Szukałem na forum jakiejkolwiek zmianki o ciśnieniu sprężania (nie chodzi mi o stopien sprezania ) i niestety nic nie znalazlem stąd nowy temat. Posiadam silnik 1.8 20 V AGN 99r. badalem ostatnio kompresje, mechnik dla kazdego cylindra podal mi dwie wartosci (1) 9 i 13 (2) 9 i 13 (3) 10 i 14 (4) 10 i 14 po czym stwiedził ze są w normie. Niestety nie mam pojęcia jakie są normy, w sieci tez nie mozna znalezc. Czy macie już jakieś doświadczenia w tym temacie? bo troche niepokoją mnie same różnice na cylindrach.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2011, 13:17 przez Jersey, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprawdzałem ostatnio ciśnienie sprężania (nie stopień kompresji) w autku, które chcę kupić - Toledo II 1.6 16V 2002r. - i mam prośbę o ocenę podanych wartości. W okolicy Sprzedającego ciężko było znaleźć po pracy jakiegoś diagnostę/elektromechanika który miałby manometr (co wieś to wieś) i znalazłem tylko jednego, ze zwykłym, ręcznym manometrem. Auto było zagrzane (po przejechaniu ok 30km w trasie). Podłączał się pod każdy cylinder z osobna i podawał mi takie (przybliżone) wartości - 1~18, 2~17, 3~18, 4~16
Czy to jest normalne ciśnienie sprężania? Poprzednio jeździłem Laguną 1.8 8V i tam ciśnienie miałem w oklicach 10-12. Fakt autko było z 1996r i przechało ze mną 400 tys. km Tutaj mech twierdził, że to kwestia zagrzanego silnika, że tłoki/pierścienie sa dobrze nasmarowane filmem olejowym, że to jest 16V, że niektóre (mocniejsze?) silniki mają wyższe, itd. Widzę, że ciśnienie jest w miarę równe na każdym cylindrze i tak być powinno ale czy te wartości są ok?
admin - dzięki za przeniesienie do właściwego tematu