Logi z VAGa i prośba o diagnozę

ODPOWIEDZ
j
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Warszawa

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: jonson22 »

chodzi ci o kabel to mam ten http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=77 probowałem też robić przez inne programy VAG Com 311.2 vag com 208.1 VAG polski 4.9 jest pełną wersją

[ Dodano: 2010-07-22, 13:40 ]
udało sie to zaadoptować

[ Dodano: 2010-08-25, 14:44 ]
wyskoczył mi błąd:
16706- czujnik obrotów silnika -brak sygnału brak ostrzętu/ nie związane ze sprzętem BŁĄD SPORADYCZNY.
czy to jest czujnik obrotów wału korbowego? gdzie taki czujnik się znajduje, czy da rade go wymienić samemu?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

blad 00575 + logi

Post autor: szymekgd »

Mam prosbe o pomoc w analizie logow i znalezieniu usterki w silniku AFN. Auto czasami mulowato przyspiesza po przekroczeniu 100km/h, vag pokazuje blad 00575, silnik nie przechodzi w tryb awaryjny, po prostu raz "ciagnie" normalnie, a raz mulowato. Doczytalem, ze moga to zapieczone lopatki turbiny (zmienna geometria), zawor N75, EGR, nieszczelnosci lub syf w przewodach, moze ktos mial cos podobnego i wskaze od czego zaczac diagnozowanie? Logi dynam. zrobione od 1500 do 4000 obr/min, 3bieg.


http://vaglog.rtnet.pl/mikim_21095.html
http://vaglog.rtnet.pl/mikim_21136.html
http://vaglog.rtnet.pl/mikim_21094.html
http://vaglog.rtnet.pl/mikim_21137.html

[EDIT]
Problem wydaje sie byc zwalczony, dla uzyskania 100% pewnosci i zrobienia logow dynamicznych czeka mnie jeszcze wymiana termostatu, poniewaz nie moge dogrzac silnika do 90st.C.

Oto log potwierdzajacy postep:
http://vaglog.rtnet.pl/mikim_23868.html

Jak widac sztanga przelacza lopatki turbiny, sprawca probemu byl zawor N75, ktory czasami zawieszal sie (diagnoza po rozebraniu), z organoleptycznych objawow uszkodzenia mozna wymienic: "buczenie" zamiast krotkiego pykniecia po wylaczeniu zaplonu i problemy przy zaciaganiu sztangi gruszki.
Ostatnio zmieniony 02 paź 2010, 13:57 przez szymekgd, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
koti88
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 19 wrz 2010, 19:28

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: koti88 »

Witam

Posiadam toledo II 2002 rok 1.9 TDI 150 KM od ponad tygodnia

Nie wiem czy to moje przewrażliwienie czy rzeczywiście coś dziej mi sie z silnikiem.

Objaw: po około 2 minutach od zapalenia(zimny silnik) tak jakoś dziwnie kołocze silnikiem- pracuje w miare równo a coś w nim nie gra. Kumpel sprawdzał świece miernikiem i jedna jest do wymiany. Czy to może być przyczyną?

Wrzucam poniżej logi - robilem je pierwszy raz. Jeśli coś jest źle zrobione proszę o poradę

http://vaglog.rtnet.pl/koti.vallhala_23423.html
http://vaglog.rtnet.pl/koti.vallhala_23421.html
http://vaglog.rtnet.pl/koti.vallhala_23422.html
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuką jest Customizing
k
kamilwsp
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 17 lut 2010, 22:54

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: kamilwsp »

swiece nie maja tu nic do rzeczy. jak masz za duzo pieniedzy to jedz do mechanika niech ci obejrzy samochod i moze skasuje troche $$$. ja nie widze tu nic zlego. lać i jezdzic az cos padnie calkowicie.
diagnostyka VAG, elektromechanika samochodowa
VAG i inne...
Awatar użytkownika
koti88
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 19 wrz 2010, 19:28

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: koti88 »

Po wizycie u znajomego mechanika(podobno dobry w te klocki) stwierdził że dwumas do wymiany. Stwierdzil po tym jak kazał mi zgasić silnik. Po wyłączeniu zapłonu kojtnęło silnikiem(ciepły). Jednak na tyle co wiem odnośnie dwumasy to raczej nie powód by twierdzić że jest do wymiany. Dodam że przy zimnym silniku silnik pracuje równo, obroty nie falują tylko jedynie go kolebotnie. Czy rzeczywiście to dwumasa?

Dodam że właśnie zrobiłem test:

60 km/h bieg 5 pedał na maksa i żadnych drgań
70 km/h bieg 6 pedal na maksa i żadnych drgań tylko odgłos mocno obciążonego silniki i ku mojemu zdziwieniu auto przyspiesza.

Gaszenie silnika ze sprzęgłem czy bez taki sam efekt, czyli delikatne kolebotnięcie silnika.
Sprzęgło bierze od samego dołu- ruszanie bez dodawania gazu vez problemu i szarpania.

Czy kolebotnięcie zimnego silnika może byc spowodowane lipnym paliwem?
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuką jest Customizing
Awatar użytkownika
dominik
Forumowicz
Posty: 1167
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: dominik »

koti88, kolebotanie na zimnym też mam ale sporadycznie. a co do gaszenie to zobacz czy gaszak działa prawidłowo przy wyłączaniu zapłonu:)

[ Dodano: 2010-09-27, 18:54 ]
jeszcze takie pytanie mam. Miałem dwa dwa błędy, mógł by mi je ktoś objaśnić ?
-1176 Klucz
sygnał za mały- błąd sporadyczny
-1299 Nieznany kod błedu
magistrala CAN brak sygnału


z góry dzęki
Awatar użytkownika
koti88
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 19 wrz 2010, 19:28

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: koti88 »

dominik pisze:koti88, a co do gaszenie to zobacz czy gaszak działa prawidłowo przy wyłączaniu zapłonu:)


...a jak sprawdzić ten gaszak? to mój pierwszy diesel i jestem troche zielony?
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuką jest Customizing
Awatar użytkownika
dominik
Forumowicz
Posty: 1167
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: dominik »

klapa gaszenia silnika - znajduje się przed kolektorem dolotowym ( sterowane podciśnieniowo jest mieszek i dźwignia) odcina dopływ powietrza przy gaszeniu co by właśnie nie telepało silnikiem.
Podnieś maskę, poproś kogoś żeby zgasił silnik- jak dźwigienka sie nie ruszy to masz rozwiązanie. Sterownik przymocowany do kolektora - dojdziesz po przewodzie. U mnie sie kabelki zwarły bo izolacja popękała na mrozie troche. Oczywiście telepie wtedy tylko przy gaszeniu.
Awatar użytkownika
koti88
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 19 wrz 2010, 19:28

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: koti88 »

Wielkie dzięki, jutro sprawdzę i dam znać czy pomogło
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuką jest Customizing
j
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Warszawa

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: jonson22 »

koti88, takie telepanie to tez moze byc obiaw poduszek pod silnikiem.
ODPOWIEDZ