To w takim razie nie rozumie sytuacji ktora wynikla sprawdzajac katalog online na stronie boscha - ecat-online.bosch.de. Chodzi o to ze wpisalem nr sondy ktora mi padla i jest do mojego typu silnika - 1.8 20V i dostalem wynik: ta sonda + zamiennik (sonda uniwersalna) czyli: 0 258 005 081 i uniwersalna 0 258 986 505. Nastepnie wpisalem nr sondy wyciagnietej z Golfa IV 1.6 SR czyli 0 258 005 079/080 i dostalem takze dwa wyniki, ta sonde wpisana i przypisany zamniennik czyli uniwersalna i takze o numerach 0 258 986 505. Wedlug waszych wypowiedzi mozna latwo wywnioskowac, ze dana sonda jest robiona pod dany typ silnika - w rzeczywistosci to jeden i drugi silnik obsluguje ta sama sonde uniwersalna, jeden i drugi model sondy moze zostac podmieniona ta sama sonda.
uniwersalny / dedykowany
0 258 986 505 / 0 258 005 079 - 1.6 SR
0 258 986 505 / 0 258 005 081 - 1.8 20V
wszystkie trzy rodzaje sondy maja ten sam numer uzytkowy LSH-25C.
[ Dodano: 2010-08-26, 15:50 ]Wlasnie dostalem odpowiedz na email z boscha na temat sondy z toledziaka i golfa
"Sonda o numerze 0 258 005 080 jest sonda która fabrycznie była stosowana w aucie. Jej odpowiednikiem na rynku czesci zamiennych jest sonda o numerze: 0 258 005 079. Natomiast zamiennikiem uniwersalnym dla tej sondy jest sonda o numerze 0 258 986 505. Sonda uniwersalna odpowiadajaca sondzie z Seata Toledo o numerze 0 258 005 081 tez jest sonda o numerze 0 258 986 505. Poza tym obie sondy sa to sondy tego samego typu.
Na tej podstawie można wnioskowac ze sonda z VW będzie dobrze pracowala w Seacie, jednakze 100% pewnosci nie można mieć."
[ Dodano: 2010-09-11, 12:12 ]Chcialem zapyta, jezeli jest osoba ktora ma pojecie.. w jakim przedziale napiecia dziala sonda lambda ? czy jak pomiary wskazaly 0,020V to znaczy ze jest padnieta ? Pytam bo roznie ludzie mowia, jedni ze od 0 do 1 V inni, ze od 0,45 do 1 V.