vwir pisze:Taka mala uwaga - to nie mapa jest winna, tylko pompa. Jasne, ze zwiekszenie dawki paliwa w mapie pomoze, ale to troche leczenie objawow, a nie przyczyny. Kupilem swojego tolka juz z ta usterka i po prostu zrobilem regeneracje pompy. Od tego czasu dziala perfekcyjnie. Wiem, ze to wiekszy koszt niz zmiana mapy, ale przynajmniej jest tak, jak ma byc... Z tego co wiem to VW wpadl na taki 'genialny' pomysl, ze ustawil niskie dawki rozruchowe na cieplym silniku, zeby auto nie palilo 'od strzala', tylko zeby wal zrobil czesc obrotu na rozruszniku a dopiero pozniej zaskakuje zaplon. Oszczedzane jest w ten sposob kolo dwumasowe, ktore nie ma naglego szarpniecia przy odpalaniu. Wszystko fajnie, tylko jak pompa juz swoje przejechala to tak mala dawka paliwa nie wystarcza do zaplonu. No i trzeba krecic naprawde dlugo, zeby w koncu zaskoczyl.
Jesli juz zmieniacie mapy to przynajmniej z glowa, zeby dwumasy za chwile szlag nie trafil.
Czyli po regeneracji pompy problemy z rozruchem cieplego silnika minely, ile zaplaciles za ta usluge?
A probowal ktos kombinowac cos z grzaniem swiec? Podobno zaczynaja dopiero podgrzewac gdy temp. otoczenia spadnie ponizej -5st.C, a na cieplym silniku gdy jego temp. jest nizsza od 45st.C,na alledrogo mozna kupic wynalazki ktore "oszukuja" czujnik temp. i podobno ulatwiaja rozruch?