[ALL] Zakłócenia

Tematy o CB-radiach, antenach i pochodnych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Łukasz TDI
Forumowicz
Posty: 282
Rejestracja: 22 gru 2008, 20:37

[ALL] Zakłócenia

Post autor: Łukasz TDI »

Kuman pisze:musiek25, A masz xenony ?


Kuman miał na myśli pewnie pseudo xenony tzw. hidy bo przez nie zakłucenia by były możliwe
Awatar użytkownika
Kuman
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 30 sty 2009, 18:04

[ALL] Zakłócenia

Post autor: Kuman »

Łukasz TDI, Dokładnie o HID-y mi chodziło.

A z tego co piszesz to podejrzewałbym alternator właśnie.
Awatar użytkownika
dominik
Forumowicz
Posty: 1167
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

[ALL] Zakłócenia

Post autor: dominik »

a ja mam taki problem :/ mam w aucie rozdzielkę podpiętą do gniazda zapalniczki i jak do jdnego gniazda jest podpięte cb a do drugiego podepnę gps to radio czeszczy :( radio mam alan 102. jakieś pomysły oprócz podpięcia bezpośrednio do aku? a ten filtr jest drogi?
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[ALL] Zakłócenia

Post autor: Roxon40 »

Bez filtra się nie obejdzie. Mam dokładnie to samo zwłaszcza jak ładuję telefon. Filtr nie jest drogi zapytaj w elektronicznych sklepach.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
dominik
Forumowicz
Posty: 1167
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

[ALL] Zakłócenia

Post autor: dominik »

no nic to podjadę do kolesia u którego radio kupiłem, powinie mieć :) dzięki Roxon
Awatar użytkownika
koti88
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 19 wrz 2010, 19:28

[ALL] Zakłócenia

Post autor: koti88 »

Koledzy miałem podobny problem z radiem president taylor III tylko jak miałem jeszcze astrę II na gazie. Ani filtr ani podłączenie przez akumulator nie pomogło. Wraz ze wzrostem obrotów wzrasało pierdzenie w głośniku.Na początku myślałem ze to wina radia- 1,5 miesiąca w serwisie i tylko coś tam podregulowali i odesłali jako sprawne. Po rozmowie ze znajomym który trochę czai bazę na temat cb diagnoza:

-pierwsza możliwa przyczyna- alternator sieje zakłócenia
-druga możliwa przyczyna - wtryskiwacze od gazu sieją

Oby dwa powody raczej nie do zlikwidowania

Jedyna rada - antena jak najdalej od silnika i dodatkowy zewnętrzny głośniczek z filterkiem (qwno pomogło)

A najbardziej wkurzające było to, że radio które kupiłem(550zł) ma bardzo czuły filtr(squel'cz) i razem z szumami tłumiło prawidłowe sygnały(rozmowy).

Do końca jazdy oplem szlag jaśnisty mnie trafiał - zestaw plus antena 850 zł a efekt jak z zabawkowego radia z fisher price'a.

Po przekładce do Toledo słychać jak ojca Rydzyka - oczywiście podłączony po akumulator plus filtr przeciwzakłóceniowy(12 zł na wolumenie w Wawie)
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuką jest Customizing
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[ALL] Zakłócenia

Post autor: Roxon40 »

Mi się wydaje że te zakłócenia to chyba leżą z reguły po stronie radia CB. U mnie Alan 87 jeździ w trzecim aucie i za każdym razem jest podpięty pod zapalniczkę bez filtrów i pracował z anteną stałą i magnesową i jedyne zakłócenia jakie zbierałem to ładowarka telefonu bo podłączona była przez roździelkę.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
koti88
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 19 wrz 2010, 19:28

[ALL] Zakłócenia

Post autor: koti88 »

No nie do końca. Jeżeli auto będzie siać zakłócenia to możliwe że sporo CB będzie pracować jak qpa. Dlatego ważne przez zakupem radia podjechać autem i podłączyć i zobaczyć jak to będzie działać. Taylor III które kupiłem nie czytając komentarzy i opinii użytkowników forum tematatycznych okazało się radiem bardzo łatwo łapiącym wszelakie zakłócenia. A wcześniej miałem Taylor II i działało pięknie w kilku autach.
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuką jest Customizing
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[ALL] Zakłócenia

Post autor: Roxon40 »

koti88 pisze:A wcześniej miałem Taylor II i działało pięknie w kilku autach.


No oto mi chodzi że bardziej to zależy od auta bo raczej mało prawdopodobne jest że ten Taylor II lub mój Alan 87 trafiał na auta co nie siały zakłóceń.

Jak radio jakieś liche to będzie w każdym aucie zbierało zakłócenia.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
koti88
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 19 wrz 2010, 19:28

[ALL] Zakłócenia

Post autor: koti88 »

Choć Taylor III podobno też jest bardzo czuły na wszelakie zakłócenia. Zrobiony w troche innej technologii niż te wcześniejsze starsze nie do zajeban...... porządne radia. Czasami potrafi zebrać zakłócenia od skuterka przejeżdżającego obok.
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuką jest Customizing
ODPOWIEDZ