[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rafrut6
Forumowicz
Posty: 1401
Rejestracja: 23 lut 2010, 21:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Olsztyn-LW

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: rafrut6 »

no tak ale po takiej jezdzi ogrzewanie wogole zanika wiadomo ze utrzymuje temperature ale chodzi mi ze go wogole nie ma :-)
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: koti »

Wszystko zależy jak przedmuchało uszczelkę. U mnie oleju nie przybywało, nie dymił na biało, na korku nic się nie pojawiało. Tylko przy ostrym butowaniu wywalało płyn. Dopiero po jakimś czasie w zbiorniczku wyrównawczym pojawiał się taki czarny nalot od spalin.
Zrób sobie test na obecność spalin w płynie chłodniczym, koszt z 50 zł a będzie wiedział czy nie dmucha spalin w układ chłodzenia.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
s
sz.p.bartek
Forumowicz
Posty: 268
Rejestracja: 20 maja 2008, 15:10
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: sz.p.bartek »

Pewnie uszczelka, przedmuch na którymś z cylindrów do układu chłodzenia, dlatego z olejem to nie będzie miało nic wspólnego.
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
b
barf
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 06 lut 2010, 12:23

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: barf »

Moje kolejne obserwacje przed wyjazdem w trasę kontrola poziomu płynu około maximum, temperatura powietrza w granicach 26 stopni, przez całą drogę wskazóweczka temperatury wody lekko za 90 stopni no i po przejechaniu 200 km z prędkościami do 140km/h w 2 osoby + 2 rowery na dachu węzę twardnieją i poziom płynu centymetr poniżej minimum ale po odkręceniu korka w zbiorniczku słuchać syk i zabulgotanie i poziom płynu wraca na max przewody miękną, jednak że rankiem kontrola ponowna i znowu minimum i sytuacja się powtarza motorek rozgrzany węże twarde i po odkręceni znowu poziom wraca.
teraz cenny mechanik w serwisie autocrew robocizna 450pln za głowicę twierdzą ze należy wymienić rozrząd przy robocie albo sam pasek więc rozrząd około 600pln planowanie głowicy około 70pln chyba że nie widać śladów przedmuchu to test głowicy w Rzeszowie a ile to kosztuje to już nie wiem no i plus wszystkie części. Problem w tym ze nie mają testu na obecność spalin w wodzie a za diagnostykę w Krakowie w aso chcą 150pln więć jeszcze muszę poszukać gdzie może uda sie zrobić ten tyest dla pewności.
Awatar użytkownika
Jarek z Lublina
Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 18 kwie 2010, 21:08

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Jarek z Lublina »

NISKI STAN PŁYNU CHŁODZĄCEGO !!!! ???
Witam mam podobny problem jak ten tutaj powyżej opisywany, a mianowicie podczas porannej kontroli stanu płynu w zbiorniczku wyrównawczym czyli na zimnym silniku stan płynu jest dużo poniżej minimum prawie na dnie z tym że kontrolka od poziomu jeszcze się nie zapala - druty kontrolki są jeszcze ledwo zanurzone w płynie. Gdy odkręcę korek to słychać syk, bulgot i płyn podnosi się do prawie między mini a maksi. Po jeździe mieszanej zazwyczaj (rozgrzany silnik) stan płynu jest dużo powyżej maksi, temperatura na wskaźniku nie przekroczyła 90. Nie widzę jakichś dziwnych objawów na korku oleju (masło), stan oleju też raczej utrzymuje się ten sam, nie dymi na biało czy coś podobnego ???
Zapytałem raz jednego "mechanika" to powiedział mi że ten typ tak ma czyli większa poduszka powietrzna wytwarza się w zbiorniczku wyrównawczym. Żadnych wycieków nie zauważyłem. Wymieniłem korek zbiorniczka na nówkę i żadnych zmian. Po prostu pojawia się i znika ???? Cóż to może być ?? czyżby uszczelkę pod głowicą szlak trafia ??? :?:
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kornat »

Jarek z Lublina, a sprawdź jeszcze czy woda w zbiorniczku wyrównawczym z tego górnego wężyka i trzymając nogę na gazie leci ciurkiem czy w bąbelkami powietrza oraz czy węże puchną.
b
barf
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 06 lut 2010, 12:23

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: barf »

Jak zlokalizuje w Krakowie odpowiedniego mechanika to napiszę co to jest ale na razie musiałem dolać płynu, bo nie sztuka oddać auto żeby się uczyli na nim....bo po za ubytkami płynu żadnych objawów
s
sebol89
Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 16 sty 2010, 20:24

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: sebol89 »

Znalazłem wyciek. Od strony kabiny w głowice wchodzi taki króciec pod nim jest wyciek, ale nie jestem pewien w 100% czy to to bo skrapla sie tak jakby w miejscu gdzie blok łączy sie z głowicą :( Myślicie, że jest to możliwe, żeby na postoju wyciekał płyn z pod uszczelki pod głowicą ??
Awatar użytkownika
Jarek z Lublina
Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 18 kwie 2010, 21:08

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Jarek z Lublina »

kornat,

sprawdzałem, wydaje mi się że leci ciurkiem (dobrze nie widać ), węże twarde ???
J
Joe*Quarry
Forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 12 lis 2009, 22:53

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Joe*Quarry »

u mnie płyn z chłodnicy ucieka ALE TYLKO ZIMĄ !!! i nie wiem czemu, mam autko 4 lata i zawsze na zime kupuję jakiś koncentrat różowego płynu G12 bo wiem że z nadejściem mrozów dziennie kilka kropel widzę pod samochodem. Mechanik nie może namierzyć skąd jest wyciek bo jest minimalny. z nadejściem wiosny problem znika pod samochodem jest suchutko :D
ODPOWIEDZ