Od pewnego czasu, przy niskim poziomie paliwa (1/4 wskazania i mniej) potrafi w czasie jazdy zgasnąć silnik. Czasem przy uruchamianiu jest problem. W ubiegłym roku była wymieniana pompa paliwa na najdroższy zamiennik (pracuje już ok 8 tys km). Moim zdaniem to właśnie zespół pompy jest podejrzany. Nie mam czym sprawdzić ciśnienia tłoczenia. Czy jest tam jakieś sitko, które lubi się zapchać czy to może być koniec pompy? Może coś innego? Auto serwisuje właścicielka w salonie, więc filtry powinny być wymieniane regularnie (choć sam mam inne doświadczenia z takimi serwisami). Tankuje na markowych stacjach. Pompa nie hałasuje. Auto poza tymi zgaśnięciami jeździ bez najmniejszych zastrzeżeń, silnik pracuje równo, na każdym zakresie obrotów i obciążeń. Jeszcze przyszedł mi do głowy immobiliser, ale zbieżność z tym,że problemy są tylko przy niskim poziomie paliwa raczej go wykluczają.
Auto to Seat Toledo 2004, benzyna 1598 cm3 105 KM (przed liftem) (chyba wersja Stella), przebieg rzeczywisty ok 50 tys km.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 07 lis 2010, 19:40 przez austin, łącznie zmieniany 2 razy.
austin, ja proponuje przywitać się w odpowiednim dziale to po pierwsze po drugie zobacz jak sie powinno tworzyć nowe posta i popraw bo inaczej twój post wyląduje w koszu
A co do twojego problemu to może wskaźnik przekłamuje, ile litrów paliwa wchodzi do zbiornika po wskazaniu na liczniku że jest 1/4 ?
Vag do reki i powino byc po problemie... tez mialem podobna przypadlosc kiedys i po podlaczeniu do vaga wyskoczyl mi blad "czujnik cisnienia paliwa" blad skasowalem i jak do tej pory wszystko jest si
Nadrobiłem faux pas. Przywitałem się. Słuszna uwaga:)
Oznaczenia literowo-cyfrowe zgłębię i uzupełnię.
Co to skalibrowania wskaźnika : Auto zatankowane pod korek wskazuje max. Niestety podziałka nie odzwierciedla rzeczywistych wielkości. Wyskalowana jest liniowo, sam czujnik mierzy zdecydowanie nieliniowo (taka budowa:). Dlatego z premedytacją pisze o wskazaniu , nie zaś poziomie. Auto jeździło dużo poniżej tej 1/4. ( z tego ,co pamiętam weszło 52L od zapalenia się rezerwy)
Jaka jest realna pojemność baku w tym aucie?
Niestety waga nie mam, musiałbym zmontować:) CO prawda hobby to elektronika a sam interfejs nie jest z tego, co kojarzę bardzo skomplikowany, ale jednak musiałbym przysiąść. Ale dziękuję za sugestię.
Ciekawe skąd taki błąd ciśnienia pompy, złapała powietrze przy jedzie na oparach paliwa, zapowietrzeniu po wymianie. Akurat sam jeżdżę autem z silnikiem o zapłonie samoczynnym. To , w sprawie którego proszę Was o pomoc jest mojej przyjaciółki- stąd nie wszystko wiem.
sprawdź zamontowanie pompy w koszu w baku u mnie kiedyś wyskoczyła i leżała na dnie silnik gasł albo przerywał już przy około 1/4 baku Zamontowałem poprawnie i jak ręka odjął
W weekend, jak koleżanka wyjeździ benzynę, wyjmę zespół pompy paliwa i obejrzę dokładnie. Może coś to oczywistego, jak właśnie wypadnięcie z koszyka (dziękuję za pomysł). Jakieś specjalne narzędzia są potrzebne? Zdaje się dostęp jest po podniesieniu tylnej kanapy.
Problem wywołany jest szwankowaniem pompy wspomagającej, czyli pompy która jest obok zbiornika paliwa przy filtrze. Gdy poziom paliwa zejdzie poniżej 1/4 baku uruchamia się owa pompa by odciążyć pompę główną. Miałem identycznie to samo tylko że ja mam tolka 1L a w nowszym nie wiem jak jest ale myślę że jest tak samo. Proponuję wymienić pompę wspomagającą czyli tą obok zbiornika razem z filtrem bo zdarza się że może być przytkany. Pozdrawiam miłego modzenia
[ Dodano: 2010-08-20, 23:09 ] Ewentualnie może być problem z kompem, Może odcinać zapłon przy niskim poziomie paliwa ale raczej na to bym nie liczył. Jeśli nie masz możliwości podpięcia VAG-a pod auto można w inny sposób usunąć błędy mianowicie musisz odłączyć klemy "+" i "-" i złączyć je ze sobą opaską elastyczną czy tam kawałkiem drutu czy czymkolwiek innym, Przekręcić kluczyk w stacyjce do zapłonu i zostawić w takiej formie około 3-4 godzinek aż rezystory się rozładują. W taki sposób resetujesz kompa do ustawień fabrycznych i powinno być git
Jutro rano dobieram się do pompy. Dzięki za tyle cennych porad. Czy ta pompa wadliwa wspomagająca zaczyna hałasować, nie działa, czy ciężko ją zdiagnozować bez pomiaru ciśnienia tłoczenia?
[ Dodano: 2010-08-21, 12:45 ] Wymontowałem zespół pompy. Sama pompa jest poprawnie zamocowana, uszczelnienia też. Podłączyłem ją na kilka sekund i pracuje cicho. Zamontowałem ponownie. Na zewnątrz przy króćcach i złączu nie ma innego urządzenia (np pompy wspomagającej) chyba ,że coś jest ukryte (nie sądzę). Zespół pompy ma dwa króćce- niebieski i czarny oraz złącze 4 pin (2xnapęd pompy, 2x potencjometr pływaka). Z boku biegnie gdzieś biała rurka.Nie wiem co to jest. W komorze silnik jest podłączona do puszki przy płynie do spryskiwacza (chyba filtr paliwa) DO niego przymocowany jest zdaje się elektrozawór. Z obserwacji pracuje w PWM. Czym steruje to urządzenie i co to jest? Słychać pykanie. Może pompy wspomagającej nie ma w tym modelu?
Odświeżę trochę temat, bo może do tego czasu komuś przytrafiło się to samo i rozwiązał problem.
U mnie, przy podobnym wskazaniu paliwa, zdarza się totalne odcięcie gazu. Tak, jakbym zupełnie puścił gaz - utrata mocy. Występuje to tylko gdy stan paliwa zbliża się do rezerwy, lub już na niej.
Na marginesie zapytam, filtr paliwa jest gdzieś na wierzchu w "benzynce" ?