problem z paliwem

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
k
krystiano_s1
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 05 lis 2009, 19:41

problem z paliwem

Post autor: krystiano_s1 »

witam posiadam toledo 2 1,9 TDI silnik AHF i pojawił się taki problem z paliwem po każdej przejażdżce jak wiadę do garażu i zgaszę silnik to przez chwile słychać jak spływa paliwo do zbiornika rano kiedy próbuje odpalić to chwile muszę pokręcić a kiedy już odpali słychać przez chwile stukające wtryskiwacze tak jak by były zapowietrzone (po chwili stuki wyciszają się) dziś wyjąłem zaworek powrotny przewodu przelewowego i filterek paliwa był pusty :shock: jak by w ogóle paliwa nie było ponadto przewodem paliwowym idącym do pompy po odpaleniu przepływa dużo bąbelków powietrza a podczas nagłego przyspieszenia jest lekkie szarpnięcie od ok 1500 obr/min. co może być przyczyna takich objawów? czy jest gdzieś na przewodach zaworek jednokierunkowy?? dziękuje za pomoc
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

problem z paliwem

Post autor: Sony »

krystiano_s1 pisze:co może być przyczyna takich objawów?
Być może masz zapowietrzony układ paliwa ? Miałem u siebie coś takiego, że bąbelków mi pełno szło.
Ew. zbiornik paliwa i wężyki do czyszczenia...
k
krystiano_s1
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 05 lis 2009, 19:41

problem z paliwem

Post autor: krystiano_s1 »

objawy są już od ok pół roku wymieniałem filtr paliwa i odpowietrzałem a ten zaworek w filterku paliwa za co jest odpowiedzialny??
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

problem z paliwem

Post autor: Sony »

krystiano_s1 pisze:a ten zaworek w filterku paliwa za co jest odpowiedzialny??

Jest to zawór przelewowy o ile dobrze mniemam. Albo on odpowietrza albo podgrzewa filtr - z różnymi opiniami się spotkałem :/
k
kamilwsp
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 17 lut 2010, 22:54

problem z paliwem

Post autor: kamilwsp »

jest to podgrzewacz filtra :) paliwo z pompy wraca z powrotem do filtra jak rowniez do zbiornika. napewno gdzies Ci sie zapowietrza. nalezy isc krok po kroku . na poczatkek ominac zbiornik zeby go wykluczyc a potem szukac dalej.
diagnostyka VAG, elektromechanika samochodowa
VAG i inne...
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

problem z paliwem

Post autor: szymekgd »

Mozna tez zalozyc zaworek bezzwrotny na zasilanie filtra.
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

problem z paliwem

Post autor: migacz1981 »

Zrob najprostsza rzecz popusc korek wlewu paliwa mialem podobnie w sprinterze tez szla masa pecherzykow w przewodach auto bylo pod kompem wymieniali rozne rzeczy czyscili bak i nic to nie dalo dopiero bezsilny mechanik patrzac tepo w klapke od zbiornika uchylil ja i odkrecil korek syk powietrza i dwa tygodnie meczarni z autem a tu korek zardzewial
Awatar użytkownika
mlody158
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 22 lis 2008, 17:59

problem z paliwem

Post autor: mlody158 »

Z tego co wiem zawór regulacyjny niektórzy jak to nazywają zwrotny ten w filtrze odpowiada za przekierowanie części paliwa z pompy do filtra w celu podgrzania gdy temperatura paliwa wynosi poniżej 15 C a zamyka się przy 31C. Zaworek zwrotny a dokładniej zaworek ciśnienia wewnętrznego znajduje się w pompie, zaraz w przedniej części widać to na schemacie, ewentualnie można zamontować zaworek na przewodzie paliwowym. Sprawdź odpowietrzenie zbiornika paliwa, może to powodować cofanie się paliwa.
ODPOWIEDZ