ja mam z allegro gość sprzedaje zaślepki do tego zaślepiłem wężyk od zaworu i jest spokój i czysto w kolektorze ssącym. A temat ekologii to bajki bo jaka jest w tym ekologia jak spaliny wracają do komory spalania, co spalą się bardziej chodzi tylko o to że minimalnie szybciej silnik się nagrzewa a jak osiąga temp roboczą to spada spalanie=mniej truje itp bo każdy wie jak w zimie szybko nagrzewają się nasze tdi'ki
ha! znalazłem na alledrogo w ten sam dzień, w który o nie pytałem zamówiłem o grubości 1mm - nie za słabe? I mam jeszcze jedno pytanie może dość laikowate aczkolwiek wychodzę z założenia, że kto pyta nie błądzi Czy między kolektor a blaszkę i zawór stosowaliście dodatkowo jakieś uszczelki?
P.S. Sony z mojego roztrzepania po prostu przegapiłem Twój post z opisem co i jak. sorry i pzdr
bvw08 pisze:A temat ekologii to bajki bo jaka jest w tym ekologia jak spaliny wracają do komory spalania, co spalą się bardziej
Tere fere... Jeśli spaliny wracają do komory to z rury wydechowej idzie Ci mniej związków NOx w powietrze itepe a co za tym idzie jeździsz bardziej ekologicznie. Więc bzdurą jest to co piszesz, że ekologia to bajka.
Napisałem tak bo ktoś na jednym z innych for związanym z silnikami tdi robił porównanie na analizatorze spalin z egr i bez wyniki były bardzo porównywalne a różnice były na granicy błędu pomiarowego. Jak dla mnie to co można znaleźć w kilku letnim aucie z egr w kolektorze ssącym nasuwa tylko jedno egr out
bvw08 pisze:Napisałem tak bo ktoś na jednym z innych for związanym z silnikami tdi robił porównanie na analizatorze spalin z egr i bez wyniki były bardzo porównywalne a różnice były na granicy błędu pomiarowego.
Z chęcią zapoznam się z rezultatami. Zarzuć jakimś linkiem
na forum vwgolf musiałbyś poszukać bo było to jakiś czas temu jak interesowałem się egr i też miałem wątpliwości czy wywalać. Dla mnie najważniejsza jest czystość w silniku. nie wiem czemu tak bronisz działania tego zaworu? widziałeś jak wygląda kolektor po kilku latach użytkowania auta z działającym egr? Dodam że nie są tylko moje opinie na temat egr'u każdy poważniejszy tuner grzebiący w tdi'kach w tym kraju zdecydowanie zaleca usunięcie zaworu, a co jak co ale oni posiadają największą wiedzę o silnikach
bvw08 pisze:nie wiem czemu tak bronisz działania tego zaworu? widziałeś jak wygląda kolektor po kilku latach użytkowania auta z działającym egr?
Jakbyś kolego przeczytał temat to zauważyłbyś, że dawno zawór EGR już usunąłem A po forum teraz nie będę szukał - myślałem, że skoro tak piszesz to masz jakiś link do wyników
No więc dziś z racji dobrej pogody też zaślepiłem EGR poszedłem dalej bo go wyczyściłem, Sony mój był o 3/4 mniej zasyfiony na szczęście, i założyłem dwie podkładki wywalając tą rurkę łączącą EGR z wydechowym. Zapalam auto wszystko ładnie chodzi naciskam gaz i głośny świst. Aha trzeba rurkę wstawić z powrotem bo przedmuch.
I w związku z tym można zaślepić blaskami i nie potrzeba tej rurki ale muszą do być dobrze dobrane blaszki inaczej rurka z powrotem musi trafić na swoje miejsce.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Do każdego zaworu EGR idzie wężyk od ciśnienia i tu nasuwa się moje pytanie czy ten wężyk zostawić czy zaślepić jakoś.(Może to głupie pytanie ale nie znam się tak dobrze na mechanice,więc proszę o wyrozumiałość)