Znalazłem na stronie Polskiego Klubu Seata. Myśle że od tego można by ten dział zacząć.
10 przykazan dla Diesla.
1) nie bedziesz jezdził na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie
bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste,
łącznie z opałem, by traktor twój pedził z pociągu zapałem. Czystośa paliwa czasem
ważniejsza ku niechceniu nizli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu.
2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i
alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów sie zimnych nie
boisz.
3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jezdzie studzia ją bedziesz a na zimnym
silniku niech noga twa nie odważy sie buta mocno wciskaa. Ciskaa zaś musisz ciepłego
potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora. Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby
spreżarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie
wnet zafastrygujesz.
4) pilnowac bedziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a
wymiany oleju pilnowac bedziesz bardziej nizli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem
niewiernośa małżenska niewielka nizli w dieslu twoim malutka usterka. Olejem
syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poia go bedziesz tylko na złomie.
5) zimą dodawał bedziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi
paliwa była. Zmiarznieta ropa zamarznąa może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże.
Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać
bedziesz auto bluzniąc niczym szewc, smyku.
6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawde odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura
dymu za autobusem twym przejdzie w niepamiea. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem
nizli za panną latanie z gołym kuta..m
7) dbał o szczelnosć przewodów IC bedziesz inaczej dopadnie Cie reka sprawiedliwego i
kopcia fura twa bedzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w
powietrze pompować zacznie.
8 ) filtr powietrza sprawdzaa bedziesz i wymieniaa czesto, bo zaprawde powiadam Ci
powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni. Filtr powietrza gdy jest
porwany, wtedy twój silnik wnet bedzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj
sie by świezy był zawsze w klekocie.
9) pilnowaa bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy
wymianie zdobądz dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy zle
do kupy rozrząd Ci złoży to Cie twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą
w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku".
10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.
Te przykazania wyryj na pamiea stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choa
traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może bya świechtaną, to pamietaj kolego
że traktor bedzie twym przyjacielem , gdy bedziesz o niego dbał wiecej wiele... Kochaj
zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka, TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf
mia3 wszakże myśl z3ota, ze wyprodukowa3 mostrum, które zbudowane z aluminium i stali
wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj
Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, predzej sie od panny swojej wyprowadzisz.