Błędy z VAGa prośba o pomoc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dayanka
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 04 sty 2009, 12:54

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: Dayanka »

hej, a mi wyskoczył taki błąd 17965 (P1557) to niby jest "przekroczona granica regulacji turbodoładowania". Został skasowany, ale...
Co się dzieje? Jaka przyczyna? I jak temu zaradzić??
Diabła Wart Ten Mężczyzna, Który Nie Wie Czego Chce!
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: Sony »

No to widzę koleżankę też dotknął problem z turbinką :P

Turbina Ci przeładowywuje i możliwe że regeneracja będzie potrzebna lub czyszczenie, ew. zawór n75 do wymiany (bądź czyszczenia)... Wszystkie podzespoły od turbinki trza sprawdzić :) Wężyki podciśnienia, zawór, przepływkę ew. no i samą turbinę na końcu...

Niestety ja obstawiam na zapieczone łopatki na turbinie i turbo do regeneracji :/

P.S. Jeśli Cię to pocieszy to ja też mam turbo do regeneracji :572:
g
gregstone
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 14 kwie 2010, 11:42

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: gregstone »

Dzisiaj walczylem z przepustnica. Odkrecilem ja, wyczysscilem, zrobiolem adaptacje. Ten wezyk przykrecilem opaska i dalej mam ten blad: 17916 - Idle Control Sys: Upper Regulation Limit Reached. Czy to moze miec wplyw z LPG ? bo juz odchodze od pomyslow...
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: Sony »

Gaz tu raczej nie ma nic do rzeczy.

Ten błąd typowo wskazuje na coś z układem dolotowym. Sprawdź dokładnie jeszcze raz wszystkie przewody od przepustnicy, skoro filtr powietrza wymieniłeś o ile dobrze pamiętam ?

Jeśli węże będą ok to mam dwa pomysły:
1. Walnięta przepustnica na dobre, jakbyś na próbę podmienił z takiego samego silnika to byś mógł sprawdzić.
2. Czytałem, że można zrobić reset kompa na ciepłym silniku, a potem adaptację, bo niby w tym błędzie jest górna wyuczona granica...
g
gregstone
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 14 kwie 2010, 11:42

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: gregstone »

Przepustnicy nie mam skad podmienic. Dodam jeszczer, ze w zwiazku z tym bledem mam trudnosci w odpalaniu go po nocy (tzn. musze dluzej go krecic i potem zaskakuje od razu). Potem jak juz sie nagrzeje i nawet troche ostygnie to jest wszystko ok.
Filtr mam wymieniony. Sprawdze jeszcze raz te weze, moze mam faktycznie te odme nieszczelna.
Reset kompa poprzez odlaczenie klemy od akumulatora ? To masz na mysli ?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: Sony »

Mam na myśli reset kompa na ciepłym silniku (90stopni)... Czytałem na forum Paska o tym.
g
gregstone
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 14 kwie 2010, 11:42

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: gregstone »

Dzisiaj odpalil dobrze po nocy. Pojezdze nim troche, moze blad sam zniknie. Weze sprawdzilem i sa ok. Czytalem tez na forum A3, ze niektorzy z tym jezdzili i potem samo zniknelo, blad juz sie nie pokazywal. Zobaczymy, dam znac co i jak.
j
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Warszawa

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: jonson22 »

błąd z VAGA
1039- czujnik układu chłodzenia kto wie gdzie sie znajduje?

czy to mozliwe ze przez neigo mam gigantyczne spalanie jak jezdze z klima bo to prawie 15 L

na vagu na biegu jałowym spalanie pokazuje między 0.6-0.9L/h a jak załącze klime tez na biegu jałowym to skacze do 1.5-1.8L/h co jest niemożliwością bo normalnie na biegu jałowym powinen trzymać ok 0.5L/h a przy załączonej klimie maks 0.7l/h czy cos innego moze byc przyczyną tego wszystkiego?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: Sony »

Na załączonej klimie po uruchomieniu autka na biegu jałowym może Ci podskoczyć nawet do 1,3-1,5l - to jest normalne. Dopiero później zmaleje.

Chyba, że po dłuższej jeździe masz 1,5-1,8 to już jest nienormalne.

Generalnie widzę dwa razy o tym samym pisałeś, tutaj (właściwy temat) i w zasięgu (nie wiem po co :P :D)...

1039 - jest to czujnik wskazania temp. cieczy chłodzącej (G2).
Czujnik, którego szukasz jest na wężu wychodzącym z bloku silnika. Patrząc na silnik po lewej stronie prawie tył silnika przy ścianie grodziowej. Jest to czujnik zintegrowany z G62/G2 czyli 4-pinowy czarny lub zielony.


Pytanie czy bez klimy masz normalne spalanie ?
j
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Warszawa

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: jonson22 »

tak bez klimy mam spalanie w granicach 9-10L a z klima w miescie to ostatnio 14.8 przy takim samym stylu jazdy:( jeszcze z vaga wskazania sondy lambda sie dosc ostro wachaja mooze to tez przyczyna? czujnik znalazlem dosc szybko wyjołem wyczysciłem i wsadziłem jutro sprawdze czy dalej blad na nim wyskakuje, u mnie czujnik jest przy trojniku w układzie chłodzenia na prawo od wlewu oleju:)
ODPOWIEDZ