Misiek271, RP'ka pod VAG? Jak? Stetoskopem
? W silnikach 1F, RP, ABS i ADZ mamy diagnostykę na kody błyskowe. Trzeba podpiąć diodkę pod wtyk i patrzeć. Szczegółowe opisy są w Sieci.
Jeśli krokowiec chodzi (to takie przy dźwigni przepustnicy, gdzie linka gazu idzie), czyli wysuwa się i chowa, to sprawa prosta. Weź sobie gruby brystol (takich uszczelek nie ma w motoryzacyjnych, szukałem dość długo) i sobie je wytnij. Poskładaj do kupy, wyczyść styki i wymień sondę lambda. Powinno pomóc. Sonda jest wkręcona do kolektora wydechowego, a kabel ze wtyczką powinien wychodzić przy głowicy.
Opis wtyczek:
- ta żółta na foto - wtryskiwacz i czujnik temperatury zasysanego powietrza
- z lewej przy lince gazu - krokowiec
- z prawej strony (nie ma na foto) - czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy
Jak odepniesz czujnik temperatury płynu chłodzącego (niebieski odchodzący od króćca przy bloku), to obroty spadną, ale będzie mulił z dołu.