Przy okazji braku mrozu i ja wymienilem dzis swieczki, byly szybkiego grzania (16A) Boscha, teraz sa Beru (21zl/szt), co ciekawe tylko jedna grzala, silnik przy -14st.C odpalal po 5-10s krecenia i przez 1-2s nierowno pracowal
A jak sprawdzić świeze żarowe bez wykrecania ich - słyszałem ze trzeba kablem do + od aku i po świecy potrzec jak iskrzy to niby jest OK. Ale czy to iskrzenie to ma byc takie konkretne czy kakie małe iskierki bo u mnie takie jakies słabe te iskry są. A świece NGK ojciec 2 lata temu wymieniał. a teraz jak jest zimno to gorzej odpala czasmi musi troche pokrecic a Aku jest OK i Kąt wtrysku tez ok.
[ Dodano: 2010-12-24, 15:01 ] A i jeszcze jakie świece polecacie Do toledo 1.9 TDI 110KM AHF chyba wolałbym BERU bo niby lepiej grzeją ale zdaję sie na wasze sugestie
Iskrzenie nie znaczy, ze sa w 100% dobre, tylko ze dzialaja, a jego wielkosc zalezy np. od pradu pobieranego przez swiece, ktory moze byc zalezny od stanu techn. swiecy.
Ja polecam BERU, biora wiecej pradu, ale szbciej podgrzewaja komore.
Dokladnie. U mnie swiece iskrzyły "na krotko" wiec niby dzialaly, natomiast po wymianie okazało się, że do konca nie działały tak jak powinny, bo dopiero na nowych auto zaczelo odpalac normalnie przy -15 st.
Dziwna ta metoda przez pocieranie. Ja sprawdzałem przez podłączenie do akumulatora. I widziałem jak szybko się nagrzewa i czy cała się nagrzewa. Metoda prosta i skuteczna
tomason2 pisze:Dziwna ta metoda przez pocieranie. Ja sprawdzałem przez podłączenie do akumulatora. I widziałem jak szybko się nagrzewa i czy cała się nagrzewa. Metoda prosta i skuteczna