Jesli jest wszystko w porzadku to niezaleznie od przebiegu lepiej zostac przy Full syntetyku. Jesli niewiesz co bylo lane wczesniej nie oznacza ze nie mozesz wlac pelnego syntetyka ,bo Ci wszystko wypluka itd Wszystkie oleje niezaleznie czy mineralne , pol syntetyczne i pelny syntetyk maja podobne wlasciwosci myjace jedynie zakres temperatur w jakich moga pracowac ,oraz warunki w ,ktorych mozliwe zerwanie jest tzw filmu olejowego jest inny. Mineralny olej to szczerze mowiac troche glut jak na polskie warunki i minimum to pol syntetyk !!!!! Nawet mineralny ma wlasciwosci myjace wiec jak niewiesz czym byl zalany lej min pol syntetyk i koniec. Rada - wystrzegajcie sie jak ognia oleji z beczek!!! Z banki jest wieksza gwarancja co lejesz.
Panowie mam pytanie odnośnie wymiany oleju. Do tej pory jeżdziłem na Castrol Magnatec 5W40 i zastanawiam się czy będzie jakaś różnica jeśli teraz wymienię na CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W40?
Różnica między tymi olejami jest prawie zadna. Castrol Magnatec 5W40 ja tez go uzywam i tez mam 1.9TDI 110KM AHF spełnia normę 505.00 i nadaje sie do aut z VP natomiast CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W40 spełnia norme 505.00 i 505.01 olej z taka normą musi być stosowany w silnikach z PD czyli pompowtryskami (olej niskopieniacy się) Molesz zalać Tolka obydwoma olejami tylko po co skoro Castrol Magnatec jest tańszy i co niektorzy mechanicy uwazają że lepszy. Wkazdym razie sa to oleje bardzo dobre wię jesli nie zauwazysz roznicy to poco przepłacac
Byłem na wymianie oleju i mechanik zalał mi Castrol Edge 5w30. Zauważyłem to dopiero jak już zalał. Czy mogę normalnie na tym oleju jeździć cze może lepiej wymienić?
Mozesz jezdzic jesli ten olej spełnia norme VW 505.00 bo taka jest zalecana do tego silnika. Jesli ten olej nie spelnia tej normy to radziłbym wymienić. Wkoncu producent po cos te normy wprowadza...