Układ kierowniczy, nawiew

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
d
dziubek6
Forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 18 lip 2010, 23:10
Auto: Toledo
Model: 1.9
Lokalizacja: Warszawa

Układ kierowniczy, nawiew

Post autor: dziubek6 »

Witam,
mam taki problem że przy ok. 120 km/h zaczyna drgać mi kierownica. Opony nowe wywarzane 2 razy, zbieżność idealna. Co może być przyczyną?
Drugie kwestia to czuję dziwny zapach z nawiewu, gdy odkręcę ciepłe powietrze, po jakimś czasie albo się zmniejsza albo ja się przyzwyczajam - co może być tego przyczyną? Filtr kabinowy wymieniony. Dodam że podobny czułem w golfie gdy padł termostat.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2010, 21:36 przez dziubek6, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Układ kierowniczy, nawiew

Post autor: Sony »

Felgi masz proste, łożyska ok ?

Co do drugiej kwestii to może po prostu trzeba zrobić odgrzybianie klimatyzacji (ew. wentylacji);)
d
dziubek6
Forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 18 lip 2010, 23:10
Auto: Toledo
Model: 1.9
Lokalizacja: Warszawa

Układ kierowniczy, nawiew

Post autor: dziubek6 »

Sony klima była odgrzybiana 3 tyg temu, felgi raczej proste, nie widać żeby gdziekolwiek było jakieś wgniecenie, łożysko żadne nie huczy
Aha i jeszcze jedno mam wstawioną nową przepływkę BOSCH o num 0 281 002 216? Jaką wy macie w tolkach?
Awatar użytkownika
WOLF69
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 23 maja 2009, 09:55

Układ kierowniczy, nawiew

Post autor: WOLF69 »

dziubek6, na 90% jest to przegub, ten wałek ktory wychodzi z srodka zwrotnicy i idzie prawdopodobnie do skrzyni. To są standardowe obiawy, ponizej jakiejs predkosci (ponad 100 km/h) nic sie nie dzieje.
http://www.5fantastic.pl/mojepliki Dokumenty-Motoryzacja

Moj Tolek http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1289

OSTATNI TEST SZYBKOSCI (20/07/12) NA TRASIE - 210 KM/H
d
david207
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 31 maja 2010, 19:48

Układ kierowniczy, nawiew

Post autor: david207 »

Witam
mam ten sam problem co dziubek6, od ok 120km/h drga mi kierownica. kola mam wyważone, zbieżność ustawiona. Jak sprawdzić czy to może być wina przegubu ?
Awatar użytkownika
dominik
Forumowicz
Posty: 1167
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

Układ kierowniczy, nawiew

Post autor: dominik »

a może tarcze hamulcowe są już cienkie i się pofalowały ....
Awatar użytkownika
spicychicken
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 17 kwie 2009, 14:16

Układ kierowniczy, nawiew

Post autor: spicychicken »

Jakby były by to tarcze to drgania odczuwalne by były przy hamowaniu.
d
dziubek6
Forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 18 lip 2010, 23:10
Auto: Toledo
Model: 1.9
Lokalizacja: Warszawa

Układ kierowniczy, nawiew

Post autor: dziubek6 »

Mechanik sprawdzał przeguby i niby wszystko jest OK, także nie wiem co to za przyczyna. Może miał ktoś tak że jak dodaje ostro gazu np. przy wyprzedzaniu to czuje małe wibracje? Tak jakby silnik był źle zamocowany? Klima odgrzybiona po raz 2 jutro test na ciepłym.
1.9 AHF
Awatar użytkownika
WOLF69
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 23 maja 2009, 09:55

Układ kierowniczy, nawiew

Post autor: WOLF69 »

dziubek6, jest jeszcze jedna mozliwosc, kiedy mialem pierwszego tolka 1L to mialem podobny objaw przy ostrym przyspieszaniu i okazalo sie, ze byla padnieta poduszka pod skrzynia, po wymianie ustalo, ale zaczela sie 2 obcja po ok 120km/h, jak sie okazalo to gosc mątujący poduszke zle ja ustawil. Po malej korekcie wszystko ustalo. Teraz bardziej drastyczna opcja, twój samochod byl bity i zostal hu..... zlozony, prawdopodobnie stracil geometrie (mieli kiepską rame przy prostowaniu).

Jeszcze jedno pytanko, do jakiej predkosci masz przystosowane opony, kupiles nowe czy uzywki, jesli kierunkowe to sprawdz czy dobrze zalozone?

Sprawdz rownierz amortyzatory, przod jak i tyl, bo na drgania ma tez wplyw tylne zawieszenie.

Powodzenia ;-)
http://www.5fantastic.pl/mojepliki Dokumenty-Motoryzacja

Moj Tolek http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1289

OSTATNI TEST SZYBKOSCI (20/07/12) NA TRASIE - 210 KM/H
d
dziubek6
Forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 18 lip 2010, 23:10
Auto: Toledo
Model: 1.9
Lokalizacja: Warszawa

Układ kierowniczy, nawiew

Post autor: dziubek6 »

Amorki ok 60% każdy, tarcze mam krzywe i pewnie dlatego tak się dzieje, muszę je przetoczyć, co do drgań całego auta to ja tu stawiam narazie na ten przegub wew o którym pisałeś, wymiana za 2 tyg. Ale coraz bardziej dokucza mi ten dym z kratek wentylacyjnych, podobno to para wodna (wyczytałem na jakimś forum) z uszkodzonej nagrzewnicy. Gdy włączę ciepły nawiew szyby zaparowane od razu i spadek temp. płynu chłodzącego. Miał ktoś taki problem?

[ Dodano: 2010-11-03, 19:50 ]
OK powracam do tematu, wymieniłem
- nagrzewnicę Nissens
- termostat Vernet
- tuleje stabilizatora przód Febi
- tuleje wahacza przód tylna Febi
- łączniki stabilizatora Febi
i tak, ciepełko w tolku już mam, silnik prawidłowo dogrzany też już jest. Ustąpiło drganie kierownicy przy wyższych prędkościach, chyba po wymianie łączników, ale nie jestem do końca pewien. Przez pierwszy tydzień po wymianie nie było tak odczuwalne trzęsienie całym autem, teraz powróciło. Mechanik twierdzi że przeguby wewnętrzne nie mają luzów. Problem jeszcze nie rozwiązany. I jedno pytanko co do nagrzewicy, ile po wymianie może utrzymywać się jeszcze dziwny zapach po włączeniu ciepłego nawiewu? Od wymiany minęło 3,5 tyg a jak włączę ciepły nawiew czuć maly smrodek.
ODPOWIEDZ