Źle pali poniżej 10 stopni

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: Szymek08 »

czujnik kupilem Febi za 28zł bo w ASO chcieli 120zł. A to wiem tylko ze mi czasmi przy -10 odpali pieknie a czasmi przy -10 nie załadnie. juz mi sie wszystkie opcje skonczyły bo wszystko sprawne jest niby - świece, napiecie na listwie zasilajacej swiece, aku, kąt wtrysku i takie tam. zobaczymy jak dzis odpali :-) A swiece zaczynają grzać ponizej +5 stopni
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: vwir »

No chyba nie do konca tak jest z tymi +5 stopniami. Przy +5 zalacza sie tylko wtorne grzanie swiec - to samo, ktore jest zalaczone gdy silnik juz pracuje. A ponizej jakiejs niskiej temperatury (ktorej wlasnie nie pamietam...) zalacza sie grzanie wlasciwe, ktore objawia sie dluzszym zapaleniem sie kontrolki na desce.
A wskazanie czujnika sprawdz VAG-iem. Mozna wyrwac oryginal za 50-60 (na allegro, kupowalem u uzytkownika skodexauto). Gdy zalozylem topran-a to potrafil miec odchylke ponad 10 stopni. Oryginal pokazuje to co ma pokazywac (po calkowitym wystygnieciu temperatura silnika zblizona do temperatury powietrza).
w
wojtas1103
Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 10 cze 2010, 00:01

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: wojtas1103 »

A jak sprawdziłeś świece? Ja sprawdzałem kabelkiem i nic nie iskrzyło, później wykręciłem wszystkie po kolei i do prostownika podłączyłem. Okazało się, że były wszystkie spalone. Jak kupiłem nowe, to też je sprawdzałem i metoda kabelkiem i czy iskrzy nie jest moim zdaniem zbyt dokładna. Nowe nie iskrzyły wcale tak jak sobie to wyobrażałem, a działały. Moim zdaniem najprościej wziąć kontrolkę, bądź żarówkę i wtedy plus do akumulatora i minusem dotykać do górnej części świecy. Jak lampka się zapali to świeca ok. Oczywiście jeśli się komuś nie chce wykręcać.

A co do długości grzania świec, to kontrolka gaśnie na desce, a świece jeszcze kilka sekund grzeją.
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: Szymek08 »

Jak iskrza to sa małe iskry. a ja zprawdzałem tak jak pisałeś z żarówką - do "+" na aku i do świecy jak zarówka pali to jest dobra

[ Dodano: 2011-02-17, 10:48 ]
Czujnik zakupiony prze zemnie dziala poprawnie. VAG pokazuje ze tak jest :-)
w
wojtas1103
Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 10 cze 2010, 00:01

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: wojtas1103 »

Jak masz możliwość to lepiej wykręć świece i zobacz na prostowniku czy rzeczywiście grzeją. Musi się zrobić cała czerwona w kilka sekund. Znam przypadki, że niby kontrolka świeciła, a świeca tylko trochę dymiła, a nie grzała jak powinna.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

Świece grzeją od +5st.C, dajcie spokój z ta kontrolka, przecież ona nie ma nic wspólnego z rzeczywistym grzaniem świec,pali się tak długo jak jej każe ecu, który wylicza to na podst. odczytu z G62. Świece są już wstępnie podgrzewane po zamknięciu drzwi kierowcy, jeżeli nie odpalimy auta w ciągu (chyba) 10s to układ nie podgrzewa, po odpaleniu auta świece wtórnie (jak zauważył vwir) podgrzewają do osiągnięcia temp. płynu chłodzącego ok. 30-40st.C.

Po podaniu "plusa" na świece mogą one rożnie "iskrzyć", ja mam np. świece szybkiego grzania (beru) i one ciągną 15A, ngk ciągną 10A, optycznie moje powinny ładniej błyskać. Patent z żarówka jest tak samo mało wiarygodny jak powyższy.

Co do pytania co jeszcze może powodować problemy z odpalaniem, może to być zjechany korbowód.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2011, 12:28 przez szymekgd, łącznie zmieniany 3 razy.
w
wojtas1103
Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 10 cze 2010, 00:01

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: wojtas1103 »

U mnie auto stoi w ogrzewanym garażu (obecnie około +5 stopni) i jak zdjąłem listwę łączącą świece to po przekręceniu kluczyka pojawiło się napięcie na kilka sekund. a po tylko zamknięciu drzwi nie.

A od grzania płynu chłodniczego nie są czasem inne 3 świece z boku silnika?
Ostatnio zmieniony 17 lut 2011, 12:28 przez wojtas1103, łącznie zmieniany 1 raz.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

Podgrzewają tylko przy otwarciu i zamknięciu, jako pierwszych, drzwi kierowcy ( info o tym jest w instrukcji), ale jest tez pewnie do tego podany zakres temp. (np. poniżej 10st.C?-zgaduje)

Te 3y świece w bloku były montowane tylko w autach na mroźne rynki (np. Skandynawia) i służyły do szybkiego odmrażania przedniej szyby - warunkiem (jednym z wielu) załączenia było pokrętło nawiewu skierowane na szybę, ale ostatnio czytałem, że są w standardzie np. w golfach 5 (tylko ON) i tam maja na celu szybsze nagrzewanie wnętrza, a spowodowane jest to wysoką sprawnością silników diesli.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2011, 12:30 przez szymekgd, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: kornat »

Tak jak pisze szymekgd, grzanie świec jest podzielona na grzanie wstępne i grzanie po odpaleniu.
Można VAGiem wydłużyć czas grzania świec ale czy coś to pomoże to nie wiem bo nie próbowałem tego jeszcze. Kiedyś czytałem że jak ciężko odpala na zimnym to jest wina dawki paliwa. Po zmianie u tunera odpala elegancko tylko że to jest koszt ok. 400zł :(
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: vwir »

Problem dawki paliwa występuje na ciepłym a nie na zimnym silniku.

Edit:
Opis zmiany czasu grzania za pomocą VAGa: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270253
Ostatnio zmieniony 17 lut 2011, 13:10 przez vwir, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ