[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
O
On21
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 12 cze 2010, 01:09
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Lublin

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: On21 »

zmierzylem napięcie w akumulatorze i okazalo się że jest 12.2 wyciągnąłem go i podładowałem całą noc.Rano wsadziłłem i odpalił bez problemu.Wychodzi na to że to wina akumulatora ? bo jak by problem był gdzie indziej to by chyba nie odpalił.. co o tym sądzicie ?orientujecie sie ile kosztuje nowy akumulator i czy macie jakiś do polecenia ??
On21
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Moze wystarczylo po prostu go doladowac do nominalnej pojemnosci i teraz juz nie bedzie sprawial problemow, na krotkich trasach auto nigdy nie naladuje akumulatora do "pelna", a wlaczone swiatla zrobia swoje.
s
sebol89
Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 16 sty 2010, 20:24

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: sebol89 »

przemo179, miałem ten sam problem. Mam tego samego Tolka co Ty. Mam dobrych speców od TDI`ków i mi to zrobili. Co tam pozmieniali to nie wiem. Ten problem jest nagminny w tych silnikach. Wiem, że zwiększenie dawki rozruchowej pomaga, ale jednocześnie szkodzi pompie. Odłącz czujnik temperatury cieczy i powiedz czy jest lepiej
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Po wymianie termostatu rowniez mnie dopadl problem dluzszego krecenia rozrusznikiem na cieplym silniku ;) Mozecie polecic warsztat w ok. trojmiasta ktory zmieni mape startowa silnika?
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: bartek »

tune-up
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: vwir »

Taka mala uwaga - to nie mapa jest winna, tylko pompa. Jasne, ze zwiekszenie dawki paliwa w mapie pomoze, ale to troche leczenie objawow, a nie przyczyny. Kupilem swojego tolka juz z ta usterka i po prostu zrobilem regeneracje pompy. Od tego czasu dziala perfekcyjnie. Wiem, ze to wiekszy koszt niz zmiana mapy, ale przynajmniej jest tak, jak ma byc... Z tego co wiem to VW wpadl na taki 'genialny' pomysl, ze ustawil niskie dawki rozruchowe na cieplym silniku, zeby auto nie palilo 'od strzala', tylko zeby wal zrobil czesc obrotu na rozruszniku a dopiero pozniej zaskakuje zaplon. Oszczedzane jest w ten sposob kolo dwumasowe, ktore nie ma naglego szarpniecia przy odpalaniu. Wszystko fajnie, tylko jak pompa juz swoje przejechala to tak mala dawka paliwa nie wystarcza do zaplonu. No i trzeba krecic naprawde dlugo, zeby w koncu zaskoczyl.
Jesli juz zmieniacie mapy to przynajmniej z glowa, zeby dwumasy za chwile szlag nie trafil.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

vwir pisze:Taka mala uwaga - to nie mapa jest winna, tylko pompa. Jasne, ze zwiekszenie dawki paliwa w mapie pomoze, ale to troche leczenie objawow, a nie przyczyny. Kupilem swojego tolka juz z ta usterka i po prostu zrobilem regeneracje pompy. Od tego czasu dziala perfekcyjnie. Wiem, ze to wiekszy koszt niz zmiana mapy, ale przynajmniej jest tak, jak ma byc... Z tego co wiem to VW wpadl na taki 'genialny' pomysl, ze ustawil niskie dawki rozruchowe na cieplym silniku, zeby auto nie palilo 'od strzala', tylko zeby wal zrobil czesc obrotu na rozruszniku a dopiero pozniej zaskakuje zaplon. Oszczedzane jest w ten sposob kolo dwumasowe, ktore nie ma naglego szarpniecia przy odpalaniu. Wszystko fajnie, tylko jak pompa juz swoje przejechala to tak mala dawka paliwa nie wystarcza do zaplonu. No i trzeba krecic naprawde dlugo, zeby w koncu zaskoczyl.
Jesli juz zmieniacie mapy to przynajmniej z glowa, zeby dwumasy za chwile szlag nie trafil.


Czyli po regeneracji pompy problemy z rozruchem cieplego silnika minely, ile zaplaciles za ta usluge?

A probowal ktos kombinowac cos z grzaniem swiec? Podobno zaczynaja dopiero podgrzewac gdy temp. otoczenia spadnie ponizej -5st.C, a na cieplym silniku gdy jego temp. jest nizsza od 45st.C,na alledrogo mozna kupic wynalazki ktore "oszukuja" czujnik temp. i podobno ulatwiaja rozruch?
k
karol26
Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 10 wrz 2009, 19:55

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: karol26 »

Kolego zrób regenerację rozrusznika i nie będzie problemu z odpalaniem na ciepłym.Miałem taki sam problem , na zimnym od strzała a na ciepłym kręcił i kręcił.Już miałem jechać na poprawę map rozruchowych , na szczęście padł mi rozrusznik i musiłem go naprawić.Po naprawie jak reką odjął na ciepłym rozrusznik kreci jak szalony jak, 2 szybkie obroty wału i nie ma problemu.Więc polecam rozrusznik, lepiej dać 90 zł za naprawe niż 450 za poprawę map.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: vwir »

Akurat ja bylem w tej szczesliwej sytuacji, ze regeneracja pompy to byl tylko koszt czesci. Ale 'standardowa' usluga to bodajze cos ok 1000-1500, w zaleznosci od zakladu. To juz musisz zapytac w swojej okolicy.

Grzanie swiec niewiele pomoze - to nie kwestia temperatury mieszanki tylko ilosci paliwa. Jesli juz chcesz kombinowac to mozesz zalozyc przekaznik sterowany z rozrusznika, ktory na czas rozruchu bedzie oszukiwal czujnik temeratury i silnik zawsze bedzie odpalal tak jak zimny. Ale nie wiem, jak dlugo dwumasa to wytrzyma.
b
barf
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 06 lut 2010, 12:23

Problem z odpaleniem 1M ASV

Post autor: barf »

Witam.
Moje objawy są następujące: w czasie jazdy poczułem jakby silnik zaczął inaczej pracować, bardziej twardo. Odłączyła się turbina i jak to zwykle bywa spadła moc. Zatrzymałem się na parkingu i zgasiłem silnik. Myślałem że złapał błąd i po zgaszeniu wszystko wróci do normy a tu zdziwko, przy probie odpalenia telepanie silnikiem i hałas. Jednak odpala tylko trzeba go tak 2-3s przytrzymać, zatelepie, zachlastuje ale do domu wróciłem. Cała sytuacja może być spowodowana, że po męczyłem trochę silnik na wysokich obrotach, ale trudno wróżyć. Czeka mnie podpięcie pod VAG- ale moje wrażenia na temat tych silników to mało odporne są na czasem ciężka nogę. Zastanawiam się ile może być przyczyn usterki.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2010, 16:51 przez barf, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ