[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
B
Bodek

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bodek »

ciezkii69 pisze:niechce sie wkrecic powyzej 3tyś
Sony o ile dobrze pamiętam (bo auto mam u mechaniora) to powyżej 3000 odrazu nie zaczyna się czerwone a dopiero po 6000
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: koti »

Jak się nie chce wkręcać powyżej 3 tys to najlepiej podłączyć pod VAG. Powinien pokazać błąd.
U mnie raz nie wkręcał się powyżej 3 tys pomimo wciśniętego pedału w podłogę. VAG pokazał błąd numer 17965 co oznacza: Przekroczona w górę granica regulacji układu regulacji ciśnienia doładowania. Przyczyną mogą być zapieczone łopatki w turbinie, awaria zaworu N75 lub awaria gruszki przy turbo. Najlepiej zajechać do dobrego zakładu i niech sprawdzą co jest przyczyną.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

Sony o ile dobrze pamiętam (bo auto mam u mechaniora) to powyżej 3000 odrazu nie zaczyna się czerwone a dopiero po 6000
Bodek aktualnie rozmawiamy o problemie użytkownika Wolf69 więc zacznij czytać uważnie! Czerwone pole zaczyna się tak dla jasności przy 4800obr. Offtop uważam za zbędny :evil:

Bodek ja Cię proszę czytaj UWAŻNIE!!! :569:
Awatar użytkownika
WOLF69
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 23 maja 2009, 09:55

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: WOLF69 »

Witam, powiedzcie z kad moge pobrac polska wersje vaga? Czy silnik ma pracowac zeby sprawdzic co tam piszczy bo mam to samo co wy?

[ Dodano: 2009-05-29, 15:56 ]
spoko juz mam :-D
http://www.5fantastic.pl/mojepliki Dokumenty-Motoryzacja

Moj Tolek http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1289

OSTATNI TEST SZYBKOSCI (20/07/12) NA TRASIE - 210 KM/H
Awatar użytkownika
WOLF69
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 23 maja 2009, 09:55

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: WOLF69 »

No dzieki, to zescie mi pojechali, ale nie naleze do idiotow, ktorzy katuja diesla na czerwonym, moze sie prejezyczylem ale kumaci wiedza o co chodzi (po prostu potrzeba sytuacji:redukcja i dalem mu w piz....) . SONY przeczytaj maly napis nad twim Tolkiem i wyciagnij wnioski. Ja tylko prosze o pomoc , bo jak bede lecial na autobanie to moze byc nie chalo. :shock:

Do zeczy: po podlaczeniu do VAG-a silnik musi pracowac czy nie? :?:
http://www.5fantastic.pl/mojepliki Dokumenty-Motoryzacja

Moj Tolek http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1289

OSTATNI TEST SZYBKOSCI (20/07/12) NA TRASIE - 210 KM/H
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

WOLF69 pisze:No dzieki, to zescie mi pojechali, ale nie naleze do idiotow, ktorzy katuja diesla na czerwonym, moze sie prejezyczylem ale kumaci wiedza o co chodzi (po prostu potrzeba sytuacji:redukcja i dalem mu w piz....) . SONY przeczytaj maly napis nad twim Tolkiem i wyciagnij wnioski. Ja tylko prosze o pomoc , bo jak bede lecial na autobanie to moze byc nie chalo. :shock:
Wolf69 ja nie miałem zamiaru Ci pojechać, więc przykro mi skoro tak to odebrałeś. Nie twierdzę również że należysz do idiotów, którzy katują autko na czerwonym polu. Możliwe że się przejęzyczyłeś, ale raczej w Twojej gestii należy by dobrze opisać o co Ci dokładnie chodzi i co się dzieje nie tak. W tym przypadku napisałeś wyraźnie że o czerwone pole chodziło, więc bez przesady z tą kumatością. Oczywiście do pomocy jestem chętny, zresztą nie tylko ja.

Do zeczy: po podlaczeniu do VAG-a silnik musi pracowac czy nie? :?:

Zależy co chcesz sprawdzić. Jeżeli chcesz ogólnie zobaczyć błędy etc. to silnik nie musi pracować, jedynie kluczyk w pozycji zapłonu musisz przekręcić. Natomiast jeżeli chcesz sprawdzić samą turbinę, zawór N75 i EGR to musisz te testy wykonać przy pracującym silniku. Możliwe że masz zapieczone łopatki i turbina ma przeładowania. To jest niestety najbardziej prawdopodobna opcja. Jednak poza tym może być również uszkodzony zawór N75 lub właśnie EGR.

Moja rada. Sprawdź czy pod EGR-em nie masz wyraźnych śladów oleju tzn. czy nie jest mokro. Dla ułatwienia poniżej rysunek podglądowy...
Obrazek


Mam nadzieję, że wszystko jasno i wyraźnie napisałem. Wolf69 powodzenia, no i tak na przyszłość opisuj dokładnie problem, żeby nieporozumień nie było :)

Pozdrawiam serdecznie :)
Awatar użytkownika
WOLF69
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 23 maja 2009, 09:55

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: WOLF69 »

Dzieki piekne za pomoc, wreszcie zobaczylem swoj silnik pod pokrywa. Do VAG-a podlacze sie za 2 tygodnie jak kumpel wruci , bo ma kabel. Powiedz mi jeszcze jedno bo nigdy tego nie robilem, czy po odkreceniu tych 2 srub z plastikowej pokrywy sa jeszcze jakies sztuczki, czy bez problemu schodzi, bo nie chce jej polamac.

PS
Zajzyj mam co nieco w dziale SAMOCHOD-DOKUMENTY. Troche zebralem. Moze znajdziesz cos dla siebie albo dla innych potrzebujacych
Obrazek
JAK KTOS NIE CHCE BAWIC SIE W REJESTRACJE I TE INNE TO WYSYLAM WYBRANE PLIKI NA @
Ostatnio zmieniony 26 maja 2009, 20:17 przez WOLF69, łącznie zmieniany 2 razy.
http://www.5fantastic.pl/mojepliki Dokumenty-Motoryzacja

Moj Tolek http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1289

OSTATNI TEST SZYBKOSCI (20/07/12) NA TRASIE - 210 KM/H
B
Bodek

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bodek »

Możliwe że masz zapieczone łopatki i turbina ma przeładowania. To jest niestety najbardziej prawdopodobna opcja. Jednak poza tym może być również uszkodzony zawór N75 lub właśnie EGR.
o tym właśnie pisałem na stronie 3 jakbyś Sony nie zauważył i nie podnoś mi ciśnienia i nie pouczaj co mam czytać uważnie a co nie bo nie jesteś już modem i się troszkę zagalopowałeś- czasami się zapominasz.

Poniżej tak dla orientacji masz Sony twoje własne zegary, na których czerwone pole zaczyna się po 6000 :evil:
viewtopic.php?t=1172&highlight=zegary
Ostatnio zmieniony 26 maja 2009, 22:49 przez Bodek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

WOLF69 pisze:Powiedz mi jeszcze jedno bo nigdy tego nie robilem, czy po odkreceniu tych 2 srub z plastikowej pokrywy sa jeszcze jakies sztuczki, czy bez problemu schodzi, bo nie chce jej polamac.
Wolf właściwie żeby zdjąć osłonę plastikową z silnika to musisz trzy śrubeczki odkręcić pod osłonkami ;) ...no i wtedy schodzi bezproblemowo...

Bodek pisze:o tym właśnie pisałem na stronie 3 jakbyś Sony nie zauważył i nie podnoś mi ciśnienia i nie pouczaj co mam czytać uważnie a co nie bo nie jesteś już modem i się troszkę zagalopowałeś- czasami się zapominasz.

Poniżej tak dla orientacji masz Sony twoje własne zegary, na których czerwone pole zaczyna się po 6000 :evil:


Bodek przeczytaj sobie UWAŻNIE od samego początku temacik odkąd Wolf69 napisał post i się wielce nie bulwersuj. Lata mi to czy jestem modem czy nie, akurat to w tej sytuacji nie ma żadnego znaczenia. Jeśli czerwone pole w TDI zaczyna się od 6000 to ja jestem ksiądz proboszcz :DDD

Masz tutaj moje zegary Bodziu. Proszę Cię bardzo:

Obrazek

Jeśli masz Bodek do mnie jakieś ewentualne ALE to zapraszam do kontynuowania focha na PW :D
Awatar użytkownika
WOLF69
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 23 maja 2009, 09:55

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: WOLF69 »

Dzieki, zajze w tym tygodniu i napisze co widzialem, moze zrobie fotke i ja wkleje.
Szacun
http://www.5fantastic.pl/mojepliki Dokumenty-Motoryzacja

Moj Tolek http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1289

OSTATNI TEST SZYBKOSCI (20/07/12) NA TRASIE - 210 KM/H
ODPOWIEDZ