[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
A
ALLka

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: ALLka »

To może być wina przepustnicy ale również czujnika temperatury, który przy niskiej temp podaje złe wartości do kompa.
T
TomekTomek
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 26 lip 2009, 18:41
Kontakt:

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: TomekTomek »

Forumowicze dziś przy odpalaniu wszedł na 1200 po czym spadły obroty i zgasł musiałem sporo gazować 3 tyś obr. i powyżej żeby silnik nie zgasł.A od strony pasażera dochodziły odgłosy rozmrażającej się lodówki pewnie chodzi o klime.Proszę o więcej odpowiedzi w tej sprawie.
Awatar użytkownika
kristof
Zasłużony
Posty: 712
Rejestracja: 18 maja 2008, 13:35
Auto: BMW
Model: X5
Lokalizacja: Wolomin

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: kristof »

obstawiam czujnik nie ma ssania podmien go i sprawdz
A
Allkatras

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: Allkatras »

Wydaje mi sie że to silnik krokowy, miałem tak we wcześniejszym samochodzie wymieniłem go i wszystko było ok. Podobnie było u mojego znajomego odpalał obroty mu podchodziły do 900 i gasł a u niego była dziurawa guma od filtra powietrza
s
sinek
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 20 wrz 2009, 19:36

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: sinek »

TomekTomek pisze:Forumowicze dziś przy odpalaniu wszedł na 1200 po czym spadły obroty i zgasł musiałem sporo gazować 3 tyś obr. i powyżej żeby silnik nie zgasł.A od strony pasażera dochodziły odgłosy rozmrażającej się lodówki pewnie chodzi o klime.Proszę o więcej odpowiedzi w tej sprawie.


Ja miałem podobne objawy, wymieniłem przepływomierz, czyszczenie + adaptacja przepustnicy (ewentualnie wymiana) i wymieniłem czujnik temp. wody ponieważ nie działał mi obwód do wskaźników na desce rozdzielczej (ten do kompa ponoć był sprawny). Po tych zabiegach nic się na razie (odpukać:P) złego z autem nie dzieje :)
T
TomekTomek
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 26 lip 2009, 18:41
Kontakt:

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: TomekTomek »

Witam dzięki za podpowiedzi na pewno przydadzą mi się przed jutrzejszą wizytą u mechanika.Jeśli chodzi o przepustnicę i silniczek krokowy to u mnie jest to część 2 w 1.Zaczniemy podłączenia do kompa i przeczyszczenia przepustnicy i silniczka krokowego oraz wymiany czujnika.Na czym polega adaptacja przepustnicy.

[ Dodano: 2009-11-22, 16:37 ]
Witam zmieniłem czujnik temperatury czyszczenie przepustnicy było ale bez adaptacji bo czyściłem płynem w spreju z grubsza schemat powtarza się.Jeśli chodzi o silniczek krokowy jeden z mechaników mówi że jest i jest to część z przepustnicą a drugi mówi że krokowy nie istnieje muszę poszukać jakiegoś schematu mojego silnika.Proszę o jakieś wskazówki.

[ Dodano: 2009-12-13, 14:54 ]
Witam wczoraj mechanik wyczyścił porządnie przepustnicę + adaptacja oraz wyczyścił przepływkę dziś rano odpalam i schemat się powtarza proszę o pomoc.

[ Dodano: 2010-01-17, 17:47 ]
Witam ja walcze i walcze natomiast z ... Po odpaleniu zimnego silnika na minusowej temperaturze odpalam auto i załącza się automatyczne ssanie wskakuje na 1200 obrotów i nagle spada do 700 set i tak jak by chciał zgasnąć potrzęsie się sekundę i z powrotem wskazówka leci do 1200 set obrotów i powtarza się ten schemat 3 razy 2 razy zależy od minusowej temperatury jak jest zimniej potrafi silnik zgasnąć , obroty utrzymują sie na poziomie po kilku odpaleniach wtedy wszystko wraca do normy i jest ok. Podczas jazdy trzyma obroty,tak samo i po wrzuceniu na luz.po przeczyszczeniu przepływki , przepustnicy i krokowca + adaptacja ,nastepnie to brak pracy na jednym garze więc wymiana świec bo 2 były zalane i nie odpowiedni typ świec a teraz założyłem NGK R Laser Platinum Premium,cewka jedna miała przebicie więc wszystkie zostały zabezpieczone aby przebicia nie było + programy na nowo wprowadzone do kompa.Zabieg robiłem oczywiście miałem to samo ale podobno tak miało być dziś rano po 20 godzinach stania auta na -20 odpalam auto jest ok ssanie trzyma obroty 1200 zgasiłem odpalam drugi raz jest ok ale dziwi mnie to że nie trzymał już 1200 obrotów tylko 1000 tak jak by coś z saniem było zobaczymy co pokarzą kolejne dni. Klejne dni pokazały że raz pali dobrze a raz nie tzn.odpalam puszczam sprzeglo spadaja obroty i gasnie ale wciskam sprzeglo i obroty podnosza sie trzyma sprzeglo 2 minutki jest ok nastepny dzien nawet pedal sprzegla nie pomogl zgasl.Dzis bylo ok.Co wy o tym myślicie.
z
zolwi_k

Falują obroty

Post autor: zolwi_k »

Witam
Posiadam Toledo II 1.6 16v 105km. Od jakiegoś czasu zapaliła sie kontrolka EPC i wariował mi silnik, spadał z obrotów, uruchamiał się w trybie awaryjnym i nie mogłem dodawac gazu. Po wizycie u mechanika i podpięciu do kompa pokazywało lewe powietrze, padło na przepustnicę. Podpiołem nową i dalej jest to samo. Przed tą usterką brakowało mi płynu chłodniczego w zbiorniczku, zapalała się kontrolka temperatury ale nie robiłem większych przebiegów. Proszę o radę co może być przyczyną :-|
Awatar użytkownika
tony
Zasłużony
Posty: 2725
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:26

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: tony »

zolwi_k, przywitaj się tutaj :arrow: viewtopic.php?p=24813#24813
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony
g
gorcek
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 13 lis 2009, 22:15

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: gorcek »

witam, mam podobny problem powiedzcie mi morze to być brudna przepustnica??? a jeśli tak to łatwo jest samemu ją wyczyścić nie znając się na mechanice???
g
gina

Falują obroty i gaśnie po odłaczeniu aku.

Post autor: gina »

Ponieważ jest to mój pierwszy post to na początek chciałbym sie przywitać. Więc Witam
wszystkich:)

Moje autko to Toledo 1l 2.0gt 92r. Jakiś czas temu przed wyjazdem do pracy poza miejsce zamieszkania normalnie zaparkowałem auto pod domem. Ponieważ akumulator miałem niedoładowany to wymontowałem go i podłaczyłem do ładowania. Wróciłem po 10 dniach, wsadziłem aku, odpaliłem auto i... szok. Po odpaleniu przez pare minut silnik trzymał około 2tys. obrotów... potem obroty zaczeły powoli spadac. Gdy spadły juz do 1tys. silnik zaczął wariowac... skakał od 300 do 1200. Pracował jak na 3 garach po czym zgasł. i tak jest za kazdym razem gdy go odpale. Podczas jazdy szarpie. Co sie mogło stac?
Uprzedzam ze podłaczenie do komputera jest niemożliwe bo złacze diagnostyczne VAG było montowane w tych modelach od 94r.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2010, 09:17 przez gina, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ