Mam taki idealnie zastępuje książkę serwisową tak więc wiem co kiedy ale tak jak mówię te filtry nie są takie drogie żebym musiał trzymać się ściśle zaleceń.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Dzięki wszystki za odpowiedzi. Reasumując jak się nic nie dzieje to przy corocznej wymianie oleju i filtra sprawdzam inne filtry i w razie potrzeby też wymieniam. Tutaj w moim wypadku zdaję się na mechanika i załatwione.
A co z tym kabelkiem do lapka i turbo? Jakie informacje dostanę? Jaki programik?
Jest różnica czy olej wymieniam przed zimą czy latem?
A i do tych świec. Da siejakoś zauważyć bez zaglądania do silnika że któraś świeca jest spalona? Bo ostatnio miałem 3 spalone i nie zauważyłęm - Tolka mam od niedawna. Rano palił słabo ale myślałem że to przez mrozy:).
O kabelkach i sofcie jest sporo na forum, wystarczy poszukac, co zczytasz? Sprawdzisz dzialanie turbiny, zczytasz bledy, skontrolujesz dzialanie czujek itp.
Jak chcesz wstepnie zdiagnozowac swiece to zdejmujesz z nich kapturki, bierzesz kabel, podlaczasz go do plusa akumulatora i dotykasz kazda swiece, jezeli iskrzy to powinna byc dobra.
Filtr paliwa to najlepiej sobie przed zimą wymienić.
Co do rozrządu to czy co 60kkm to nie jest zbytnia przesada?? Zawsze wymieniałem co 80-85kkm i nic się nie działo. Mechanior u którego serwisuje Tolka mówi że co 80kkm dla świętego spokoju a tak naprawdę 90kkm powinien pasek wytrzymywać (w szczególności jak mam 90 koni pod maską ). Teraz mam zrobione 75 kkm zrobione na rozrządzie i jest wszystko w jak najlepszym porządku.
Nie sądze, żeby tu była jakakolwiek różnica pomiędzy 90 a 110KM. Wałek rozrządu ten sam, sprężyny zaworowe te same, więc pewnie i siły oddziałujące na pasek te same. Tak jak pisałem - zależy to od paska a nie mocy silnika. Są wersje 60 i 90 tys i dlatego wymieniając pasek ważne jest żeby wpisać sobie przy jakim przebiegu ma być następna wymiana, a nie przy jakim wymieniliśmy pasek.
Jeśli chodzi o paski Conti to są teraz z tego co się orientuje już tylko jedne rodzaje wzmacniane na grzbiecie o nazwie CT 1044 wcześniej był CT 946. Było to stosowane do nr silnika xxxxxxxx z początku produkcji nie ze względu na moc a pompę wtryskową, później pompy stawiały większy opór i zast wzmocniony pasek. Oczywiście pisze o tdi na pompie wtryskowej. Bez problemu można montować nowszy pasek do starszych chodź w niektórych sklepach mogą jeszcze wciskać stare typy. Warunek musi być napinacz z metalową rolką, początkowe tdi trafiały się z plastikiem i one musiały mieć starszy rodzaj paska. Teraz już się takich nie spotyka. To wszystko co pisze nie są jakieś domysły tylko poprawki fabryczne, a nie chce mi się wklejać tego. Dodam że dużo takich info jest w necie wystarczy też tylko poszukać. Jeden jak i drugi pasek zaleca się wymieniać co 90 tys chodź warto trochę wcześniej. Ori powinno się wymieniać co 90 tys pasek plus napinacz co 2 wymianę komplet. Dodam że są auta które przejechały większe przebiegi i nic się nie działo. Podstawa to słuchać co się dzieje a nie są ludzie którzy wogóle się nie interesują jeżdżą z zacierającymi się rolkami itp i potem masakra bo coś dupło albo nie dbają o wymiany terminowe. Ja robiłem już kilka tdi na vp z pewnych rąk i jak mówię rolki wszystkie prowadzące odwracające pompa wody maja po ok 180 tys i nic się z nimi nie dzieje nawet nie maja żadnych luzów, chodź z drugiej strony prawda jest też taka że tyle roboty ile trzeba włożyć żeby się dostać do tego rozrządu warto skontrolować te elementy i w razie potrzeby dołożyć smaru (niektóre nowe rolki maja go minimalnie!), albo przy dzisiejszych kosztach wymienić całość, bo ciulowo by było jakby po krótkim czasie trzeba było tam zaglądać. Jeśli części są pewne robota pewna niema co panikować i czytać te komenty na netach wymieniaj po 40 po 60, okresowo co 30 tys można sciągnąc górną osłonę to robota na 1 min i skontrolować stan rozrządu, przystawić lusterko do napiancza zobaczyć ile się zużył pasek itp. Niema bata ori rozrząd ma 90 tys śmigać, dla świętego spokoju można wcześniej wymieniać, lub gdy zauważy się pewne nieprawidłowości. To samo z filtrem paliwa, jak lejesz w miarę paliwo wymiana co 30 tys co 15 lub przed zima spuszczać wodę z filtra i ma jechać. Ja czasem przecinam filtry w środku i patrze jak wyglądają i jest ok, ale jak ktoś leje jakąś kichę niech się nie dziwi że w zimie stanie. Filtr powietrza w zależności gdzie się jeździ warto maks co 30 wymienić, wtedy przepływka napewno dłużej pociągnie. A olej też zależy od jazdy ale maksymalnie warto do 15 tys jak się wymieni trochę później też się nic nie stanie. Te opinie na necie wymień po 5 wymień po 7 też są trochę nie bardzo. Ale prawda taka niech każdy dba jak chce, ja lubię dbać o auto i mieć wszystko ok, ale niema co też przeginać pały, stosować się w miare do zaleceń producenta i będzie ok. Nie wiem co mnie dziś tak naszło;]
Teoria mówi że od km i od lat, zależy jaki silnik w niektórych jest co 5 co 8 lat, zależy też w jakim klimacie i warunkach autko jeździ (ja jak przywiozłem swojego z Hiszpanii chodź do wymiany miał jeszcze planowo 25 tys musiałem po pierwszej zimie zmienić pasek bo stwardniał i zaczął chrobotać ori VW). Mam auto w rodzinie co ma 12 lat przebieg 32 tys i ori pasek i jest jak nowy. W tdi jest z tego co pamiętam zalecenie co 90 albo 5 lat na firmowych gratach, ale teoria i praktyka jak widać nie idzie zawsze w parze. Moim zdaniem pilnować mniej więcej zalecanych wymian i nie powinno się nic stać (ewentualnie gdy ktoś naprawdę mało jeździ a minęło dużo więcej lat zmienić tylko sam pasek), części są obliczane na nieco większe przebiegi niż zalecana wymiana, ale nieraz i nowe części szybko padają tego poprostu nie przewidzi i tyle.
Muszę dołączyć swoje 4 grosze do tematu rozrządu! mam 1,9-150 KM pierwszą wymianę paska miał przy 89 tys. w niemczech a teraz mam nastukane 150 tys i pytałem sie innych forumowiczów to mówili że co 60 zmieniają! Wczoraj byłem w serwisie i gość powiedział ze tez co 90 wymieniają! powiedział ze moc silnika nie wpływa na okres wymiany i ze oni nie mają jakiś specjalnych wytycznych co do silnika ARL, że 1,9 to 1,9. Czekam na porady zmnieniać po 60 czy chociaż do 80-85 tyś zaczekać?
"I wtedy Bóg stworzył Toledo i uznał że było piękne"