[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
B
Bodek

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bodek »

Podejrzewam że nie będę musiał tego robić od momentu wymiany turbiny zawsze była wychładzana przed zgaszeniem i od czasu do czasu "przegoniona" także mam nadzieję, że to ten N75 lub przewody podciśnienia.
m
mario 78
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 21 paź 2009, 06:24

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: mario 78 »

a czy ktoś się orientuje jakiej grubości jest przewód podciśnienia do turbo i jakiej długość bo w jednym miejscu jest załamany i to mi się nie podoba a nie mam jak zmierzyć średnicy a już nie wspomnę o długości :->
k
korect
Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 14 paź 2008, 23:07

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: korect »

w moim przypadku problem został już rozwiązany. turbo wymagało przeczyszczenie ze wzgl. na zapieczone łopatki. dodatkowo przeczyścili mi gruszkę bo rdza gdzie niegdzie się pojawiła. koszt naprawy 450pln zatem tragedii nie ma.

pozdro
w
ww200
Forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 25 paź 2008, 23:00

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ww200 »

Bodek pisze:także mam nadzieję, że to ten N75 lub przewody podciśnienia.


A sprawdzałeś gruchę przy turbinie,bo mało kto sprawdza a jest to newralgiczny punkt.
Jak ja miałem problemy z turbo,to od Masters'a dostałem namiary na firmę BODEX i się okazało że mam tylko obudowę o gruchy a środek szlag trafił.
B
Bodek

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bodek »

ww200 pisze:A sprawdzałeś gruchę przy turbinie,bo mało kto sprawdza a jest to newralgiczny punkt.
Jak ja miałem problemy z turbo,to od Masters'a dostałem namiary na firmę BODEX i się okazało że mam tylko obudowę o gruchy a środek szlag trafił.


O to akurat się nie martwie dziś auto było na małym przeglądzie technicznych z którego wynikało że grucha jest w porządku ty bardziej że turbo było niedawno regenerowane. "Spece" stawiają na n N75 lub wężyki do niego dochodzące ale auto naazie lata normalnie zobaczymy z czasem co będzie się działo nie tak.
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: igi84 »

kolego ww200 ja osobiscie mozna by bylo powiedziec ze sprawdzalem a mianowicie sprawdzalem to czy "grucha" jak to mozna powiedziec dziala a mianowicie probowalem trzpien gruchy wcisnac do srodla tak jak to zasysa podcisnienie lecz nieudalo mi sie jakby cos bylo zapieczone poprostu niemoglem trzpienia poruszyc czy moze to byc wina tego iz membrana jest rozpruta czy tez zapieczenie kierownic??
Awatar użytkownika
tom-elektro
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 16 paź 2009, 12:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Koszalin

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: tom-elektro »

igi84 pisze:kolego ww200 ja osobiscie mozna by bylo powiedziec ze sprawdzalem a mianowicie sprawdzalem to czy "grucha" jak to mozna powiedziec dziala a mianowicie probowalem trzpien gruchy wcisnac do srodla tak jak to zasysa podcisnienie lecz nieudalo mi sie jakby cos bylo zapieczone poprostu niemoglem trzpienia poruszyc czy moze to byc wina tego iz membrana jest rozpruta czy tez zapieczenie kierownic??


Jeżeli nie masz możliwości poruszenia sztangą to masz zapieczone kierownice w turbinie, przerabiałem ten temat u siebie - wystarczyło czyszczenie turbiny ;)

[ Dodano: 2009-10-31, 14:46 ]
viewtopic.php?t=1840
Jest: Peugeot 407 SW : 2.2 Pb : 2006 : 164KM
Było: Toledo II 1.9 TDI : 2001 : ASV : 110KM
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: igi84 »

czyli czeka mnie czyszczenie turbawki czy tez lepiej ja zregenerowac??
B
Bodek

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bodek »

najpierw wyczyść potem sprawdź czy jest efekt jak nie to regeneracja
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: bartek »

igi84 pisze:czyli czeka mnie czyszczenie turbawki czy tez lepiej ja zregenerowac??

fachowiec od turbinek szybko stwierdzi po luzie na wirniku, czy przydałaby się regeneracja
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
ODPOWIEDZ