Toledo II z silnikiem 1.9 (VP - pompa wtryskowa)

Toledo II generacji
ODPOWIEDZ
P
Pawliko
Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 06 wrz 2009, 15:34

Toledo II z silnikiem 1.9 (VP - pompa wtryskowa)

Post autor: Pawliko »

Dzięki Panowie. Będę oglądał na spokojnie, ojca nigdy nie ponoszą emocje jak coś mu się podoba, zawsze na trzeźwo :) Także będzie dobrze. Powiedzcie proszę o tych turbinach... ? :(
Awatar użytkownika
Tomas
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 10 lip 2008, 11:29

Toledo II z silnikiem 1.9 (VP - pompa wtryskowa)

Post autor: Tomas »

Turbiny potrafią łapać zawiechy, wiec jak będziecie się przejeżdżać którymś z tolków, to 4-5 bieg gaz w podłogę i patrzeć co się dzieje. Jeżeli po drodze autko złapie tzw zawiechę, czyli będzie wyczuwalne takie jakby szarpnięcie i potem będzie przyspieszał już nak 60konne SDI (przeważnie w okolicach 3-3,5tys obrotów), to znaczy że turbo do regenerecji lub czyszczenia, więc wtedy już możecie od sprzedawcy wymagać opuszczenia ceny o wartość regeneracji (czyli jakieś 800-1000zł)
Ogólnie te zawiechy są przez nagromadzenie się brudu w turbo i zapieczenie się mechanizmu zmiennej geometrii w turbinie. Te turbinki nie lubią jak się jeździ za dużo jak dziadzio w niedzielę do kościoła ;) ale od czasu do czasu lubią być przebutowane, żeby wywalić syfy z turbinki.
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
Awatar użytkownika
Robo
Zasłużony
Posty: 416
Rejestracja: 12 sie 2008, 13:49

Toledo II z silnikiem 1.9 (VP - pompa wtryskowa)

Post autor: Robo »

Zielony na pewno nie ma komp i ta jasna tapicerka jak ktoś ma małe dzieci to nie jest najlepszy pomysł :-) Generalnie po pierwsze auta do sprawdzenia na VAG i ocena blacharska
Moderacja jest wtedy, kiedy ja cenzuruję, a cenzura wtedy, kiedy mnie moderują.
P
Pawliko
Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 06 wrz 2009, 15:34

Toledo II z silnikiem 1.9 (VP - pompa wtryskowa)

Post autor: Pawliko »

Tomas, dzięki wielkie :)

Robo, nie ma u mnie małych dzieci :D
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Toledo II z silnikiem 1.9 (VP - pompa wtryskowa)

Post autor: Sony »

Popieram Panowie, mi również srebrna wersja bardziej podchodzi :)

A tak BTW to żeby formalności stało się zadość to proszę Cię Pawliko o przywitanie się w tym temacie -> viewtopic.php?t=12 ;)
Awatar użytkownika
Lucas
Forumowicz
Posty: 1359
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:54
Auto: inne
Model: inny
Lokalizacja: Warszawa

Toledo II z silnikiem 1.9 (VP - pompa wtryskowa)

Post autor: Lucas »

ale, ale ... przecież zielony tolek z jasnym wnętrzem to to o czym marzy każdy człowiek na świecie :D
Trudno powiedzieć coś patrząc na fotki, bo jak swojego szukałem to pojechałem do salonu toyoty i tam w komisie stał taki ładny granatowy, normalnie perełka :P
No i owa perełka okazała się takim szrotem, ze aż sprzedawca się zawstydził i poszedł :P
P
Pawliko
Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 06 wrz 2009, 15:34

Toledo II z silnikiem 1.9 (VP - pompa wtryskowa)

Post autor: Pawliko »

Przywitałem się właśnie w tamtym temacie :) Dzięki

No właśnie w tym zielonym jasne wnętrze, zawsze o takim myślałem :mrgreen: ale zobaczymy, zadecyduje stan techniczny :)

Dzięki wielkie Panowie za pomoc. Odezwę się jak obejrzę :)
Awatar użytkownika
INS
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:39

Toledo II z silnikiem 1.9 (VP - pompa wtryskowa)

Post autor: INS »

zielony - na zdjęciu gdzie otwarta maska, jak popatrzysz na zawieszenie (kolumna mcpehrsona) może łożyska oporowe były wymieniane - lub jakaś stłuczka i z prawej strony spadł "dekielek" ale to tylko gdybanie :-)

srebny- jak na taki przebieg i przedewszystkim rok auta.. zbiorniczek wyrównawczy zdecydowanie zbyt przejrzysty i stanowczo za dużo płynu. Rownież przyjrzałbym się tej stronie pojazdu. Możliwe że po jakiejś stłuczce został wymieniony..

a tak po za tym ze zdjęć nic nie wywnioskujesz... Srebny wydaję się atrakcyjniejszy. Bez podłaczenia pod vaga nie kupiłbym żadnego.
AHF seria (122Km@246Nm) + Lightowy chip by Ali (137Km@297Nm) :-)
P
Pawliko
Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 06 wrz 2009, 15:34

Toledo II z silnikiem 1.9 (VP - pompa wtryskowa)

Post autor: Pawliko »

INS pisze:Bez podłaczenia pod vaga nie kupiłbym żadnego.


Skąd to wziąć, za ile itp? I tak nie ogarniam obsługi tego vaga :/ nigdy się nie bawiłem takim sprzętem ;)

A jest ktoś z okolic Szczecina kto posiada VAGa i chciałby mi pomóc przy oględzinach? :mrgreen:
Awatar użytkownika
INS
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:39

Toledo II z silnikiem 1.9 (VP - pompa wtryskowa)

Post autor: INS »

Ogólnie jak już Ci się spodoba... powiedz, że chcesz podjechać na stację.. i posprawdzać wszystko i że zapłacisz sobie za to, jeśli z autem będzie ALL OK. Jedź na taką gdzie mają kompa i podepną Ci go chodźby na postoju. Zobaczysz czy są jakieś błedy. Najlepiej bylo by zrobić test dynamiczny (jazda z podpiętym kompem, ale to byś musiał sobie kogoś pochytać.. myśle że na necie znajdziesz).

Plan minimum.. sprawdzam auto na stacji, podpinam pod kompa na postoju, przejażdżka z ogniem :-) 3 i 4 bieg... od 1500 obr. do oporu (powinnien ciągnać spokojnie do 4200-4300) bez zadyszki. Zrób tak pare razy.. wstępnie sprawdzisz czy turbo nie przeładowuje.

znajdź też jakąś drogę pod górkę4 bieg 1500obr. i gaz do oporu.. nie może być żadnych drgań stuków itp... tak wstępnie sprawdzasz "dwumasa"

turbo i koło dwumasowe - to najdroższe i dość częste rzeczy jakie padają z czasem eksploatacji w tych autach

a pierw poogladaj bez emocji i sprawdz czy te auta są w ogóle warte jakiego kolwiek głebszego sprawdzania :-)

no i warto by się przelecieć po jakiejś autostradzie tak szybciej pod Vmax... ale to z rozsądkiem ;-)
AHF seria (122Km@246Nm) + Lightowy chip by Ali (137Km@297Nm) :-)
ODPOWIEDZ