wypowiem sie troszkę w tym temacie. Ja w swojej Czeszce też miałem HID-y 6000 k.
Pomyślicie dlaczego miałem. Otóż pewnego popołudnia zatrzymała mnie policja i nie za prędkość czy inne wykroczenie. Zatrzymali mnie bo miałem HID-y. Policjant podszedł obejrzał i zapytał gdzie mam spryskiwacz, dlaczego moje lampy nie spełniają normy HCR (to jest oznaczenie na kloszu lampy), gdzie jest soczewka i autopoziomowanie. Brak tych elementów nie zezwala nam na jazdę na tych światłach. Miałem dostać 500 zł mandatu i odebrany dowód, a naszczęście skończyło się na 50 zł za brak gaśnicy bo policjantowi spodobało się oświetlenie wskaźników w moim aucie.
Diagnosta też nie chciał mi podbić dowodu za to oświetlenie.
I kolejny argument przeciw... jeżeli będziesz miał zderzenie czołowe to będzie Twoja wina bo masz nielegalne oświetlenie i mogłes oślepić.
To tyle co moge powiedzieć.
Ja teraz jeżdżę na Osramach Night Braker i jestem zadowolony.
Pozdrawiam
Ja szczerze odradzam światła o barwie 6000 k i powyżej. Są one niebieskawe i to widać na pierwszy rzut oka (rzut oka pana policmajstra).
Najbardziej zbliżone do światła dziennego są barwy 4300 k i takie proponuję założyć. Po rozgrzaniu żarnika barwa jest przy nowych delikatnie żółtawa, przy nieco wypalonych czysto biała.
Nie rzuca się wówczas w oczy niebieski odcień, który tak drażni naszych stróży prawa.
PAMIĘTAJ O INNYCH!!! http://www.poltransplant.org.pl/ow.html
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Jak wskazówka od temperatury się nie spionuje - NIE BUTUJ,
Jak butowałeś to od razu NIE GAŚ
Andrev3 czekałem na odzew takiej osoby jak Ty Jak wiadomo chyba na każdym forum motoryzacyjnym był już przerabiany wątek HID-ów i jest na nich takie samo grono zwolenników jak i przeciwników tego wynalazku.
Ja mam te HID-y na próbę, jeżeli będzie coś nie tak to wywalam je i montuje H7.
ADIWWL HID-y kupowałem na LC w grupowym zamówieniu, koszt ca 200pln
P.S. mi też nie bardzo leży ten niebieskawy odcień
P.S.2 Andrev3 masz karbowane szkła lampy?
Miałem karbowane ale zamieniłem i mam gładkie szkło. Jak miałem HID-y to światło było ładne i faktycznie była różnica. Ale jest ale... żeby nie oślepiać (czyt. bark soczewki) musisz obniżyć lamy w dół a wtedy masz mniejszy zasięg światła. Napewno sami byliście nieraz oślepiani przez innych kierowców z źle ustawionymi HID-ami.
Ja jestem teraz przeciwnikiem. Założyłem żarówki Osram-a i jestem bardzo zadowolony. Zasięg daleki. W nocy na deszczu też dobrze świecą i nie oślepiam innych.
Cieszę się że mogłem coś poradzić
Pozdrawiam
Rozmawialem ze znajomym gliniarzem i potwierdził fakt aby miec HID-y trzeba miec spryskiwacze i samopoziomowanie lamp,może i ladnie to wyglada i super swici ,ale nie sztuka dbac tylko o siebie a co z tymi co jada z naprzeciwka? ja sobie fudnąlem nowe lampy z soczewkami do tego żaróweczki Philipsa Bluvision i efekt jest za***isty i nikt sie nie czepia.