witam swiece wymienilem kopulke+palec kable tez.wlasnie o to chodzi ze na zimnym silniku nie zawsze chodzi na 4 ale zlapie troche temperatury i obroty sa ok tylko spalanie masakryczne
Daniel.20.wroc pisze:witam swiece wymienilem kopulke+palec kable tez.wlasnie o to chodzi ze na zimnym silniku nie zawsze chodzi na 4 ale zlapie troche temperatury i obroty sa ok tylko spalanie masakryczne
Moze paliwo zalewa swiece i stad nierowna praca silnika? Mialem kiedys podobna sytuacje w audi z 82r (na gazniku), za pierwszym odpaleniem chodzil na 2-3 gary, wylaczalem zaplon, wykrecalem swiece, te ktore nie palily byly osmolone, czyscilem, wkrecalem i juz normalnie odpalal, niestety nie ustalilem przyczyn. Ale mysle, ze prawie na pewno to cos w zaplonie, kompresje sprawdzales?
Ja z tym walczę już dość długo. Doraźnie pomaga reset kompa w temperaturze >0st.C. Wtedy ma normalne obroty i przez kilka dni jeździ i pali normalnie. Nie sprawdzałem jeszcze tylko czujnika temperatury powietrza zasysanego (w uchwycie wtryskiwacza pod pokrywą dolotu). Trzeba będzie podłączyć lampkę do kompa... i niech mi pomiga, co go boli. Może to gdzieś wiązka przerwana, albo luźna. Jest jeszcze awaria ECU, ale to rzadki przypadek.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Kiedys gdzies czytalem podobny watek, o ile db sobie przypominam problemem byl jakis specjalizowany uklad ktory sterowal zaplonem i mial taka krotka nazwe, chyba na Mxxxx. Tam byl do wymiany.
Sprawdzilem, uklad zwie sie TEMIC, ale nie wiem czy masz go w swoim aucie.