Witajcie !!
Dzisiaj czyściłem przepływomierz z baaardzo pozytywnym skutkiemObjaw: wyraźnie zamulone auto w przedziale 2,5 tyś - 4,5 tyś obrotów
Diagnoza: Przepływomierz - mający na celu dostosowanie mieszanki na podstawie masy wpadającego powietrza do silnika.
Potwierdzanie Diagnozy: Po odpięciu przepływomierza auto wyraźnie pozbywa się muła
Przepływomierz znajduję się tuż za Pokrywą Filtra Powietrza w prawym Górnym Rogu:
Następnie demontujemy czujnik- musimy odkręcić dwie śrubki typu Torks z orworem !!
Gdy już mamy ściągnięta przepływówkę w obudowie wygląda to tak:
Zastosowałem dwa preparaty, jak widać na zdjęciu powyżej
1-KONTAKT IPA PLUS na bazie alkocholu izopropylowego
2- KONTAKT U na bazie alkocholu izopropylowego
Poniżej fotka... Widać jak bardzo styki z nagrzewającym się elementem były zabrudzone, śrubokrętem lekko rysnąłem żeby było widać.
Później Czyszczenie miękkim pędzelkiem wszystkich elementów pomiarowych:
U mnie były 3, jeden był schowany z tylu wiec dostęp marny.
Efekt po czyszczeniu widać gołym okiem:
To chyba na tyle!!
OK.
Montaż - czyli coś co zajęło mi najwięcej czasu zanim znalazłem sposób.
Pierścień który dociska tunel powietrza do przepływki to takie ustrojstwo które trzeba założyć ściśnięte na końcówkach, wtedy zwiększa sie jego średnica, a po zwolnieniu zmniejsza się i tym samym dociska tunel.
Męczyłem się bo byłem sam i chyba najlepszych rozwiązaniem jest.
1. Założyć pierścień na niedokręconą przepływkę jak najdalej od krawędzi,
2. Przykręcić przepływomierz do pokrywy filtra
3. "Żabką" ścisnąć ponownie końcówki pierścienia i wsunąć tunel na przepływkę w odpowiednie miejsce
4. i puścić pierścień
Jak się okazało diagnoza trafna!!!
Auto śmiga nie do poznania
Czas: Myślę ze w 30 Minutach da się zamknąć
Oszczędność= Koszt nowego przepływomierza !!??
Do stworzenia powyższego postu wykorzystałem częściowo wiadomości oraz fotki z forum http://forum.a3-club.net . Zdecydowanie pomogły mi w pracy nad tematem który jest tu opisany !! Z podziękowaniem dla autora "bronek"