Błędy z VAGa prośba o pomoc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: Sony »

W końcu ten błąd pojawia się sporadycznie nie ciągle, więc dlatego jest ok.
Może się po prostu obluzowało coś typu cewka,świeca or something.
Nie mam innego pomysłu...
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: siwy_a1 »

Panowie zagadka rozwiązana :-) Przedwczoraj wjechałem na kanał i okazało się, że dobrze kombinowałem. Otóż odkręciłem plastikową osłonę wtyczki sondy lambda za katalizatorem, rozpiąłem wtyczkę i zobaczyłem w środku wodę :!: Wtyczka niby ma uszczelkę, ale jak widać, nie jest ona idealna :-P Wysuszyłem wszystko ładnie i po spięciu zaizolowałem porządnie taśmą ;-) Kiedy podeszła tam woda, lambda wysyłała mocno przekłamane sygnały i komputer głupiał. Teraz wszystko powinno być ok :-D
Podpowiem jeszcze tylko, że przez ostatnie półtora roku, kilka razy zdarzyło mi się, że samochód zgasł po wjechaniu w głębszą kałużę. Po tym incydencie odpalał bez problemu. Gdyby ktoś zauważył takie objawy, polecam zajrzeć to owej wtyczki ;-)
siwy_a1
g
gregstone
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 14 kwie 2010, 11:42

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: gregstone »

Sony pisze:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

Czujnik G62 - czyli coś się zaczyna dziać z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego - sygnał jest lekko niezrozumiały dla komputera. Dostaje on prawdopodobnie nieprawidłowe dane o temperaturze silnika, więc podaje za dużą dawkę paliwa na wtryskiwacze twierdząc że silnik jest jeszcze nie rozgrzany lub nie dogrzany - czyli działa częściowo automatyczne ssanie i większe zużycie paliwa.

Czujnik wymienilem na nowy. Kupilem niby oryginalny, z ta roznica, ze czarny, a mialem zielony. Czy jest jakas roznica miedzy tymi czujnikami ? Kupilem w sklpeie z czesciami do grupy Vag. Ogolnie z tego co zauwazylem to wolno rosnie temperatura na tym nowym czujniku, no chyba, ze to moje jakies subiektywne odczucie.

17916 - Idle Control Sys: Upper Regulation Limit Reached

System jałowego biegu, osiagnięta górna granica wartości wyuczonych. Trzeba sprawdzić szczelność dolotu powietrza - nowy filtr powietrza, ale przede wszystkim usunąć za dużą ilość paliwa czyli powyższe... a następnie adaptacja przepustnicy...

Z tym bledem nie potrafie sobie poradzic, po kazdorazowym odpaleniu silnika wyskakuje nadal ten blad, pomimo tego, ze wymeinilem czujnik. Filtr mam nowy. Probowalem robic tez adaptacje przepustnicy wg grupy 098 (chyba, ze zle zrobilem adaptacje, ale zrobilem wg instrukcji: http://vwpolo-klub.pl/portal/manuale/Adaptacja%20przepustnicy%20w%20silnikach%20VAG.pdf

Moze jakies inne sugestie ?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: Sony »

gregstone pisze:Kupilem niby oryginalny
Takie rzeczy polecam kupować w ASO. Chyba że cena byłaby kosmos to ew. poszukiwania dalsze. Pewny jesteś, że te same numery ma co oryginał ?

Najpierw zorientuj się czy to faktycznie właściwa część. Pytanie czy podejdzie ten czarny bezproblemowo. Taką samą ilość pinów mają ?
g
gregstone
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 14 kwie 2010, 11:42

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: gregstone »

Czujnik jest orygnalny i byly montowane i zielone i czarne. Padl mi termostat, bo juz to stwierdzilem przy okazji wymiany czujnika. Weze obydwa z chlodnicy mam gorace od samego poczatku. Pozostaje mi jeszcze ten jeden blad z przepustnica zwiazany do usuniecia.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: Sony »

gregstone ja wiem, że dwa są czujniki (czarny i zielony). Jednak pytanie czy jeden i drugi to taki sam czujnik o takich samych właściwościach ?

Wymień zatem termostat skoro jest uszkodzony i wtedy zobacz. Co do przepustnicy to wystarczy dobrze zaadaptować ;)
g
gregstone
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 14 kwie 2010, 11:42

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: gregstone »

Oki Sony. Mozeszmi podac instrukcje dobrej adaptacji, bo probowalem juz kilka razy i nic, chyba ze jakies wezyki sa nieszczelne i gdzies lapie lewe powietrze, musze to dobrze posprawdzac.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: Sony »

Najpierw to mi napisz na jakich obrotach Ci motor pracuje na biegu jałowym :?:

Jeśli jest to 1000-1200 obrotów to masz źle zaadaptowaną przepustnicę.

Więcej tutaj -> viewtopic.php?t=2523
g
gregstone
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 14 kwie 2010, 11:42

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: gregstone »

Obroty mam w granicach 800, wiec jest ok. Dzisiaj zauwazylem ze jeden wezyk dochodzacy do przepustnicy nie ma opaski zaciskowej i jest dosyc luzno, moze to ma wplyw na lewe powietrze?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: Sony »

Zaciśnij opaskę i zobacz. Mi już kurde brak pomysłów :/
ODPOWIEDZ