Naprawę wykonałem na przepustnicy z Fabii I 1.4 8V. W Leon/Toledo pewnie będzie podobnie.
1. Wyciągamy przepustnicę poprzez ściągnięcie rury z dolotu, odkręcenie ją od kolektora ssącego oraz odpięcie wtyczki.
2. Kiedy mamy ją już na zewnątrz trzeba sprawdzić jak jest zamocowana czarna osłona.
a) Jeżeli na zaczepy (jak w moim przypadku) to wystarczy lekko podważać w różnych miejscach aż zejdzie z wszystkich zaczepów.
b) Kiedy jest zaciśnięta srebrną opaską należy ją przeciąć w jednym miejscu i ściągnąć.
c) Kiedyś widziałem że są jeszcze przykręcane na śrubki ale to już wiadomo jak rozebrać
3. Jak już ściągniemy czarny dekielek ukaże się nam takie coś:
4. Następnie należy wyczyścić potencjometrem preparatem do styków i można użyć wacika do uszu:
Uwaga!
Nie ściągać kółek zębatych bo później będzie problem.
5. Zakładamy dekielek można użyć na łączeniu silikonu
a) Wciska się dekielek.
b) Należy kupić opaskę skręcaną odpowiedniej wielkości (bodajże fi 110), założyć tą blaszkę którą się przecięło a na nią opaskę i skręcić.
c) Skręcić
6. Montujemy do pojazdu.
7. Przeprowadzamy adaptację przepustnicy.
Powodzenia