[1L] Zerwany pasek rozrządu 2.0 8V

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
v
virus356
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2009, 21:22
Kontakt:

[1L] Zerwany pasek rozrządu 2.0 8V

Post autor: virus356 »

No i stało się. Zerwał mi się pasek rozrządu w moim Tolku. Silnik 2.0 2E 8 zaworowy. Po rozebraniu okazało się, że zatarł się napinacz i pasek się o niego przetarł. Szybka decyzja, wymiana paska i napinacza i próba odpalenia. Silnik zapalił, ale nierówno chodził, po dłuższej chwili okazało się, że pali na 3 świecach. Po sprawdzeniu wszystkiego pt. świeca, przewody i ciśnienia w komorach, okazało się, że w jednej z komór go nie ma :cry:
Czy ktoś ma pomysł co mogło polecieć ? Może ktoś miał coś podobnego. Ja wymyśliłem kilka możliwości:
1. Dziura w tłoku
2. Zgięty zawór
3. Dziura w głowicy (raczej nie, bo nie znalazłem jej nigdzie)
4. Pierścienie.
Może ktoś na inny pomysł ?
Ostatnio zmieniony 14 maja 2010, 22:41 przez virus356, łącznie zmieniany 1 raz.
m
motyka8

Zerwany pasek rozrządu 2.0 8V

Post autor: motyka8 »

Tak czy inaczej i tak trzeba sciagnac glowice. Mysle ze zawor sie ugia
Awatar użytkownika
Tomas
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 10 lip 2008, 11:29

Zerwany pasek rozrządu 2.0 8V

Post autor: Tomas »

Kiedyś mojemu ojcu to samo się stało jak jeszcze miał fiata tipo. Objawy idealnie te same co u Ciebie. Po wymianie rozrządu silnik chodził na 3 garach. Diagnoza mechanika po rozebraniu silnika - zgięty zawór. Po wymianie zaworu wszystko wróciło do normy. Masz szczęście, że nie masz diesla, bo słyszałem że jak dieslu rozrząd strzeli, to silnik w drobny mak leci :lol:
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
Awatar użytkownika
tony
Zasłużony
Posty: 2725
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:26

Zerwany pasek rozrządu 2.0 8V

Post autor: tony »

2.0 8V jest kolizyjny??
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony
v
virus356
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2009, 21:22
Kontakt:

Zerwany pasek rozrządu 2.0 8V

Post autor: virus356 »

Co do tego czy jest kolizyjny czy nie, to wszędzie piszą inaczej. Przeczytałem wiele opinii i kazdy mówi, zależnie od tego co mu sie stało. Jak komuś w takim silniku urwał sie pasek i nic sie nie stało, to mówi, że jest bezkolizyjny, a jak coś sie stało, to że kolizyjny.
Ja z tego wszystkiego wywnioskowałem, że to zależy od szczęścia, stanu silnika i obrotów przy jakich pasek sie urywa.
Chyba lepiej za wczasu wymienić pasek niż zastanawiać sie nad kolizyjnością i potem żałować, tak ja teraz, że nie wymieniłem :-(

Jutro głowica zostanie ściągnięta i będzie wiadomo co sie stało. Mi też sie wydaje, że to zawór. To czego nie dopisałem wcześniej, to to, że pasek urwał sie przy około 1500 obrotów.
A
ALLka

Zerwany pasek rozrządu 2.0 8V

Post autor: ALLka »

Najprawdopodobniej to zgięty zawór, a kolizyjność silnika będzie można określić chyba po zdjęciu głowicy ;)


Szkoda, że tak się stało, teraz trzeba troszkę wybulić na remoncik ale później będzie elegancko chodził :)
v
virus356
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2009, 21:22
Kontakt:

Zerwany pasek rozrządu 2.0 8V

Post autor: virus356 »

Nie było za bardzo czasu wcześniej na rozebranie głowicy, więc samochodzik stał. Wczoraj rozebrałem i jest tak: na wszystkich tłokach odciśnięte są zawory :-( Jeden na pewno jest lekko wygięty, w tej komorze, na której nie było ciśnienia. Inne są niby ok, ale nie wiadomo, jeśli uderzyły o tłok. Innych uszkodzeń nie widać, pierścienie trzymają, głowica cała. Przy okazji okazało się, że uszczelka lekko puszczała.
Ktoś może się orientuje jaki teraz to będzie koszt ? Wymiana zaworu plus wszystko co trzeba zrobić z głowicą, żeby silnik znów działał. Chce się zorientować, bo samochodzik jest w średnim stanie i nie wiem czy warto naprawiać.
Awatar użytkownika
toledziak95
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:25

Zerwany pasek rozrządu 2.0 8V

Post autor: toledziak95 »

Kolego, nie mylisz przypadkiem standardowych fabrycznych wtłoczeń z "uderzonymi" ?
v
virus356
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2009, 21:22
Kontakt:

Zerwany pasek rozrządu 2.0 8V

Post autor: virus356 »

Hmm, pierwszy raz to rozbierałem. mój brat jest mechanikiem i stwierdził, że wszystkie uderzyły, ale pogadam z nim o tym. koszt prawdopodobnie nie będzie aż tak duży. Podobno ok. 100 zł wymiana zaworu plus koszt zaworu, uszczelka. Jestem dobrej myśli. :-)


Minęło sporo czasu, z powodu braku pieniędzy tolek stał i czekał na lepsze czasy, ale w skócie:
Uszkodzona głowica została oddana do sprawdzenia i ewentualnej naprawy, okazało się, że wszystkie zawory wydechowe uderzyły i są do wymiany. Koszt ok 400zł, bo sama głowica była w kiepskim stanie. Udało mi się okazyjnie kupić inną głowicę w dość dobrym stanie. Dziś zabrałem się za jej montaż i wszystko szło super do momentu próby założenia wałka rozrządu. A mianowicie wałek nie pasuje. Wałek jest mocowany na 5 "łożyskach", ale tylko 4 z nich są przykręcane i w tych czterech wałek pasuje. Nie pasuje w piątym, tym które nie jest przykręcane z góry. Wałek jest za gruby.
Czy ktoś sie spotkał z czymś takim już ? A może macie pomysł co z tym zrobić teraz ?
ODPOWIEDZ