[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
B
Bodek

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bodek »

korect pisze:czy w wypadku powyższych problemów, przesądzone jest że turbinka padła czy też jest możliwe że winnym całego zamieszania jest nieszczelnośc w dolocie bądź rąbnięta przepływka?


stawiałbym raczej na przepływkę, lecz turbo można też przeczyścić, jeżeli słyszysz duże zasysanie powietrza możliwe że gdzieś po drodze do turbiny powietrze ucieka.
korect pisze:czy w wypadku konieczności regeneracji turbo jest sens wymiany go na większy


to zależy ja mam po chipie około 140 KM i turbo zregenerowane to co było koszt około 1000 zł (zależy od warsztatu)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

korect pisze:1. czy w wypadku powyższych problemów, przesądzone jest że turbinka padła czy też jest możliwe że winnym całego zamieszania jest nieszczelnośc w dolocie bądź rąbnięta przepływka?
Jeżeli nie łapie zawiech powyżej 3 tysięcy obrotów - szczególnie na IV i V biegu - to bardzo możliwe, że przepływka. Jednak skoro jest syczenie etc. to duże prawdopodobieństwo właśnie, że gdzieś Ci zwiewa powietrze po drodze.

korect pisze:2. czy VAG jest w stanie zlokalizować mi winowacę tak, abym mógł jechać do mechanika z konkretną diagnozą co uniemożliwi wmówienie mi "konieczności" wymiany/naprawy 5-ciu innych podzespołów?
Z pewnością nie zaszkodzi auta wpakować pod komputer. To jest podstawowa czynność, jeżeli chcesz wiedzieć co w trawie piszczy. Być może nie wykaże wszystkiego, ale z pewnością ustali czy przepływka jest padnięta i czy nie ma przeładowań na turbinie.

korect pisze:3. czy w wypadku konieczności regeneracji turbo jest sens wymiany go na większy (130ps) w celu przygotowania pod chipowanie na ok 140ps, czy też mija się to z celem w przypadku tak niewielkiego podniesienia mocy.
Moim zdaniem jest sens jak najbardziej. Większa turbina będzie wydajniejsza, a jeżeli decydujesz się na 130 to obecny intercooler da sobie ze wszystkim radę i będzie OKi. Tymbardziej jest taka inwestycja opłacalna, jeśli planujesz zawirusować autko.

korect pisze:4. jak kosztowo wygląda różnica w cenie pomiędzy regenerowanym turbo 110ps a 130ps, czy wymiana turbiny ahf w na większą wymaga dodatkowych zmian podzespołów w dolocie itp? jak kształtuje się ogólna różnica w kosztach pomiędzy włożeniem turbo 110 a 130ps?
Hmm jakimś wybitnym znawcą nie jestem, ale...
Na pewno turbo od 130 będzie nieco droższe od 110-ki. jeśli to będzie 130 to sądzę, że nie powinieneś mieć dodatkowych kosztów związanych z wymianą jakichkolwiek podzespołów w dolocie. Co do zamontowania to myślę, że jedynie wyższy będzie koszt samej turbiny 130-ki i to tyle.

P.S. Na forum mamy już temacik związany z zawieszeniem turbinki i pokrewnymi tematami o zbliżonych objawach co Twoje ;)
a
arturoi

Turbina, chyba odchodzi na emeryturę?

Post autor: arturoi »

Witam; mój problem polega na tym że mam turbafkę dziurawą jak sito. Między 2000 -3000 obrotów ma przeładowanie do 1,3 br później niedoładowanie, które schodzi 0,7 br. I tak sobie skacze dopiero jak minie 3000 obrotów to zaczyna pracować normalnie. Jak silnik jest zimny to jest o wiele lepiej, nie czuć tak tych dziur, ale już złapie temp. to tragedia. I co powiecie chłopaki?

Przepływka wprządku. Zaworu N75 jeszcze nie sprawdziłem ale mam juz inny więc nie długo go podmienię i zobaczę.
Awatar użytkownika
CYRULIK
Zasłużony
Posty: 866
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:22
Auto: Leon Zonki ;)
Model: Moje S 2,5
Lokalizacja: WPI MAZOWIECKIE (Sułkowice)

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: CYRULIK »

:-D byłem na kontroli turbo 100% sprawne wiec typy padły na N-75 i dalej pudło :D
i na testa odpiete zostało podciśnienie od EGR i efekt super brak przeładowań zero dymienia i równomierne wkrecanie w obroty zobaczymy co dalej
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
k
korect
Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 14 paź 2008, 23:07

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: korect »

u mnie po usunięciu nieszczelności w dolocie tolek przestał dymić, turbo śmiga jak powinno, ciągnie dużo lepiej no i zniknął problem z 1-2 sekundowym wieszaniem sie turbawki.
kilka dni po naprawie, jadąc wiślanką przy prędkości 140km/h turbo zawiesiło się na cacy. wyłączenie i ponowne uruchomienie silnika pozwoliło turbawce wrócić do siebie. nie dawało mi to spokoju więc pobawiłem sie w testowanie, i tak:

- przy spokojniej jeździe dobija do 140-160km/h po czym następuje zawieszenie turbo,
- przy katowaniu 3-4 bieg 120-130km/h - zawieszenie turbo

a zaznaczę że przed uszczelnieniem dolotu mogłem tolka katowac na każdym biegu, przy każdej prędkości a on i tak spokojnie 190km/h i więcej potrafił wyciągnąć bez wieszania się turbo.

przepływka i n75 wykluczone - podmianka nie usunęła problemu.
na najbliższy poniedziałek ustawiony jestem z szanowanym w mieście elektromechanikiem (polecany przez większość mechaników) tak więc liczę na to że szybko i skutecznie zdiagnozuje i usunie przyczynę problemu.
mam jedynie nadzieję że nie okaże się że jednak trza czyścić albo -co gorsza- wymieniać turbawki.

jak sądzicie, czy po wykliuczeniu przepływki i n75 jest jeszcze szansa na to, że przyczyna leży gdzieś indziej, aniżeli w turbinie??
Awatar użytkownika
Lucas
Forumowicz
Posty: 1359
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:54
Auto: inne
Model: inny
Lokalizacja: Warszawa

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Lucas »

jak dla mnie to wina jednej z tych trzech rzeczy.
Ale jeśli N75 i przepływkę wykluczamy to rzeczywiście wygląda to na turbawkę.
No ale może pomogłoby przeczyszczenie jej ?
B
Bodek

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bodek »

Ten temat już był wałkowany ze sto razy. Kolego opcja szukaj sie kłania Turbo do czyszenia albo regeneracji. Ja tez miałem dziurę dolocie i niestety trzeba była regenerować bo sie rozregulowała.

[ Dodano: 2009-10-24, 23:55 ]
otóż dziś niepokojąco przywiesiła mi się turbinka 2 razy. Dodam że regenerowałem ją w tym roku czy to więc zawór n75 jest tego powodem da się to jakoś sprawdzić na Vag-u ??
Awatar użytkownika
gurszczak
Zasłużony
Posty: 644
Rejestracja: 20 maja 2008, 06:05
Auto: Hyundai
Model: ix35
Lokalizacja: Grudusk

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: gurszczak »

Bodek, może paliwko było złej jakości, a po regeneracji nie zmieniałeś zaworu n75, po podłaczeniu pod VAGa nie wiem czy teraz coś zobaczysz najlepiej sprawdzać od razu jak się wyłączy.
Pozdrawiam Gurszczak

Obrazek

Gurszczak i jego Hultaj
B
Bodek

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bodek »

wiesz co gurszczak zatankowałem ostatnio na Luk Oil myślę że tam mają nienajgorsze paliwo, a zaworka nie wymieniałem przy regeneracji. A jak sprawdzić jak się wyłączy i co ma się wyłączyć turbo czy jak zgaszę silnik ???
Awatar użytkownika
gurszczak
Zasłużony
Posty: 644
Rejestracja: 20 maja 2008, 06:05
Auto: Hyundai
Model: ix35
Lokalizacja: Grudusk

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: gurszczak »

Bodek, najlepiej sprawdzić turbo w momencie jego zawieszenia bo nie wiem czy komputer pamięta kody po ponownym odpaleniu silnika kiedyś ktoś mi mówił ze błedy się resetuja ale mogę się mylić na wszelki wypadek możesz wyminić ten zaworek dużo nie kosztuje i wymiana też zajmuje chwile. Ja jak swoją czyściłem to od razu wyminiłem go i przy okazji wyminiłem przewody ciśnieniowe, może i u Ciebie któryś puszcza powietrze bo nie wydaje mi się ze turbo pada za krótki okres. Chyba że ktoś kto ci robił je załadował cię w balona i wyczyścił je a nie zregenerował .
Pozdrawiam Gurszczak

Obrazek

Gurszczak i jego Hultaj
ODPOWIEDZ