robikon pisze:Kolego a wiec nie wiem jak u Ciebie ale u mnie w silniku ASV jest samoodpowietrzenie bo chyba ta się to nazywa( Wężyk na górnej częsci zbiorniczka wyrównawczego) Nie jestem mechanikiem alle tak na chłopski rozum, uważam że może to byc albo zakamieniona nagrzewnica i płyn przepuszcza co jakis czas lub przesuwa jakoś w wezykach ten kamień i za kilka dni z odkamieniaczem będzie ok a druga możliwość że połamane lub troche uszkodzone są łopatki w pompie i pracują dlatego się nie przegrzewa ale nie do końca i jak wcisne pedał gazu nabierają prędkości i pompują płyn mocniej i robi się cieplej. A moje PYTANIE DO LUDZI ZNAJĄCYCH SIĘ NA TYM. Czy przy nagrzewnicy są jakieś zawory które się otwierają bardziej po naciśnięciu gazu lub klima nie otwiera ich do końca są przyblokowane ??????? A drugie Co odpowiada za zo ze termostat odpuszacza i załączają się wentylatory??? Gdyż u mnie może to pomoze jakos silnik nagrzewa się do 90 na zegarach oczywiście dość szybko bo 5-6 km ale jeśli chodzi o wentylatory to musiałem ostatnio trzymać na ok 2tyś obr przez dobre 20 min i dopiero się załaczyły wentylatory
Uklad chlodniczy jest samoodpowietrzajacy, na zb.wyrownawczym jest upust wyrzucajacy nadmiar plynu.
Kiedys na wezu nagrzewnicy byl zawor ktory sterowal przeplywem plynu, teraz nagrzewnica to tylko element przelotowy, regulacja znajduje sie w systemie nawiewu.
Termostat, zgodnie z nazwa, sam zaczyna otwierac sie od ok. 83st.C "przelaczajac" tym samym obieg chlodzenia z malego na duzy, wentylator chlodzenia zalacza sie tylko gdy temp. plynu chlodzacego jest za wysoka, czego pewnie w dzisiejszych temp. nie uswiadczysz
Wentylator klimy wlacza sie zawsze. Oczywiscie moze byc jeden wentylator 2u biegowy, lub 2a w tym 1n dwubiegowy, zalezy to od modelu.