Dziś dołączyłem do posiadaczy jednomasa w swoim Toledo
W moim przypadku miałem już zjechane łóżysko oporowe i tarcze sprzęgła. Sprzęgło zaczynało brać po puszczeniu około 1cm od podłogi, w takim też miejscu dopiero rozłańczało. Typowego efektu slizgania jeszcze nie było, ale dawało się już czasem odczuć, że "trakcja" na sprzęgle nie jest taka jak powinna. (szczególnie po paru szybszych ruszeniach). Do tego wsteczny zgrzytał.
Pierwsze wrażenia po wymianie:
- pedał chodzi leciutko i miekko (aż się będę musiał do tego przyzwyczaić)
- sprzęgło bierze na górze i bardzo szybko rozłańcza- wreście
- nie ma żadnego szarpania przy gaszeniu, zapalaniu
- co dziwne nie zauważyłem większego drgania drążka
- czuć, że lepiej przenosi moment.
Jeśli mam wskazać jakiś minus, ale to taki nie do końca.. mianowicie przy gwałtownym wciśnięciu gazu i szybkim odpuszczeniu ma tendencje do poszarpywania (1 raz mocniej, lub 2 razy lżej) ale z tym się liczyłem i nie przeszkadza mi to. Wystarczy płynniej odpuszczać gaz (poprostu popuszczać go stopą, a nie gwałtownie zdejmować nogę i pozwalać żeby pedał sam wrócił)
Inaczej mówiąc dwumas sprawiał, że moment i moc była przekazywana płynnie nawet jak kierowca coś zwalił, a teraz wszystko bardziej zależy od stopy kierowcy
Ogólnie duży pozytyw
Co do części to miałem niezłego farta bo dostałem koło jednomasowe od VW Polo ATD bodajrze 2004-2005r, czyli w miare świeże:-D razem z kołem był cały komplet: tarcza luk'a 228mm i docisk + oczywiście wszystkie śruby (do koła i docisku). Całość była po przebiegu około 30tyś km, co było potwierdzone zużyciem tarczy- prawie jak nowa. Do tego kupiłem nowe łożysko oporowe (luk'a)
Czyli miałem tak :
koło jednomasowe 037 105 273C (z Fabi albo VW Polo ATD) - Tu UWAGA bo ponoć niektóre mają DWUMAS
Tarcza Luk'a 228mm Nr. Producenta VW audi 038 141 032 // Nr. w katalogu luk'a 323 0567 10
Docisk Luk'a Nr. Producenta VW audi 045 141 025 // Nr. w katalogu luk'a 123 0385 10
Łożysko oporowe Luk'a // Nr. w katalogu luk'a 500 0440 10