No ja mechanikiem też nie jestem.
Szukałem w necie opinii na ten temat bo też zastanawiam się nad przejściem z półsyntetyka na pełen syntetyk.
Jedni twierdzą, że takie przejście spowoduje rozszczelnienie silnika poprzez wypłukanie nagarów. I tu wydaje mi się, że nie jest to do końca prawdą, gdyż oleje te posiadają podobne ilości środków czyszczących. A z drugiej strony to raczej uszczelki powinny uszczelniać silnik a nie nagar. Pewnie, że tańszym rozwiązaniem jest przejście na bardziej gęsty olej niż wymiana uszczelek, ale czy to jest takie zdrowe dla silnika skoro producent zaleca stosowanie pełnego syntetyku?
Czytałem bardzo dużo pozytywnych opinii ludzi którzy przeszli z półsyntetyku na syntetyk, ale były i opinie negatywne bo pojawiały się wycieki i silnik brał więcej oleju.
Myślę, że jak silnik jest w dobrej kondycji to można zaryzykować i zastosować syntetyk. Jak pojawią się wycieki albo zacznie bardzo brać olej to można wrócić do półsyntetyku.
Ja teraz mam Motul 6100 SYNERGIE PLUS 10W40, ale planuję przejść na Motul 8100 X-CESS 5W40.
Wczoraj znalazłem starą kartkę z tym jakim olejem był mój Tolek zalany zanim trafił do mnie. Był to liqui moly 5W40!! A przebieg mam już sędziwy bo 280tys. Niestety wymianę już zrobiłem i zalałem Carlube 10W40. Ale widać za granicą nie bali się lać syntetyka. Jednak jestem zdania, że przy takim przebiegu syntetyk to już za dużo
A ja zalałem Liqui Moli 10w40 z MoS2. Wcześniej był na Mobilu. Zmiana odczuwalna od razu, silniczek chodzi lepiej i ciszej zdecydowanie. Olej trochę droższy ale polecam.
Witam, jaki olej byście polecili przy przebiegu 77tyś? Teraz jeździł od nowosci na Shell Helix 5w40. Tak jest w książce serwisowej. Pełen syntetyk. Czy nadal zalewać pełnym syntetykiem czy już lać np 10w40 półsyntetyk ?
mistrzu2003 pisze:Witam, jaki olej byście polecili przy przebiegu 77tyś? Teraz jeździł od nowosci na Shell Helix 5w40. Tak jest w książce serwisowej. Pełen syntetyk. Czy nadal zalewać pełnym syntetykiem czy już lać np 10w40 półsyntetyk ?
dalej lej syntetyk! Ja przy realnym przebiegu 150000 jeżdze na 5W40, shell to dobry olej, ale ja ostatnio zalałem niemiecki Liqui Moly 5W40 Top Tec 4100 i jakby ciszej silnik pracuje