Witam wszystkich W moim Toledo pojawił się pewien problem. Zauważyłem pod samochodem plamy oleju. Chociaż szczerze mówiąc to nie wiem czy to jest olej, bo przed każdą jazdą sprawdzam jego poziom i zawsze jest go tyle samo (a wnioskuję, że to olej, bo sprawdzałem konsystencję. Co prawda na bagnecie jest bardziej przejrzysty, a plamy są czarne). Ubywa natomiast płynu chłodniczego. Problemy zaczęły się jak przyszły te wysokie mrozy, wcześniej tego nie było. Dzisiaj rano odpaliłem samochód i na samym sprzęgle chciałem cofnąć, żeby zobaczyć czy znowu jest wyciek i zaczęła migać czerwona lampka przy temperaturze oleju (ale wskazówka ani drgnęła-była na 60 stopniach). Może ktoś miał podobne problemy i orientuje się czy to coś poważnego i drogiego w naprawie. Na razie samochód stoi, bo boję się, że może stać się coś poważnego. Proszę o jakiekolwiek wskazówki. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 23 mar 2011, 19:54 przez Eaae, łącznie zmieniany 1 raz.
mam te same objawy, i u mnie cieknie chłodniczka oleju ( znajduje się pod podstawą filtra oleju ) co dziwne nie ubywa mi oleju tylko płynu chłodzącego a wyciek przypomina w konsystencji właśnie olej. Do wymiany byłby uszczelniacz ale zauważyłem że króćce są nieszczelne w punkcie połączenia z obudową więc olej ma prawo cieknąć.... nie jestem w 100% pewny że właśnie tam ubywa mi tego płynu chłodzącego- na dolnej osłonie oczywiście plama... Jak sie ociepli to się za to wezmę... tymczasem 1l borygo już na dolewkę poszło - ubywa do pewnego momentu a później już trzyma poziom (za niski)
P.S jeżdżę tak od miesiąca - kontroluj stan płynu (lampka zgaśnie po przejechaniu kilku km - wzrośnie objętość cieczy)
wyczytałem gdzieś że winny jest simmering który znajduje się między podstawą obudowy filtra a chłodniczką ale analizując budowę chłodniczki uszkodzenie simmeringu powinno powodować wycieki oleju a nie płynu... mam jeszcze inną teorię- zjawisko rozszerzalności temperaturowej-zimą metal zmniejsza swą objętość... może to powoduje nieszczelność - gdzieś pojawiają się naprężenia i nieszczelności - jak u mnie na króćcach.. wkurzająca sprawa !
Eaae pisze:zaczęła migać czerwona lampka przy temperaturze oleju (ale wskazówka ani drgnęła-była na 60 stopniach).
Czyli rozumiem że masz jakiś wskaźnik oleju ?? Czy może się czasem pomyliłeś i mówisz o wskaźniku płynu ?
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Na 100% nieszczelność oringa chłodniczki skutkuje wyciekiem oleju a nie płynu. Musialbyś mieć wyciek przy króćcach chłodniczki (te dwa węże przy chłodniczce) żeby wyciekał płyn chłodniczy.
...po zwiększonej ilości problemów zgłaszanych na forum od właścicieli toledo z silnikiem v5 śmiem twierdzić że tychże posiadaczy 2.3 v5 ciągle przybywa
Ja mam to samo - cieknie chłodnica oleju, ale mi ubywa oleju bez względu na temperaturę zewnętrzną.
witam! odnawiam temat. mam toledo 1L 2.0 8V. i mam plamy pod samochodem i ubywa mi płynu chłodniczego. zauważyłem że jest morko jakby nad filtrem oleju? co to może być? bo nie wiem czy to ta chłodniczka o której była mowa czy co innego. dzięki za odpowiedzi