[ALL] Czujnik temperatury/Termostat - nie dogrzewa się auto

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Czujnik temperatury/Termostat - nie dogrzewa się auto

Post autor: szymekgd »

GangstaMarc pisze:[...]Podobno płyny Petrygo/Borygo mogą "zeżreć" chłodnicę albo zatrzeć pompę. Prawda? Na czym wy jeździcie? Czym zalać?


Brednie, wszystkie plyny sa mieszalne, nie poleca sie jednak mieszac miedzy soba roznych kolorow poniewaz podobno maja w skladzie rozne inhibitory korozji. |
Co do chlodnicy to chyba sa juz aluminiowe? ;)

Seat "kaze" zalewac uklady plynem G12, ktory wbrew pozorom mozna dostac w cenie petrygo/borygo, wiec nie ma co kombinowac. Ja mam w ukladzie niebieski, bodajze borygo.

Znam tez osoby ktore latem zlewaja plyn i leja wode destylowana (lub odmineralizowan?) do ukladu, tego nie polecam bo pewnie szybko kamien sie odklada, ale temp. wrzenia jest nizsza i szybciej sie plyn chlodzi.
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[ALL] Czujnik temperatury/Termostat - nie dogrzewa się auto

Post autor: siwy_a1 »

nawet na zbiorniczku wyrównawczym mamy napisane G12 ;-)
siwy_a1
G
GangstaMarc

[ALL] Czujnik temperatury/Termostat - nie dogrzewa się auto

Post autor: GangstaMarc »

Tak zrobie i zaleje pewnie tym samym co było przed "Panem Samochodzikiem" :)
Taki pomarańczowy koncentrat / biała butelka, czerwony korek G12 1,5L. Kiedyś mi mechanior właśnie tym zalał i mówił że jest OK.

Jakiś lepszy pomysł na "pełne spuszczenie" :-o od tego, który napisałem wcześniej? Ciekawi mnie tylko czy jak pompa zakręci na sucho to jej nie rozdupcy.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Czujnik temperatury/Termostat - nie dogrzewa się auto

Post autor: kornat »

Możesz jeszcze zdjąć wąż z chłodnicy oleju, też go trochę zleci.
G
GangstaMarc

[ALL] Czujnik temperatury/Termostat - nie dogrzewa się auto

Post autor: GangstaMarc »

kornat, mógłbyś powiedzieć gdzie ta chłodnica oleju się znajduje? Pewnie się kapnę jak zajrzę pod maskę ale zawsze lepiej iść do garażu uzbrojonym w jakąś wiedzę ;-)

Edit:
Dzięki koti :-)
Ostatnio zmieniony 28 sty 2011, 10:21 przez GangstaMarc, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[ALL] Czujnik temperatury/Termostat - nie dogrzewa się auto

Post autor: koti »

GangstaMarc pisze:gdzie ta chłodnica oleju się znajduje?

Zaraz pod filtrem oleju.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Czujnik temperatury/Termostat - nie dogrzewa się auto

Post autor: szymekgd »

siwy_a1 pisze:nawet na zbiorniczku wyrównawczym mamy napisane G12 ;-)


No i co z tego? Czesci oryginalne, tak jak kaze producent, tez kupujesz, czy da sie jezdzic na zamiennikach?
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[ALL] Czujnik temperatury/Termostat - nie dogrzewa się auto

Post autor: siwy_a1 »

szymekgd zwykle kupuję zamienniki ;-) ale GangstaMarc pytał czym najlepiej zalać, więc odpowiedziałem. Na zamienniki każdy decyduje się sam :-) Tym bardziej, że w tym przypadku cena nie robi wielkiej różnicy.
siwy_a1
N
Neoxpl

[ALL] Czujnik temperatury/Termostat - nie dogrzewa się auto

Post autor: Neoxpl »

Cześć mam tolka 92r 2.0 GT i na kompie jak auto jest zagrzane pokazuje temp oleju ok 102 stopnie czy ta temperatura jest prawidłowa? No i pytanie z innej beczki jak nazywa się to koło na wale silnika co napędza paski do alternatora i pomp?
Awatar użytkownika
rysiekkk1
Forumowicz
Posty: 318
Rejestracja: 09 paź 2010, 01:29

[ALL] Czujnik temperatury/Termostat - nie dogrzewa się auto

Post autor: rysiekkk1 »

Witam, u mnie dziś pewien problem wystąpił a mianowicie: na zimnym silniku po przejechaniu kilku km temperatura rosła na zegarach aż zatrzymała się na kresce poprzedzającej 90 stopni, utrzymała się w tej pozycji przez kolejne kilka km aż w końcu się nagle spionowała. Od tego czasu co kilka minut wskazówka opadała z 90 stopni o jedną kreskę po to aby po kilku km wrócić do pionu i tak w kółko. Wcześniej zawsze po zagrzaniu silnika wskazówka stała nieruchomo pionowo. Będzie to wina czujnika temp tego przy bloku silnika??
ODPOWIEDZ