Pompa wspomagania

Tematy ogólno-techniczne
h
hCYk
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 28 paź 2015, 19:00
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 16V
Lokalizacja: Jarosław

Pompa wspomagania

Post autor: hCYk »

No właśnie zaglądałem do tego zbiorniczka i wyglądał na zielony. Podjechałem do pierwszego lepszego sklepu z częściami, powiedziałem że potrzebuje czegoś na dolewkę i dali mi jakiś mieszalny z innymi płynami. O dziwo też miał kolor ala zielony. Zalałem i zobaczymy co się będzie działo :)

EDIT: 24.04.2016
Panowie mam problem. Otóż od jakiegoś czasu zauważyłem że wspomaganie ciut słabiej działa. Do tego czasami przy skręcaniu mam wrażenie tak jakby z płynem było coś nie tak. Nie wiem jak to opisać ale przykładowo przy parkowaniu kręcę kierownicą i nagle mam wrażenie jakby jakiś farfocl przez pompę przepłynął i dalej jest okey :D Na jesieni robiłem dolewkę STP Power Steering i ostatnio sprawdzałem poziom płynu i nic nie ubyło. Pompa pracuje cicho tz nie słychać jej przy kręceniu kierownicą. Jakieś pomysły co może być grane? Czy wymienić płyn w całym układzie na "FEBI PŁYN OLEJ DO WSPOMAGANIA ZIELONY 06162" ?
Obrazek
B
Bonbini
Forumowicz
Posty: 955
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:38
Auto: Był 1L
Model: 1.9 1Y
Lokalizacja: Gdynia

Pompa wspomagania

Post autor: Bonbini »

Moim zdaniem powinieneś wymienić tę "mieszankę" na nowy jednorodny porządny płyn. Ja u siebie mam zawsze płyn VW oryginalny zielony.
h
hCYk
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 28 paź 2015, 19:00
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 16V
Lokalizacja: Jarosław

Pompa wspomagania

Post autor: hCYk »

A jaki był oryginalny lany do tych układów? Wiem ze zielony tylko chodzi mi o producenta albo numer produktu.
Powiem wam szczerze że juz się pogubiłem :/ przetrząsnąłem forum Leon odnośnie tego płynu do wspomagania i polowa uważa ze powinien byc mineralny a druga polowa że syntetyk. Dzwonił ktoś może do aso i ma numer oryginalnego płynu używanego w naszych tolkach ?

EDIT:
Dobra przeszperałem Etke i znalazłem numer oryginalnego płynu " G004000M2 " . Mam jeszcze tylko jedno pytanie. Czy po wymianie płynu należy obawiać się tego że układ się rozszczelni lub coś w tym stylu.?

Sony pisze:W sumie w Tolkach spotkałem się do tej pory jedynie z zielonym, ja zalałem taki u siebie: http://www.petrostar.pl/plyny_eksploata ... 1710698747


Zamiennik dla oryginału to FEBI 06161 i jest to syntetyk więc czemu Ty zalewałeś układ 06162 który jest mineralny.? Od czego to zależy.? W opisie oryginału pisze że to tez jest syntetyk.
Obrazek
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Pompa wspomagania

Post autor: Sony »

Nie wiem od czego to zależy. Nic się nie dzieje z układem i wsio jest OK na tym płynie, więc nie zagłębiałem się w ową kwestię. Sam płyn natomiast mi sprzedawca dobierał.
Awatar użytkownika
Kaiser
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 28 lip 2014, 11:38
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Okolice Brzeska/ NS

Pompa wspomagania

Post autor: Kaiser »

Mam dość mokro w okolicach pompy wspomagania. Drastycznych ubytków płynu nie zauważyłem ale mam opiłki w zbiorniku. Trzeba chyba się wziąć za wymianę bo szkoda magla

Czy musi być pompa o takich samych numerach czy po prostu żeby pasowała do modelu ?
Jaki koszt wymiany u machera?
ODPOWIEDZ