Mógłbym
Cytuje kolege
sz.p.bartek który wszystko dokladnie opisał w temacie, do którego masz linka powyżej
"Wreszcie udało mi się zebrać wszystkie potrzebne części do zmiany sprzęgła i koła zamachowego dwumasowego na komplet sprzęgła od G60 + koło zamachowe jednomasowe od G60.
Od razu podam wszystkie potrzebne części z nr katalogowymi:
- koło zamachowe od G60 nr katalogowy VW 037 105 273C
- kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) 228mm, 28 zębów, nr kat. Sachs 3000 332 001
- śruby do mocowania koła zamachowego mają nr katalogowy N 101 010 01
- śruby do mocowania docisku (od G60) mają nr katalogowy N 902 061 03
Wszystko pasuje Plug&Play do TDI z 5 biegową skrzynią. Przed założeniem warto przeszlifować powierzchnię koła zamachowego, żeby równo łapało (...) "
Więc tak jak wyżej wszystko pasuje bez problemu- jak orginał. Ta sama procedura montażu jak przy dwumasie
Cytuje z tego samego tematu:
"Koło zamachowe trafiłem za 180 zł
Kompletne sprzęgło 350zł
Przeszlifowanie 20zł"
+ do tego jeszcze robocizna - wiadomo
Wszystko zależy po jakiej cenie znajdziesz (myśle max 700-750zl). Jednomas warto dokładnie obejrzeć przed kupnem, czy nie ma jakiś dziwnych fioletowych zabarwień itp.
Poza tym polecam:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... =dwumasowe
Tam masz namiastke tego jak to wygląda i o co chodzi (dwumas)
Co do tego jak to chodzi... to z tego co wiem ludzie sobie chwalą i ponoć nawet nie ma specjalnie większych drgań, ale bardziej hałasuje. Dosyć lekko też chodzi- mowa o sprzęgle z golfa g60.
Ponoć jest jeszcze możliwość wrzucenia mocniejszego sprzęgła z golfa VR6 i tam już czuć różnice... sprzęgło twarde, cieżko chodzi (no ale wytrzymuje dużo) Bardzo szybko na sprzęgle z VR6 siada hydrauliczny mechanizm sprzęgła.
To co Ty chcesz wsadzić z g60 (co z reszta jest o wiele bardziej popularne) jest ponoć bezproblemowe.
Wszystko to co napisałem... wiem z for internetowych i opowieści innych, a nie z autopcji:P
Zagadaj do ludzi co jeżdzą na takich zestawach.
aaa się rozpisałem.... powiem Ci jeszcze tak:
jak masz w planie coś modzić w autku pod kontem mocy ( wtryski turbiny intercolery) i celować w jakieś 160-170km 330-340 Nm to raczej myśl o jednomasie
A jak nie masz zamiaru nic robić tylko powiedzmy lajtowy program na te około 120km 270-280Nm i masz zamiar autkiem pojeździć dłużej (a nie sprzedawać powiedzmy za rok) to może warto pomyśleć o dwumasie.
ale żeby nie było niczego nie sugeruje ;p