Wiem że dla większości jest to prozaiczna sprawa ale niektóre osoby pewnie chciały by wiedzieć jak samemu wymienić termostat. Przy okazji można wymienić płyn chłodniczy (G12).
1. Zaczynamy od zlokalizowania termostatu, a znajduje się on TU
2. Zaopatrujemy się w pojemnik , do którego spuścimy część płynu z węża i bloku silnika (może to być przecięta na pół butelka 1,5L) Zdejmujemy obejmę z gumowego węża i ściągamy go z plastykowej końcówki.
3. Następnie odkręcamy dwie śruby imbusowe M7, którymi plastykowy króciec jest przykręcony do bloku silnika. Ja to zrobiłem kluczem oczkowym 10tką z przedłużką.
4. Przekręcamy króciec w lewo o 90° i wyciągamy. Może się zdarzyć, że termostat przyklei się z uszczelka do bloku, wtedy trzeba go po prostu odkleić.
5. Zakładamy nowy termostat, skręcamy wszystko do kupy, zalewamy płynem chłodniczym, odpowietrzamy i cieszymy się z zaoszczędzonej kaski.
bardzo przydatne, pod warunkiem ze komus sie chce to robic
ja naleze do tych co robia sami i stwierdzam iz ogolnie wymiana termostatu jest bardzo latwa. poza tym przed wymianą warto zaopatrzyc sie w jakies 2 litry nowego plynu do chlodnicy. kanalikiem przy chlodnicy spucilem jakies 1,5 litra i po wyjeciu termostatu z komory silnika zlecialo mi jakies 1,5 do 2 litrow ( nie wiem dokladnie bo mi zlecialo na podloge i mam teraz maly basen w piwnicy ) teraz juz wsio zlozone mam nadzieje ze bedzie dzialac.....
Był: Seat Toledo 1M 1,9 Tdi AGR
Jest: Opel Astra H 1,9 CDTI Z19DTH
Wymienial moze ktos termostat w 1L TDI?
Czy dostep jest tylko od spodu silnika?
[EDIT]
W 1L (z klima) dojscie do termostatu jest tylko od spodu silnika, trzeba zdjac oslone silnika, pompe wspomagania z paskiem (ok. 6 srub) i mamy dostep do termostatu, proponuje od razu wymienic jego obudowe - potrafi byc zdeformowana. Do operacji potrzebujemy WD40, dobrej grzechotki z przedluzka i nasadek: 10, 13, 16.
witam czy wsilniku 18 20v agn trzeba demontować alternator żeby wymienić termastat bo jest tam ciasno do tego sprężarka klimy ,czy obejdzie się bez wyjmowania alternatora .
dzięki za szybką odpowiedz bo byłem dziś u mesia a ten zaczął od gadki ze niewygodnie dużo rozbierania i ten alternator ,pomyślałem że nie chce mu się robić więc mu podziękowałem , więc sam zrobie.
Dostep rzeczywiscie jest niewygodny ale ja to zrobilem bez problemu, wystarczy troche cierpliwosci i klucz koniecznie z przegubami łamanymi...musisz sobie dostosowac przedłuzke,powodzenia