[1M ASV] silnik glosno chodzi od 60 do 70km/h

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
B
Bieznar
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 07 sie 2016, 13:19
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kielce

[1M ASV] silnik glosno chodzi od 60 do 70km/h

Post autor: Bieznar »

Witam,

Mam dziwny problem, silnik dosc glosno chodzi w przedziale 60-70 km/h, do 60 chodzi cicho, od 60 do 70 bardzo glosno, powyzej 70 juz ciszej, ale chyba i tak glosniej niz wczesniej. Vag wywali blad:

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-10 - - - Intermittent

czyli teoretycznie problem z przepływomierzem, ale wymieniałem go 3 lata temu, na nowy oryginalny Boscha, przy zupelnie innym problemie. Oczywiscie na weekendzie sprawdze przeplywomierz, ale moze ktos spotkal sie z takim problemem i wie co to moze byc?
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2018, 09:39 przez Bieznar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Silnik glosno chodzi od 60 do 70, glosna praca silnika

Post autor: Sony »

Zakładam, że ten błąd nie tkwił w pamięci sterownika od X czasu tylko teraz się pojawił ?

Najlepiej zrób logi dynamiczne na III/IV biegu i zamieść na forum. Interesuje Nas grupa 003, wtedy wyjdzie w praniu czy przepływka zdrowa.
Auto nie ma problemu z dynamiką, przyśpiesza dość żwawo ?

Tutaj masz ew. poradnik co do logów: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=53752
B
Bieznar
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 07 sie 2016, 13:19
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kielce

[1M ASV] silnik glosno chodzi od 60 do 70km/h

Post autor: Bieznar »

hehe ale poleciales z tym :D Problemem bylo tylnie lozysko :) Poczytalem i przy duzym skrecie w lewo przestawalo halasowac. Wiec lewe tylnie lozysko wymienilem i problem zniknal. Dziwne ze halas byl w przedziale 60-70 km/h, ale widocznie tutaj najbardziej cos tarlo. A na wyzszych predkosciach szybciej sie krecilo i juz nie bylo tak glosno.
Tak czy inaczej problem jakis czas temu sam rozwiazalem :)
z kolei teraz halasuje mi lewe przednie przy skrecie w prawo (kiedy to nacisk jest na lewa os), wiec najwyrazniej padaja te lozyska po 1 stronie w bliskich przedzialach czasowych.
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1M ASV] silnik glosno chodzi od 60 do 70km/h

Post autor: irocket »

Łożyska najlepiej wymieniać parami.
B
Bieznar
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 07 sie 2016, 13:19
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kielce

[1M ASV] silnik glosno chodzi od 60 do 70km/h

Post autor: Bieznar »

W jakim celu ?:D mi padlo nie tyle parami, co po prostu jedna strona - i z tego co czytalem, wlasnie w taki sposob lubia padac. Parami typu - 2 x tyl lub przod nie ma sensu. Moze lewa strona padla chociazby dlatego, ze ja jako kierowca siedze po lewej stronie. Zawsze to 70-80kg wiecej nacisku na lewa strone XD

Niemniej dam znac jesli padla by druga strona w najblizszym czasie (dodam, ze na uszkodzonym lozysku przejzdzilem z 4 miesiace sadzac, ze to cos innego i jakis miesiac po wymianie - prawa strona w ogole sie nie odzywa.
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1M ASV] silnik glosno chodzi od 60 do 70km/h

Post autor: irocket »

Znam przypadki z autopsji, że po wymianie łożyska np z lewej strony (czy to z przodu, czy z tyłu), w niedługim czasie trzeba było wymienić łożysko po prawej stronie.
ODPOWIEDZ