[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
c
carol
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 06 cze 2008, 20:40

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: carol »

a nie orientuje się nikt jaka będzie średnica owego łącznika w Tolku II, 1.6 AKL, 101KM z 1999r, pomóżcie bo totalnie zielony w tym jestem
Awatar użytkownika
kristof
Zasłużony
Posty: 712
Rejestracja: 18 maja 2008, 13:35
Auto: BMW
Model: X5
Lokalizacja: Wolomin

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: kristof »

s
sz.p.bartek
Forumowicz
Posty: 268
Rejestracja: 20 maja 2008, 15:10
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: sz.p.bartek »

carol pisze:a nie orientuje się nikt jaka będzie średnica owego łącznika w Tolku II, 1.6 AKL, 101KM z 1999r, pomóżcie bo totalnie zielony w tym jestem


Suwmiarka w rękę i w 2 min będziesz miał 100% pewności.
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
K
Krzyś V5
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 19 maja 2008, 20:07
Kontakt:

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: Krzyś V5 »

ja jestem po wymianie tych gumek właściewie całego przedniego zawieszenia,najprostszy sposób aby wiedzieć jakiej średnicy potrzebne są gumki to zmierzyć średnice drążka sówniarką,podejrzewam,że przy TDI jest średnica 23 mm tak jak u mnie ze względu na większy cięzar silnika,sama wymiana jest banalnie prosta a więc:
podnosisz autko,zdejmujesz koło,podkładasz jakiś klocek pod wachacz i opuszczasz autko aby drązek nie był napręzony,odkrecasz łącznik od drążka stabilizatora9nie z wachacza bo lubi sie sruba urwac albo ajeb... gwint),ja wybijałem i koncówkie drążka kierowniczego dla lepszego dostępu do tej blaszki go trzyma gume,potem odkręcasz blaszkie trzymająca gume(klucz 13 na małej tryczce),podwadzasz blaszkie śrubokrętem i masz wszystko na wierzku,ja przy monowaniu nowej popsiukałem WD 40 aby był lepszy poślizg, i teraz najgorsze :ciężko jest złapać śrubą,ale i na to jest sposób:bierzesz ciut dłuższą śrube i skęcasz az blaszka dojdzie do końca,potem wykręcasz ją i wkręcasz właściwą śrube ,skaldasz wszystko do kupy ,PIJESZ SCHŁODZONEGO BROWARA i bierzesz sie za druga strone ,mnie zajęło to może z godzinkie razem z wypiciem dwóch browarków.POWODZENIA.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: Sony »

Powiedzcie mi jedną rzecz. Zakupiłem gumy do drążka stabilizatora 23mm, dałem 10zł za dwie sztuki. Mechanik powiedział mi że to jest szrot tzw. jednorazówki i wspomniał żebym kupił takie gumy, ale z mosiężną/metalową wkładką wewnątrz niej. Czy są takie gumy, bo chorobcia nic takiego nie widziałem jeszcze, a w Etce wychodzi na to że normalne są bez żadnych wkładek metalowych...
a
artur_s

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: artur_s »

Ja u siebie zmieniałem końcówki i gumki
kupowałem najdroższe jakie były i nie było żadnych tulejek
K
Krzyś V5
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 19 maja 2008, 20:07
Kontakt:

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: Krzyś V5 »

są gumki z taka wkłądką z materiału,ale nie słyszałem o wkładce mosięznej.
m
mlody
Forumowicz
Posty: 376
Rejestracja: 01 kwie 2009, 10:15

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: mlody »

o wkladce z mosiadzy to pierwsze slysze... ale ze w srodku jest taka króciutka tulejka ale zwykla metalowa tzn na koncach w otworach
Był: Seat Toledo 1M 1,9 Tdi AGR
Jest: Opel Astra H 1,9 CDTI Z19DTH
Awatar użytkownika
WOLF69
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 23 maja 2009, 09:55

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: WOLF69 »

peter174 pisze:jak tylko przy skretach to przeguby .. a jak na wprost tez to mogą byc np gumy stabilizatora lub tulejki wahaczy do wymiany


Ja mam podobny problem ze swoim Tolkiem, ale w srode ide na diagnostyke i pewnie cos bedzie wiadomo to napisze

PS
Dzieki piekne za info na forum Toledo Club Polska, masz niezla kolekcje co do samochodów. Warto polecic cie innym uzytkownikom. Nieomieszkalem skozystac, pozdrawiam.

[ Dodano: 2009-05-28, 22:12 ]
peter174 pisze:tak czy siak smignij na szarpak tam poznasz prawdę


Panowie wczoraj bylem w warsztacie, gosc wzial breche i se poszarpal-wszystko co sie dalo i co wszystko jest ok, brak luzow(osobiscie dozorowalem)-przod.
Z tylu jest spory luz na tulejach belki (chyba tak to sie nazywa). Czy to pierd.......... pukanie moze byc od tego? Ja to slysze z przodu i czuje pod nogami. Jeszcze jedno, wczoraj jak zdrowo popadalo to pukanie ustalo. CO JEST :?: :shock:

I CIEKAWOSTKA :-/ Cholerny "angol" powiedzial ze wymiana kosztuje 120 Funtow bo to bez jakiejs prasy sie nie da wymienic. Na ebayu widzialem te tuleje po 10czy15 funtow sztuka. Jak widzialem od spodu to zadna prasa tam nie jest potrzebna, tylko dobry klucz, a mam takowe.

[ Dodano: 2009-05-28, 22:16 ]
Sony zmien mechanika, ja tez to chyba zrobie
http://www.5fantastic.pl/mojepliki Dokumenty-Motoryzacja

Moj Tolek http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1289

OSTATNI TEST SZYBKOSCI (20/07/12) NA TRASIE - 210 KM/H
Awatar użytkownika
sobieraj10
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 31 gru 2008, 14:15

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: sobieraj10 »

Kolego powiem ci ze z ta praca to prawda dlatego zę łatwo te tuleje uszkodzić, ale oczywiscie i mozna sie bez niej obyc ale na wlasna odpowiedzialnosc ;-) Ja za 2 tuleje Febi dałem 150zl i za wymiane 150zl ;-)
ODPOWIEDZ