[1M] Trzęsie kierownicą

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
INS
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:39

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: INS »

Mógłbym :-P

Cytuje kolege sz.p.bartek który wszystko dokladnie opisał w temacie, do którego masz linka powyżej

"Wreszcie udało mi się zebrać wszystkie potrzebne części do zmiany sprzęgła i koła zamachowego dwumasowego na komplet sprzęgła od G60 + koło zamachowe jednomasowe od G60.
Od razu podam wszystkie potrzebne części z nr katalogowymi:

- koło zamachowe od G60 nr katalogowy VW 037 105 273C
- kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) 228mm, 28 zębów, nr kat. Sachs 3000 332 001
- śruby do mocowania koła zamachowego mają nr katalogowy N 101 010 01
- śruby do mocowania docisku (od G60) mają nr katalogowy N 902 061 03

Wszystko pasuje Plug&Play do TDI z 5 biegową skrzynią. Przed założeniem warto przeszlifować powierzchnię koła zamachowego, żeby równo łapało (...) "

Więc tak jak wyżej wszystko pasuje bez problemu- jak orginał. Ta sama procedura montażu jak przy dwumasie

Cytuje z tego samego tematu:

"Koło zamachowe trafiłem za 180 zł
Kompletne sprzęgło 350zł
Przeszlifowanie 20zł"
+ do tego jeszcze robocizna - wiadomo

Wszystko zależy po jakiej cenie znajdziesz (myśle max 700-750zl). Jednomas warto dokładnie obejrzeć przed kupnem, czy nie ma jakiś dziwnych fioletowych zabarwień itp.

Poza tym polecam:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... =dwumasowe

Tam masz namiastke tego jak to wygląda i o co chodzi (dwumas)

Co do tego jak to chodzi... to z tego co wiem ludzie sobie chwalą i ponoć nawet nie ma specjalnie większych drgań, ale bardziej hałasuje. Dosyć lekko też chodzi- mowa o sprzęgle z golfa g60.
Ponoć jest jeszcze możliwość wrzucenia mocniejszego sprzęgła z golfa VR6 i tam już czuć różnice... sprzęgło twarde, cieżko chodzi (no ale wytrzymuje dużo) Bardzo szybko na sprzęgle z VR6 siada hydrauliczny mechanizm sprzęgła.
To co Ty chcesz wsadzić z g60 (co z reszta jest o wiele bardziej popularne) jest ponoć bezproblemowe.

Wszystko to co napisałem... wiem z for internetowych i opowieści innych, a nie z autopcji:P
Zagadaj do ludzi co jeżdzą na takich zestawach.

aaa się rozpisałem.... powiem Ci jeszcze tak:
jak masz w planie coś modzić w autku pod kontem mocy ( wtryski turbiny intercolery) i celować w jakieś 160-170km 330-340 Nm to raczej myśl o jednomasie

A jak nie masz zamiaru nic robić tylko powiedzmy lajtowy program na te około 120km 270-280Nm i masz zamiar autkiem pojeździć dłużej (a nie sprzedawać powiedzmy za rok) to może warto pomyśleć o dwumasie.
ale żeby nie było niczego nie sugeruje ;p
AHF seria (122Km@246Nm) + Lightowy chip by Ali (137Km@297Nm) :-)
Awatar użytkownika
sobieraj10
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 31 gru 2008, 14:15

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: sobieraj10 »

Dzieki kolego wielkie ;-) No wlasnie tak sie zastanawiam bo po 1 jest to tansze i barziej bezawaryjne rozwiazanie a po 2 mysle ze w przyszlosci bede chcial zawirusowac tolka na jakies conajmniej 120 KM
Awatar użytkownika
INS
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:39

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: INS »

Jak pisałem wyżej te 120km to bez problemu dwumas wytrzyma...

W przypadku dwumasa, kluczem aby to dobrze długo służyło jest umiejętne obchodzenie się z tym.
Osobiście nie wciskam na maxa poniżej 2500obr.
A jak ruszam to staram się (oczywiście w miarę możliwości) żeby auto wolno pierw przeturlało się na pół sprzęgle chociaż ten 1m (za ten czas wszystko ładnie płynnie załapie) i dopiero wtedy gaz i odjazd.
Ruszanie gwałtowne z jakimiś szarpnięciami, nie mówiąc o strzałach ze sprzęgła sa poprostu zabójcze dla tego wynalazku...
AHF seria (122Km@246Nm) + Lightowy chip by Ali (137Km@297Nm) :-)
Awatar użytkownika
sobieraj10
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 31 gru 2008, 14:15

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: sobieraj10 »

A ogolnie jakie moga byc konsekwencje jak nie bede wymienial padajacej dwumasy?? Mozę sie cos wydarzyc?
Awatar użytkownika
Tomas
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 10 lip 2008, 11:29

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: Tomas »

Nie wiem czy tu koledzy mnie poprą, ale "na chłopski rozum" to myślę, że można sobie skrzynię biegów załatwić jak się zlekceważy padnięty dwumas. No ale może ktoś będzie znał przypadek czy coś się poważniejszego stało gdy komuś padł do końca.
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
Awatar użytkownika
sobieraj10
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 31 gru 2008, 14:15

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: sobieraj10 »

Koledzy zdiagnozowałem usterke i okazalo sie na szczescie ze wine za wibrowanie calego auta ponosi zużyty przegub wewnetrzny. Padł on całekiem i oprocz wibracji zaczal mi stukac podczas jazdy, gdy mechanik go rozebrał to odrazu cały sie wysypał. Po wymianie na nowy wibracje ustały :-) HURRRA!!!!! Całę szczescie ze przyczyna okazał sie ten nieszczesny przegub a nie dwumasa ;-) bo lepiej wydac 300zł niz kilkakrotnie wiecej
Awatar użytkownika
INS
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:39

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: INS »

To gratki :-D Swoją drogą sprawdziło się, to co mi zawsze powtarza znajomy mechanik. "jak są objawy wskazujące, że problemem może być wiele rzeczy- to jeździć aż się wysypie i mieć nadzieje że padnie blisko domu" ;-)
AHF seria (122Km@246Nm) + Lightowy chip by Ali (137Km@297Nm) :-)
Awatar użytkownika
lukaszgora
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 14 sie 2009, 18:45
Kontakt:

Trzęsie kierownicą

Post autor: lukaszgora »

Mam mały problem kiedy osiągam prędkość ok. 90 km\h kierownica zaczyna się trząść jaka może być tego przyczyna?? Z góry dziękuje za odpowiedzi
Awatar użytkownika
INS
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:39

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: INS »

jeśli trzęsie kierownicą kiedy nie hamujesz, to zacząłbym od sprawdzenia czy koła są wyważone.
AHF seria (122Km@246Nm) + Lightowy chip by Ali (137Km@297Nm) :-)
Awatar użytkownika
lukaszgora
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 14 sie 2009, 18:45
Kontakt:

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: lukaszgora »

koła były wyważane jak zmienialem opony z zimowych na letnie
Niemiecka precyzja, hiszpański temperament
ODPOWIEDZ