[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
m
mro
Forumowicz
Posty: 75
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:36
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Warszawa

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: mro »

Bogus pisze:Chciałem tylko powiedziec ze wszystko sie unormowało z klimą czy bez autko po wyczyszczeniu przepustnicy wg viewtopic.php?t=2788&highlight=adaptacja+przepustnicy
Wskazówek umieszczonych przez kolege "mro" pracuje równo i bez wachlowań obrotów.


A dziękuję dziękuję i polecam się :)

Właśnie się biorę za drzwi nie długo
Nabyłem w Maranie taką specjalną gumowaną uszczelkę dwustronną do zamontowania między blachą a drzwiami (pod tym dużym deklem :D )

Instrukcji jest sporo na forum, ktoś zrobił nawet super poradnik jak rozebrać drzwi, więc nie powinno być problemów.
Tyle że ja chyba oleję zabawę w uszczelnianie jakimiś silikonami i właśnie tą uszczelkę zastosuję. W maranie mówili że będzie git na parę lat.
j
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Warszawa

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: jonson22 »

wystarczy najtańsza uszczelka typu P do okien i tez jest git :)
Awatar użytkownika
godles_
Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 27 wrz 2009, 20:13

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: godles_ »

Koledzy mam problem z obrotami zarówno na gazie jak i benzynie.
Samochód Toledo 1L 95r 1.8i.
Gdy jest zimny silnik obroty są bardzo niskie aż ganie samochód chyba, że dodaje trochę gazu jest normalnie gdy się nagrzeje jest ok na LPG na benzynie obroty falują na biegu jałowym od ~500-1500.
VAG pokazuje błąd:
516 Styk biegu jałowego - F60, Czujnik pozycji przepustnicy - zamknięty przełącznik - F60
czy to może być silniczek krokowy?
silniczek Bosch'a 6 pinowy nie wysuwa się w ogóle ta "sprężynka"
jak go można sprawdzić podłączając napięcie pod odpowiednie piny?
A może coś innego czekam na sugestie, dzięki z góry

Po wymianie silniczka krokowego obroty nie falują jednak na zimnym dalej lipa
s
szmajser

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: szmajser »

Auto kolegi, Toledo 1,6 AFT 99' z gazem. Problem dotyczy obrotów i nie ma znaczenia czy chodzi na benzynie czy gazie. Auto odpala normalnie ale na wolnych obrotach zaczyna sie szarpanie ale nie takie jak np 800-900obr tylko nagle np. z 1000 schodzi do 500 szarpnie go do 900 i gaśnie. Dzieje sie tak i na ciepłym i na zimnym, na benzynie i gazie. Ale nie wystepuje cały czas , czasem zdarza sie że jest pare dni spokoju, później od nowa, a bywa że kilka razy w ciągu dnia. Auto podpinane było do kompa przez wielu mechaników, nie wyskakują żadne błędy. Wymienione jest świece, kable, palec z kopułką , sonda jest sprawna, przepływomierz był czyszczony jakiś pół roku temu, teraz jest nowa przepustnica razem z krokowcem (z rozbitka nie jeżdżonego na gazie) również przeczyszczona plus adaptacja. Z tego co sie dowiedziałem do sprawdzenia jest jeszcze czujnik halla, czujnik temperatury do ECU, węże od podciśnien oraz mechanik namawia kolege na wymiane ECU na inny co moim zdaniem jest bez sensu.
Znacie może przyczynę co do takich objawów ? Oraz czy faktycznie jest sens wymiany ECU?
j
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Warszawa

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: jonson22 »

szmajser, u mnie tak było jak mi zgasł na swiatłacch i okazało sie ze jest do wymiany czujnik położenia wału korbowego, potem odpalił i po chwili anomalia z obrotami były :) ale nie gasł tylko szalał i szarpał wymieniłem czujnik i jest teraz gites malina.

[ Dodano: 2010-10-06, 22:49 ]
jeszcze sprawdz pompe paliwa, filtr paliwa moze tam jest jakis syf
s
szmajser

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: szmajser »

jonson22 pisze:jonson22
Ok. dzięki sprawdzimy to. A jest sens wymieniania całego komputera ? Moim zdaniem nie ale chciałbym poznać jeszcze czyjaś opinię ;-)
j
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Warszawa

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: jonson22 »

Jeśli ktoś w nim grzebał (poprzedni właściciel) to możliwe ze coś popsuł, najlepiej to znajdź kogoś kto ma taka sama jednostkę i przełóż kompa i sprawdź.
M
Misiek271
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 20 kwie 2010, 22:30

hm

Post autor: Misiek271 »

a ma ktos problem z 2.0 16v bo jak sie silnik nagrzeje to obroty falują od 800 do 1100 trohe mnie to wkurza słyszałem ze to mogą byc przewody podcisnieniowe co o tym sadzicie?
T
TomekTomek
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 26 lip 2009, 18:41
Kontakt:

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: TomekTomek »

Witam forumowiczów wznawiam temat bo dziś przy -13 zaskoczenie. Po odpaleniu auta, puszczam sprzęgło samochód zgasł. Po ponownym odpaleniu trzymam sprzęgło nie gaśnie powoli odpuszczam zaczyna gasnąć. Co robić. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: Kitaj »

Podejrzewam ze przy tych temperaturach to chyba normalne.... Olej w niskiej temp robi sie tak gęsty ze zaczyna ciągnąć. Najłatwiej to zobaczyc w motorze, podnosimy tył i po dodaniu gazu kolo sie obraca mimo ze jest na luzie. Moze cos podobnego było u ciebie, olej musiał poprostu bardzo zgęstnieć...
ODPOWIEDZ