[1M] Dawka paliwa

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
T
Taax
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 14 cze 2010, 12:39

[1M] Dawka paliwa

Post autor: Taax »

Witam,
Jaka powinna być dobrze ustawiona dawka paliwa w silniku AHF, z tego co się orientuje to mam ustawioną na 3,6.Czy zbyt mała dawka paliwa może powodować nagły spadek mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu?Bo mam problemy z tym i nie wiem czy to turbosprężarka czy może zbyt niska dawka.Problemy występują w różnych przedziałach prędkości 120,140, czasem 170.Zawsze jest podczas tego problemu takie lekkie szarpnięcie.Dziś postaram się jeszcze zrobić logi dynamiczne i ustawić większą dawkę paliwa..Szatanga od gruszki chodzi w miarę lekko da się spokojnie ją wcisnąć do końca..zawór n75 nówka sztuka..kat napewno nie przytkany bo wypruty..Samochód nie puszcza czarnej chmurki przy przyspieszaniu..a i po wystąpieniu tego błędu przy 120 czułem jakby turbo ciągle pracowało, lecz już samochód znacznie wolniej przyspieszał..rok temu po problemie z turbo gdy złapało notlauf samochód od 100 do 110 przyspieszał w 14 sec...Czym to może zostać spowodowane ? wiem ze bez logów trudno powiedzieć ale mniej więcej jakie mogą być tego przyczyny
Z gory dzieki ta pomoc
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Dawka paliwa

Post autor: kornat »

Taax pisze:Jaka powinna być dobrze ustawiona dawka paliwa w silniku AHF, z tego co się orientuje to mam ustawioną na 3,6.

Jeżeli chodzi o kąt wtrysku to 4,9-5,3
Taax pisze:Czy zbyt mała dawka paliwa może powodować nagły spadek mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu?

Słabiej będzie ciągnąć ale cały czas. Jeżeli nagły spadek mocy to łapie tryb awaryjny.
T
Taax
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 14 cze 2010, 12:39

[1M] Dawka paliwa

Post autor: Taax »

Mechanik powiedział że może łapać tryb awaryjny dlatego ze dostaje za małą dawkę paliwa.Błąd idzie do jednostki i temu trzeba zapalać ponownie silnik żeby było normalnie znowu.
a tutaj świeże logi,proszę o ocene:
http://vaglog.rtnet.pl/vw-zima_14930.html
http://vaglog.rtnet.pl/vw-zima_14931.html
k
kamilwsp
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 17 lut 2010, 22:54

[1M] Dawka paliwa

Post autor: kamilwsp »

ciekaw jestem ktory mechanik stwierdzil ze masz zla dawke paliwa. ja uwazam ze jest w porzadku i napewno nie ona jest przyczyna spadku mocy przy wyzszych predkosciach.
diagnostyka VAG, elektromechanika samochodowa
VAG i inne...
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Dawka paliwa

Post autor: kornat »

kamilwsp pisze:ciekaw jestem ktory mechanik stwierdzil ze masz zla dawke paliwa. ja uwazam ze jest w porzadku i napewno nie ona jest przyczyna spadku mocy przy wyzszych predkosciach.

Zgadzam się, co najwyżej mogła by pompa nie domagać.
T
Taax
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 14 cze 2010, 12:39

[1M] Dawka paliwa

Post autor: Taax »

a to przypadkiem nie turbina ? bo wykryło mi błąd przeładowania turbiny jak podłączyłem pod vaga
k
kamilwsp
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 17 lut 2010, 22:54

[1M] Dawka paliwa

Post autor: kamilwsp »

sztanga mowisz ze chodzi na calej dlugosci? ktos wczesniej nie grzebal przy niej? nic nie regulowal??
diagnostyka VAG, elektromechanika samochodowa
VAG i inne...
T
Taax
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 14 cze 2010, 12:39

[1M] Dawka paliwa

Post autor: Taax »

Nie.nikt nic nie robił..tyle co ja wd-40 troche dałem i rozruszałem i chodzi teraz elegancko uskok 1,5cm może i 2
k
kamilwsp
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 17 lut 2010, 22:54

[1M] Dawka paliwa

Post autor: kamilwsp »

dziwna sprawa. po prostu jak rozumiem to samochod ciagnie caly czas nawet do 170 ,tylko ze jak jedziesz jednostajna predkoscia i nagle dasz w gaz do konca to czujesz jakies szarpniecie, tak?
diagnostyka VAG, elektromechanika samochodowa
VAG i inne...
T
Taax
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 14 cze 2010, 12:39

[1M] Dawka paliwa

Post autor: Taax »

To jest tak,przyspieszam i idzie cały czas żwawo i nagle szarpnięcie i tyle.. więcej już nie daje rady.. i to potrafi różnie wyłapać..mi się wydaje ze może gruszka się psuje.. bo przed tym to ciągle praktycznie przy 150 koniec był a jak rozruszałem to 170.Kiedyś zdarzało się to nawet na 1,2,3 ale teraz już w ogóle.. tylko 4-5 bieg
ODPOWIEDZ